نویسنده: نیما فرشین
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۶

معرفی بازی موبایل ایرانی «جدل بر روی سرعت»؛ جدال برای صدرنشینی

جدل بر روی سرعت یک بازی ایرانی در سبک اتومبیل رانی است که به وسیله استودیو گونای توسعه یافته و یکی از جذاب‌ترین بازی‌های وطنی است که می‌توانید روی موبایل تجربه کنید. در ادامه شرح مختصری از ویژگی‌های این بازی را در زومجی می‌خوانید.

توسعه‌دهندگان بازی‌های موبایل ایرانی دو دسته‌اند؛ دسته‌ای که همیشه در حال تلاش برای ساخت اثری متفاوت و قدرتمند هستند و دسته‌‌ای که از ایده‌های آثار دیگر الهام می‌گیرند و سعی می‌کنند با تغییراتی اساسی بازی‌های جذابی را طراحی کنند. سازندگان جدل بر روی سرعت را می‌توان جزء دسته دوم قرار داد. چرا که آن‌ها با استفاده درست از ایده‌های دیگر، اثر تازه‌ای روانه بازار بازی‌های موبایل کرده‌اند. اما همیشه استفاده از ایده‌های قدیمی، آنچنان هم ساده و آسان نیست. بلکه باید نو‌آوری‌های زیادی ایجاد کرد تا بازی بتواند در مقابل آثار هم‌سبک‌ خود شانسی برای موفقیت داشته باشد.

توسعه‌دهندگان استودیو گونای بر خلاف دیگر آثار ایرانی، برای بازی خود از فروشگاه درون برنامه‌ای استفاده نکرده‌اند و با طراحی یک بازی اتومبیل‌رانی کاملا رایگان توانسته‌اند طرفداران بسیاری برای خود بدست آوردند. جدل بر روی سرعت یک بازی رانندگی است که محوریت گیم‌پلی آن بر اساس سیستم امتیازدهی و جدول رده‌بندی بنا شده است. به همین‌ منظور، در بازی  از خرید ماشین‌های قدرتمندتر و یا ارتقای آن‌ها خبری نیست و تنها کافی است با گاز دادن در جاده مستقیم بازی و عبور از موانع و ماشین‌هایی که در مسیر قرار دارند، به امتیاز خود بیافزایید و با دیگران بر سر کسب امتیاز بیشتر به جدال بپردازید.

JEDAL 1

اما شاید گیم‌پلی بازی در ابتدا کمی بی‌هدف بنظر برسد و  این مشکلی است که تیم توسعه‌دهنده به آن پی برده‌ و تلاش کرده‌اند به هر نحو ممکن برای رفع آن چاره‌ای بیاندیشند. به همین منظور، پس از مدتی که به انجام بازی می‌پردازید، درمیابید که روند گیم‌پلی رفته رفته مشکل می‌شود و شاهد ماشین‌ها و موانع بیشتری در مسیر خواهید بود. اما نمی‌شود که صحبت از سرعت در خیابان کرد و نگران پلیس‌ها نبود؛ پس از مدتی که در بازی پیشرفت می‌کنید، پلیس‌ها هم به عنوان مانعی تازه در مقابل شما ظاهر می‌شوند.

وظیفه پلیس‌ها متوقف کردن شما به هر شیوه ممکن است و هر طور که بتوانند (از طریق تعقیب و گریز و یا انداختن بمب روی سقف ماشین‌تان با استفاده از هلیکوپتر) سعی می‌کنند تا شما را از حرکت در ادامه مسیر بازدارند. با این وجود بازی زمانی به پایان می‌رسد که شما لحظه‌ای غفلت کنید و با تصادفی به کار خود پایان دهید. اما اشتباه نکنید! هنوز کارتان تمام نشده است. پس از محاسبه امتیاز شما توسط بازی،‌ باید خود را با دیگران مقایسه کنید و سعی داشته باشید گوی رقابت را از چنگ آنها بربایید. در پایان باید گفت که جدل بر روی سرعت یک بازی موبایل ساده است، اما این سادگی مانع از آن نمی‌شود که از بازی لذت ببرید.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده