نویسنده: محسن بیگی نیا
// یکشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰

یک منبع آگاه: قوی‌ تر بودن نینتندو NX از پلی استیشن 4 ادعایی نادرست است

اخیرا شایعاتی منتشر شدند مبنی بر اینکه قدرت پردازشی کنسول نینتندو NX نسبت به کنسول‌های نسل جدید مثل پلی‌ استیشن 4 بیشتر است، اما اظهارات یکی از افراد مرتبط با کمپانی نینتندو این موضوع را رد می‌کند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

امیلی راجرز، یکی از افراد مطلع از برنامه‌های نینتندو، شایعاتی را که اخیراً در مورد نینتندو NX بیان شده بودند رد کرد. او می‌گوید با اینکه این کنسول چندان قدرتمندتر از پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان نخواهد بود، اما آنقدر قوی هست که در مقایسه با Wii U یک قدم رو به جلو برای نینتندو به حساب بیاید.

آخرین شایعات در مورد نینتندو NX ادعا کرده بودند که این کنسول به یک پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) سفارشی با تکنولوژی ۱۴ نانومتری بر اساس معماری پولاریس (Polaris، جدیدترین معماری بکار گرفته شده در کارت‌های گرافیک AMD که تا چند ماه دیگر عرضه خواهند شد) مجهز است و از رابط برنامه‌نویسی نرم افزار (API) Vulkan (رقیب DirectX 12) نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین گفته شده بود که پردازنده‌ی گرافیکی آن «دو برابر پلی‌استیشن 4 معمولی قدرت دارد» و «به مشخصات شایعه شده‌ برای پلی‌استیشن 4K نزدیک خواهد بود.» راجرز در این باره گفت:

اینها صحبت‌هایی هستند که منابع نزدیک به نینتندو درباره‌ی شایعات سخت افزاری 10k به من گفته‌اند:  این یک وسیله ساختگی است. [مشخصات] پردازنده‌ی گرافیکی اشتباه است. سطح قدرت نادرست است.

طبق اعلام راجرز، NX از مشخصات سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برد، اما بسیاری از اطلاعات منتشر شده در انجمن NeoGAF اشتباه هستند. این آخرین گزارشی است که راجرز ارائه داده:

به من گفته شده که NX مشخصات سخت‌افزاری خوبی دارد، اما اطلاعات منتشر شده در این تاپیک در مورد پردازنده‌ی گرافیکی و سطح قدرت اشتباه هستند. ببخشید که هیجان شما را از بین می‌برم.

با تمام شایعات منتشر شده، کنسول نینتندو NX هنوز هم ناشناخته است و چیزی درباره مشخصات سخت‌افزاری آن نمی‌دانیم. حتی نمی‌دانیم که آیا نینتندو در نمایشگاه E3 2016 از این کنسول رونمایی خواهد کرد یا خیر؛ ممکن است انتظار برای دیدن NX بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنیم طول بکشد. شما در این باره چه نظری دارید؟

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده