// جمعه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

نسخه پی سی Ori and the Blind Forest: Definitive Edition هفته آینده عرضه خواهد شد

پس از گذشت بیش از یک ماه از عرضه نسخه ایکس‌باکس وان Ori and the Blind Forest: Definitive Edition، در نهایت این نسخه هفته آینده بر روی رایانه‌های شخصی نیز منتشر خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی موفق و تحسین‌شده Ori and the Blind Forest، محصول مشترک استودیو مون و استودیو مایکروسافت، در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۵ (۲۰ اسفند ۱۳۹۳) بر روی پلتفرم‌های ویندوز و ایکس‌باکس وان عرضه شد. جنبه‌هایی مانند سبک طراحی، گیم‌پلی (اقتباسی از سری‌های Rayman و Metroid) و داستان (الگوبرداری شده از The Lion King و The Iron Giant)  این بازی سکوبازی و مترویدوانیا مورد تحسین مخاطبین و منتقدین قرار گرفته است. در نمایشگاه Gamescom سال گذشته اعلام شد که نسخه بهبود یافته Ori and the Blind Forest با ویژگی‌هایی مانند مناطق جدید، مکانیک‌های گیم‌پلی بیشتر، جابه‌جایی سریع بین مکان‌ها و سطح ساده‌تری از مراحل بر روی هر دو پلتفرم عرضه می‌شود که نسخه ایکس‌باکس وان در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۶ (۲۱ اسفند ۱۳۹۴) عرضه شده است و نسخه رایانه‌های شخصی در تاریخ ۲۷ آوریل ۲۰۱۶ (۸ اردیبهشت ۱۳۹۵) منتشر خواهد شد.

پیشنهاد ویژه‌ای که کمپانی مایکروسافت برای دارندگان نسخه اصلی Ori and the Blind Forest در نظر گرفته است، امکان ارتقا به نسخه Definitive Edition تنها با پرداخت ۵ دلار است. اما کسانی که هم‌اکنون قصد دارند این بازی را برای اولین خریداری کنند، می‌توانند با پرداخت ۲۰ دلار موفق به دریافت بازی شوند. لازم به ذکر است که Ori and the Blind Forest از ویژگی ذخیره‌سازی بین پلتفرم نیز پشتیبانی می‌کند. نسخه رایانه‌های شخصی در ابتدا قرار بود همزمان با نسخه ایکس‌باکس وان عرضه شود، اما سازندگان تصمیم گرفتند برای ارائه «تجربه‌ای فوق‌العاده» عرضه این نسخه را به تاخیر بیاندازند. دربیانیه استودیو مون چنین آمده است:

پس از عرضه Ori and the Blind Forest ما متوجه شدیم که طرفداران خواهان محتوای بیشتر هستند. به جای عرضه بسته الحاقی ما تصمیم گرفتیم که نسخه جدیدی از بازی را ارائه دهیم که هم محتوای تازه داشته باشد و هم ویژگی‌های موردعلاقه طرفداران را در خود جای داده باشد. ما تقریبا تمام سال را صرف ساخت نسخه جدید Ori and the Blind Forest کردیم و امیدواریم که توانسته باشیم بهترین تجربه این بازی را برای طرفداران Ori ارائه داده باشیم.

در بررسی Ori and the Blind Forest به قلم محسن وزیری که توانست مقام بهترین گرافیک هنری بازی‌های ویدیویی سال ۲۰۱۵ را از تیم زومجی دریافت کند، چنین آمده است:

«اری و جنگل تاریک» مجموعه‌ی کاملی است از همه‌ی چیزهایی که از آن انتظار دارید و در موارد زیادی هم آن قدر تجربه‌های خاصی ارائه می‌کند که سطح انتظارتتان را به چالش می‌کشد. بازی کاملی که در همه‌ی ارکان خود موفق شده به چنان جایگاهی برسد که حتی گاهی مخاطب را به تعجب وامی‌دارد. تجربه‌ی شیرین این بازی چیزی نیست که به راحتی بتوانید از آن بگذرید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده