نویسنده: پدرام بهادری
// دوشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۴

بازی موبایل Call of Duty: Heroes بیش از ۳۰ میلیون بار دانلود شده است

سری Call of Duty سال‌ها است که با فروش شگفت‌انگیز خود در دنیای بازی‌های ویدیویی فرمانروایی می‌کند. حال به نظر می‌رسد که اکتیویژن (Activision) رویای چیرگی بر بازار بازی‌ های موبایل را نیز در سر می‌پروراند. در ادامه خبر با زومجی همراه باشید.

اکتیویژن، ناشر سری بازی‌های Call of Duty، اعلام کرد که آمار دانلود جهانی بازی Call of Duty: Heroes روی فروشگاه گوگل‌ پلی (Google Play)، ویندوز و اپ استور (App Store) به مرز ۳۰ میلیون رسیده است. این بازی رایگان موبایل بر خلاف تصور همگان، تلاش ندارد تا از مکانیزم‌های چالش‌بر‌انگیز سری پرطرفدار و اول‌شخص Call of Duty پیروی کند، بلکه سازندگان سبک استراتژی را مناسب این اثر دانسته‌اند. Call of Duty: Heroes این امکان را به شما می‌دهد تا پایگاهی برای خود ساخته و به تاسیسات بازیکنان دیگر حمله کنید. طبق اعلام وب‌سایت App Annie، این بازی در جایگاه شصت و هفتمین اثر استراتژی پلتفرم iOS قرار دارد. شرکت بازاریابی و تحقیقاتی نیوزو (Newzoo) نیز پیش‌بینی می‌کند که سری Call of Duty در بازار موبایل که ارزش آن معادل ۳۶.۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، فضای زیادی برای پیشرفت دارد.

Call of Duty بزرگترین مجموعه در صنعت بازی‌های ویدیویی به حساب می‌آید و از زمان انتشار اولین نسخه‌اش در سال ۲۰۰۳ تا به امروز، توانسته نزدیک به ۱۵ میلیون دلار برای سازندگانش درآمد ایجاد کند.

اکتیویژن همچنین در آستانه عرضه بروزرسانی 2.4 بازی است که بخش چالش جدیدی را به بازی اضافه می‌کند. این بخش، مقادیر مشخصی از منابع مانند نیرو و قهرمان‌ها را در اختیار بازیکن قرار داده و از آن‌ها می‌خواهد تا در هفت مرحله به نبرد دشمنان بروند. اگر موفق به گذراندن این هفت مرحله شوید، منابع بیشتر و سکه‌هایی برای این بخش به شما اعطا می‌شود.

این بروزرسانی سیستم «پرک» (Perk) جدیدی نیز به بازی اضافه می‌کند که شباهت زیادی به مکانیزم پرک نسخه‌های کنسولی و رایانه‌ای این سری دارد. این سیستم قابلیت‌های جدیدی را معرفی می‌کند که برای آزاد کردن آن‌ها می‌توانید از سکه‌ها استفاده کنید. این ارتقاها را همچنین می‌توانید از طریق بسته‌های رها شده از هلیکوپتر و یا رویداد‌های داخل بازی به دست آورید.

Call of Duty: Heroes برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ و در یکی از پرمخاطب‌ترین سبک‌های موبایل یعنی استراتژی منتشر شد. در حال حاضر کلش اف کلنز (Clash of Clans) و Game of War فاتحان بی چون و چرای این سبک هستند و حتی سری قدرتمندی مثل Call of Duty نیز قادر به رقابت با این آثار در دنیای موبایل نیست.

دیدگاه شما در مورد ورود ناشر بزرگی چون اکتیویژن به دنیای بازی‌های موبایل چیست؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده