نویسنده: نیما فرشین
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی موبایل «موتوری»: بازگشت به دهه ۶۰ با موتورگازی

اگر دوران کودکی خودتان را در کوچه و خیابان‌ها گذرانده باشید، بازی موبایل «موتوری» ترکیبی اعجاب‌انگیز از تمامی خاطرات فراموش‌نشدنی آن دوران است؛ از موسیقی آشنا گرفته تا تصاویر نوستالژیک. معرفی کوتاه این بازی را در ادامه می‌خوانید.

از نام بازی پیداست که باید با موتورگازی‌ (که البته بعداً به آپاچی و هیوسانگ ارتقا پیدا می‌کند) خیابان‌ها را متر کنید، از کنار ماشین‌ها لایی بکشید و هر از چند گاهی هم سربه‌سر مردم بگذارید و با موتورتان اعصابشان را بهم بریزید. هدف موتوری به نمایش گذاشتن دوره‌ای خاص از تاریخ است که موتورسوارها با پشت مو و سبیل‌های کلفت‌شان، یک خوش‌تیپ واقعی محسوب می‌شدند و با اعتمادبه‌نفس در کوچه و خیابان گاز می‌دادند و دلبری می‌کردند. استودیوی گلیم گیمز در این مورد خاص توانسته با موفقیت، حال و هوای آن دوران را به بازیکنان منتقل کند.

2

در بدو ورود به بازی، باید برای خودتان یک اسم انتخاب کنید و چه بهتر که این اسم فراخور حال بازی باشد. عاشق طراحی چهره که باشید، قطعاً به سراغ ابزارهای مخصوص می‌روید و همان ابتدا یک چهره به غایت مسخره برای خودتان می‌سازید تا کاملاً آماده ویراژ دادن در خیابان‌ها و لایی رد کردن شوید. موتوری یک بازی در سبک دویدن بی‌پایان با نمای دید از پهلو ( یا همان رانر ساید-اسکرول) است و این یعنی تا جایی که در توان داشته باشید می‌توانید گاز بدهید و جلو بروید، اما در این بین وانت هندوانه فروشی، ماشین‌ها، موانع پیاده‌رو و حتی آمبولانس می‌توانند مانع راه‌تان شوند و شما را به دیار باقی بفرستند! البته اگر به اندازه کافی سکه جمع کرده باشید، می‌توانید از همان‌جایی که زمین‌ خورده‌اید بلند شوید و به مسیرتان ادامه دهید.

3

البته بازی به سه بخش تقسیم می‌شود؛ بخش دوم با پرداخت ۱۹۹۹ تومان باز می‌شود و بخش سوم حالت مسابقه‌ای دارد. همان ابتدا ۲۰۰ قرون می‌گذارید و اگر برنده شدید، ۵۰۰ قرون جایزه‌تان می‌شود. رفته‌رفته نیز مسابقات سخت‌تر و ورودی‌شان بیشتر می‌شود. بازی موتوری اگر برایتان خسته‌کننده نشود، به اندازه ده‌ها ساعت محتوا دارد و اثری ناب در میان دیگر بازی‌های ایرانی به شمار می‌رود. کافی است یکی-دو ساعت سرگرم یاد گرفتن مکانیزم‌های مختلف بازی شوید و از شنیدن جملات ناب و لوتی‌وار مردم و کاراکترهای اصلی سر ذوق بیایید. البته فراموش نکنید که موسیقی موتوری هم در نوع خود یک قرص نشاط‌آور است.

4

آنچه که انگیزه بازیکن را برای انجام بازی دوچندان می‌کند، سیر تکاملی شخصیت و لقب‌های جدید است. البته موتورهای گران‌قیمت را هم باید در نظر گرفت که تصاحبشان کار هر کسی نیست. آن‌قدر باید مسابقه بدهید و پول به دست بیاورید تا یک موتور کلاس‌بالا بخرید. هر بار که وارد مسیر می‌شوید، بازی از شما ۳ درخواست متنوع دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. برای مثال یک‌ بار باید لایی بکشید یا دو بار از دست جاهل (یکی از شخصیت‌های بازی) فرار کنید. همه این‌ها امتیازات اضافه‌ای هستند که منجر به ارتقای رتبه شما میان موتورسوارهای شهر می‌شوند. در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم که اگر گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید دارید، حتما بازی موبایل موتوری را امتحان کنید و دقایقی خوش برای خودتان رقم بزنید.

دانلود از کافه بازار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده