نویسنده: نیما فرشین
// جمعه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

معرفی بازی The Walking Dead: Road to Survival: مبارزه برای بقا

The Walking Dead: Road to Survival بازی موبایلی است که بر اساس کمیک محبوبی با همین نام ساخته شده و سعی کرده طرفداران این کتاب مصور و همچنین سریال را به سمت خود بکشاند. در ادامه با زومجی همراه باشید تا به معرفی این اثر بپردازیم.

چند سالی از پخش سریال The Walking Dead می‌گذرد و روز به روز بر طرفداران این مجموعه جذاب افزوده می‌شود. شاید خود رابرت کرکمن نیز، زمانی که شروع به نوشتن این اثر کرده بود، حتی فکر آن هم نمی‌کرد که روزی The Walking Dead تا این اندازه بزرگ و محبوب شود.  اما در این مطلب قرار نیست راجع‌به کمیک بوک یا سریال صحبت کنیم، بلکه قصد داریم  به معرفی بازی موبایلی بپردازیم که نام بزرگی همچون The Walking Dead را یدک می‌کشد.

The Walking Dead: Road to Survival یک بازی اکشن نوبتی است و همانطور که از نام آن دریافت می‌شود، محوریت داستان آن حول اتفاقات مرتبط با کمیک بوک می‌گذرد. قرار است در این اثر کنترل افراد ریک را به دست بگیریم و به آن‌ها  کمک کنیم تا به بقای خود در دنیای خشک و پر تنش آخرالزمانی رابرت کرکمن، ادامه دهند. بازی به طور کلی به دو بخش تقسیم می‌شود. مسلما در دنیایی آخرالزمانی، توانایی جنگیدن و آموختن استراتژی‌های نبرد یکی از مهمترین ملزومات به حساب می‌آید. از این رو، باید در The Walking Dead: Road to Survival این فعالیت‌ها را به خوبی انجام دهید و از جان افرادی که کنترل آن‌ها به دست شما سپرده شده، محافظت کنید.

TWD 5

اگر سریال یا کتاب مصور را دنبال کرده باشید، حتما می‌دانید که هر اتفاقی می‌تواند حکم قتلی را در دنیای The Walking Dead صادر کند. هیچ فردی قابل اعتماد نیست و هیچ مکانی امن نخواهد بود. پس با در نظر گرفتن تمامی جوانب باید بتوانید از جان ارزشمند خود دفاع کنید. اصولا در نبردها با دو دسته از دشمنان طرف هستید. انسان‌هایی که می‌خواهند به آن چه شما در اختیار دارید دست پیدا کنند و مرده‌های متحرکی که تنها به دنبال تکه تکه کردن شما هستند. از این رو، باید با احتیاط کامل استراتژی خاصی را در نظر بگیرید تا بتوانید در مبارزات پیروز میدان باشید. در هر نبرد شما باید کنترل تعدادی از افراد ریک را در اختیار بگیرید و با لمس کردن صفحه،  برای بدست آوردن پیروزی، به آن‌ها دستورات لازم  را بدهید.

TWD 3

شاید کشتن مرده‌ها ساده باشد، اما از بین بردن انسان‌ها کار ساده‌ای نخواهد بود. چرا که ممکن است انسان‌ها از زره‌های مختلف یا سلاح‌های گرم علیه شما استفاده کنند. از این رو باید در مقابل انسان‌ها به شدت محتاطانه رفتار کنید و سعی داشته باشید تا با  استراتژی مناسب آن‌ها را از پای درآورید و به تجهیزات‌شان دست پیدا کنید. علاوه براین، هر از گاهی انتخاب‌هایی در اختیار شما قرار داده می‌شود که می‌توانید با اِعمال هر کدام از آن‌ها در روند بازی تغییر ایجاد کنید. همانطور که گفته شد، گیم‌پلی بازی به دو بخش اساسی تقسیم می‌شود و تا این لحظه سعی کردیم به شرح بخش مبارزات که بیشترین زمان گیم‌پلی را به خود اختصاص داده، بپردازیم. اما زندگی در این دنیای بی‌رحم تنها به مبارزه برای بقا محدود نمی‌شود. تشکیل و توسعه تمدنی انسان محور اساسی‌ترین کاری است که هر انسانی از جمله ریک گرایمز قصد انجام آن را دارد.

TWD 6

بخش دوم گیم‌پلی، کاملا به امر کنترل شهر و منابع مورد نیاز محدود می‌شود. باید بتوانید کنترل شهر را در دست بگیرید و با حفظ و تولید منابع مورد نیاز زندگی، تمدنی تازه را بنیان گذاری کنید. ساخت ساختمان‌های مختلف، تولید سلاح و مهمات و مواد غذایی از جمله وظایف شما در امر شهرداری است و باید به تک تک آن‌ها به طور منظم رسیدگی کنید. اما  توسعه چنین کار‌هایی بسیار زمان گیر است و اگر بخواهید سریع‌تر در کارهای خود پیشرفت کنید، می‌توانید با استفاده از سکه‌هایی که بدست آورده اید، به کارها سرعت بخشید. اما بدست آوردن سکه کار آسانی نیست و  می‌توانید از فروشگاه بازی برای خرید آیتم‌های مختلف کمک بگیرید.

TWD 9

خوشبختانه به لطف قرار داد کافه بازار با Scopely، می‌توانید با خرید ریالی آنچه نیاز دارید در کار‌های خود با سرعت بیشتری پیشرفت کنید. The Walking Dead نام بزرگی است و هر اثری که بخواهد از نام آن استفاده کند، باید برای تولید محتوای کافی بسیار تلاش کند تا بتواند ساعات خوشی را برای طرفداران آن رقم زند. تیم توسعه دهنده این بازی نیز تمامی سعی خود را کرده است که بتواند به تمامی جوانب دنیای رابرت کرکمن نگاهی بیاندازد و کاربران را در نقش یکی از افراد ریک گرایمز جای دهد.

دانلود از کافه بازار |دانلود از iTunes


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده