نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۰

بلیزارد: بازی لغو شده Titan یک شکست تاریخی برای ما بود

جف کاپلان، از طراحان ارشد کمپانی بلیزارد، اخیرا اعلام کرده که بازی لغو شده Titan برای این کمپانی یک شکست محض بود که البته باعث خلق بازی جدید Overwatch شده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

جف کاپلان، یکی از طراحان و بازیسازان ارشد کمپانی Blizzard، اخیرا توضیحاتی در مورد بازی Titan ارائه کرده است؛ اثری که در سال ۲۰۱۰ و در سبک MMO معرفی شد و قرار بود جایگزین بازی بزرگ World of Warcraft باشد، ولی پس از گذشت چهار سال سکوت خبری محض، در نهایت در سال ۲۰۱۴ خبر لغو کامل این اثر منتشر شد. حال کاپلان در مصاحبه‌ای با گیم‌اسپات، اعلام کرده که این بازی یک شکست تاریخی برای تیم توسعه‌دهنده بازی در بلیزارد بود؛ تیمی که پیش از این در ساخت بازی‌های بزرگ کمپانی نقشی اساسی ایفا کرده و با شکست کاملا غریبه بود:

ما یک تیم فوق‌العاده در بلیزارد داشتیم که در حال ساخت بازی Titan بودند. تمامی اعضای آن تیم استعداد فوق‌العاده‌ای داشتند، ولی تایتان یک شکست واقعی در تمامی زمینه‌های ممکن بود و درک این موضوع هم بسیار دشوار است. چرا که اعضای تیم توسعه‌دهنده بازی پیش از این به لطف ساخت آثاری مثل World of Warcraft کاملا با شکست غریبه بودند و این یک تجربه بد برای همه ما به‌شمار می‌رفت.

با این حال و علی‌رغم شکست پروژه تایتان، تیم سازنده بازی تصمیم گرفتند تا با ساخت یک اثر جدید و با درس‌هایی که گرفته بودند، این شکست را فراموش و جبران کنند:

ما از هر نظر تحت فشار بودیم، البته نه به این معنی که این فشار از جانب مسوولان بلیزارد باشد؛ بلکه قبول شکست برای یک تیم همواره موفق، بسیار سخت بود. بلیزارد همیشه به ساخت بازی‌های بزرگی مثل Warcraft، StarCraft و Heroes of Storm عادت کرده بود و تماشای از بین رفتن و لغو شدن یک پروژه بسیار دشوار بود. به همین دلیل هم با وجود تمام حمایت‌هایی که از جانب کمپانی شد، هنوز یک حس شرمساری در بین اعضای تیم دیده می‌شد. پس با خودمان گفتیم که نباید شکست را قبول کنیم و تصمیم گرفتیم کاری انجام دهیم که مایه غرور تیم سازنده بازی و بلیزارد باشد.

کاپلان در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که شکست پروژه تایتان، باعث شد تا اتحاد بین اعضای تیم سازنده بازی بیشتر شود و آن‌ها برای اثبات خودشان دست به خلق یک بازی مفرح بزنند و اینگونه ایده ساخت Overwatch مطرح شد:

ما همواره به این اعتقاد داریم که یک تیم بازیسازی، فقط با آخرین بازی خود شناخته می‌شود و آخرین بازی ما تایتان، یک شکست تمام‌عیار بود. پس می‌دانستیم که بازی بعدی آخرین شانس تیم ما برای مطرح کردن دوباره خود خواهد بود. با این که همه اعضای تیم به دلیل شکست اخیر در شوک کامل بودند، ولی به طرز عجیبی همین مساله باعث شد تا اتحاد اعضای تیم بیشتر از قبل شود. به همین دلیل هم ایده ساخت Overwatch مطرح شد و یک عطش سیری‌ناپذیر در بین تمامی سازندگان این بازی وجود داشت که ثابت کنند آن‌ها هنوز هم می‌توانند و هنوز هم توانایی خلق یک بازی بزرگ و مفرح را دارند.

به هر حال شاید اگر پروژه تایتان لغو نمی‌شد، ما هرگز شاهد بازی Overwatch نبودیم؛ بازی که اولین IP جدید بلیزارد پس از ۱۷ سال است و در تاریخ ۴ خرداد برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. در حال حاضر یک نسخه بتا محدود از این اثر در دسترس افراد واجد شرایط قرار گرفته که ۶ اردیبهشت به پایان می‌رسد و نسخه بتای عمومی بازی در تاریخ ۱۶ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

منبع: GameSpot