نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

ساخت بازی Tekken X Street Fighter فعلاً متوقف شده است

پس از مدت‌ها بی‌خبری از Tekken X Street Fighter باخبر شدیم که با وجود تکمیل بخشی از مراحل ساخت این بازی، روند تولید آن موقتاً متوقف شده است. همراه زومجی باشید.

چهار سال پیش بود که در راستای همکاری دو کمپانی کپکام (Capcom) و باندای نامکو (Bandai Namco)، بازی مبارزه‌ای Street Fighter X Tekken برای پلتفرم‌های مختلف، از جمله سیستم‌عامل ویندوز، منتشر شد. این بازی که توسط کپکام ساخته شده بود، سعی داشت تا با نسخه‌ای تغییر یافته و ساده‌تر از گیم‌پلی استریت فایتر 4، طرفداران هر دو سری تکن و استریت فایتر را به خودش جذب کند. در آن زمان، شخصیت‌های تکن مهمان دنیای استریت فایتر شده بودند و باندای نامکو هم قرار بود با ساختن Tekken X Street Fighter میزبانی کپکام را به‌شکلی درخور جبران کند. اما زمان زیادی گذشت و این کمپانی به‌جز تأیید کردن هر از گاهیِ ساخته شدن Tekken X Street Fighter، اطلاعات چندانی را در مورد این اثر منتشر نکرد. اکنون کاتسوشیرو هارادا‌، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی بازی‌های تکن، در گفت‌وگو با گیم‌اسپات از شرایط کنونی Tekken X Street Fighter صحبت کرده است. به‌گفته‌ی وی، تیم سازنده فعلاً بر روی این پروژه کار نمی‌کنند.

هارادا‌ در گفت‌وگوی‌اش با اشاره به وضعیت فعلی بازی‌های مبارزه‌ای، عرضه کردن Tekken X Street Fighter را در این شرایط مناسب ندانست. او گفت:

در زمان ساخت بازی‌های مبارزه‌ای، ما سعی می‌کنیم تا ضمن توجه به مخاطبان اصلی [اثر]، طیف گسترده‌تری را در نظر بگیریم و مخاطبان دیگری را که مایل به تجربه کردن این بازی‌ها هستند، هم در نظر داشته باشیم. در حال حاضر، بازی‌های مبارزه‌ای وضعیت [مناسبی در بازار] دارند. Street Fighter V به‌تازگی منتشر شده و بسیاری با شوق و ذوق سرگرم بازی کردن آن هستند. در این میان، جمع بزرگی از مردم هم انتظار Tekken 7 را می‌کشند.

تهیه‌کننده‌ی Tekken X Street Fighter صحبت‌های‌اش را این‌طور ادامه داد:

ما نمی‌خواهیم این مخاطبان را از هم جدا کنیم و از این‌رو [پیدا کردن] فرصت مناسب برای منتشر کردن Tekken X Street Fighter به کار دشواری تبدیل شده است. در نتیجه، این [پروژه] فعلاً در دستور کار قرار ندارد.

هارادا‌ پیش‌تر از تهیه شدن فهرست شخصیت‌های Tekken X Street Fighter و کامل شدن ساخت مدل‌های چندوجهی، حرکات و سیستم‌های درون بازی خبر داده و طی صحبت‌های‌اش در دست ساخت بودن این بازی را تأیید کرده بود. این اولین‌باری است که وی موضوع متوقف شدن روند تولید این اثر را پیش کشیده است.

بازی تکن کراس استریت فایتر نخستین‌بار در کامیک-کان سال ۲۰۱۰ معرفی شده بود.

منابع: GameSpot / AttackoftheFanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده