نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

هفته نامه: قسمت ۶۱ - از اخبار مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۶ تا شایعات پلی‌استیشن 4.5

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ گذشته شاهد برگزاری کنفرانس مایکروسافت در بیلد ۲۰۱۶ بودیم که اخبار زیادی پیرامون ایکس‌باکس وان و امکانات مرتبط با آن منتشر شد. از طرفی با داغ شدن اخبار هدست‌های واقعیت مجازی، شایعات بسیاری از پلی‌استیشن 4.5 به گوش می‌رسد. شایعات زیادی از هم نسخه بعدی Call of Duty به گوش می‌رسد و امکان دارد یک بازی فضایی را ببینیم!‌ دموی رایگان و قابل بازی Final Fantasy 15‌ نیز منتشر و در کنارش تاریخ انتشار بازی نیز مشخص شد. در ادامه بیشتر به جزییات این اخبار نیز خواهیم پرداخت.

1

بر خلاف همیشه که جدول فروش هفتگی انگلستان در روز دوشنبه منتشر می‌شد،‌ ما مجبور شدیم یک روز بیشتر برای دیدن پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان صبر کنیم. این هفته نیز مانند دو هفته گذشته، بازی جدیدیوبی‌سافت یعنی Tom Clancy’s The Division، توانست برای سومین هفته متوالی در صدر جدول باقی بماند. از زمان بازی واچ داگز در سال ۲۰۱۴ تا الان،‌ هیچ بازی از شرکت یوبی‌سافت موفق نشده بود که ۳ هفته متوالی در صدر بماند. در مکان دوم جدول این هفته نیز مانند مکان اول، شاهد هیچ تغییری نیستیم و بازی مبارزه‌ای جدید بخش ورزشی الکترونیک آرتزیعنی UFC 2 با ۵۱ درصد افت فروش،‌ در مکان دوم باقی ماند. حراجی که به مناسبت عید پاک توسط خرده‌فروشان برگزار شد، باعث شد که بازی Far Cry Primal با ۱۳۲ درصد رشد فروش مواجه شود و دو پله صعود کند و به مکان سوم دست پیدا کند. این حراج‌های خرده‌فروشان، در فروش بسیاری از بازی‌های دیگر هم تاثیر داشته اما اغلب این بازی‌ها خارج از ۱۰ بازی پرفروش هفته بودند. مکان چهارم، شاهد حضور بازی فیفا 16 بود که توانست نسبت به هفته گذشته، دو پله صعود کند. جدیدترین بازی از سری ندای وظیفه که توانسته بود برای مدت‌ها در صدر جدول باقی بماند، چند هفته‌ای است که با سقوط مواجه شده است و این هفته نیز یک پله سقوط کرد و به مکان پنجم رضایت داد. پای ثابت جدول یعنی Grand Theft Auto 5 نیز این هفته یک پله صعود کرد و به مکان ششم رسید. یکی از بازی‌هایی که با صعود قابل توجهی روبه‌رو شده، شوتر آنلاین دایس و الکترونیک آرتز یعنی Star Wars Battlefront بود که توانست با یازده پله صعود، به مکان هفتم برسد.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

4

پس از محبوبیت قابلیت Backward Compatibility و اجرای بازی‌های ایکس‌باکس 360 بر روی ایکس‌باکس وان، طرفداران امید داشتند تا روزی بتوانند بازی‌های کنسول اول ایکس‌باکس را هم روی کنسول نسل هشتمی خود اجرا کند. ولی فیل اسپنسر این احتمال را کاملا رد کرده است. مایکروسافت قبلا هم اعلام کرده بود که عرضه بازی‌های ایکس‌باکس 360 برای ایکس‌باکس وان، کار بسیار دشواری بوده که تنها با تلاش‌های بی‌وقفه توسعه‌دهندگان این کمپانی ممکن شده است و از آنجایی که کنسول اول ایکس‌باکس، از نظر معماری تفاوت‌های خیلی زیادی با نسل فعلی دارد، این کار بسیار دشوار‌تر است و به همین دلیل هم شاید بتوان آن را غیرممکن خواند.

در حالی که کمتر از سه ماه دیگر به برگزاری بزرگترین رویداد بازی های ویدئویی باقی مانده است، شرکت های مختلف مشغول برنامه ریزی برای حضوری پر رنگ هستند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، از برنامه هایی که تیمش برای E3 تدارک دیده اند ابراز خوشحالی کرده است. از جمله پیش بینی هایی که می توان انجام داد این است که بازی های Gears of War 4، Halo Wars 2، ReCore و بازی های جدید دیگر، قطعا جزء برنامه مایکروسافت در نمایشگاه امسال خواهد بود. شما می‌توانید لیست کامل تمام کمپانی‌هایی را ملاحظه کنید که در نمایشگاه E3 2016 شرکت خواهند کرد.

کمپانی تاپ‌ور اینتراکتیو، ناشر سری بازی‌های نقش آفرینی Two Worlds، ساخت سومین نسخه از این سری را رسما تایید و در ضمن آن اعلام کرد که برای Two Worlds 2 هم یک بسته‌الحاقی جدید عرضه خواهد کرد. سری Two Worlds یک بازی نقش آفرینی جهان باز است که نسخه دوم آن در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و با اینکه یک بازی در مجموع متوسط بود، ولی حداقل برای یک بار بازی کردن تجربه خوبی محسوب می‌شد. تاپ‌ور برای ساخت این نسخه، برنامه‌ای ۳۶ ماهه در نظر گرفته و می‌توان انتظار داشت که این بازی در سال ۲۰۱۹ عرضه شود. نسخه‌های اول و دوم سری Two Worlds، در مجموع معادل ۱۰ میلیون نسخه فروش داشته‌اند و از لحاظ فروش، بازی‌های موفقی به شمار می‌روند و به همین دلیل ساخت نسخه سوم هم کاملا محتمل بود.

کمپانی اپیک گیمز چندی پیش در مورد نحوه توسعه بازی Paragon در جریان رویداد GDC 2016 توضیحاتی ارائه کرد و حال ویدیو این کنفرانس منتشر شده که بر اساس آن بازی در پلی‌استیشن 4 با رزولوشن 900p اجرا می‌شود و احتمال عرضه نسخه ایکس‌باکس وان هم وجود دارد. بازی Paragon یک اثر رایگان (Free to Play) است که توسط کمپانی Epic Games ساخته شده و نسخه نهایی آن در تابستان ۲۰۱۶ برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد. با این حال نسخه دسترسی پیش از موعد بازی چند روز پیش برای دارندگان بسته‌های Founder Pack آن عرضه شده و قابل بازی است.

آلیستر مکنِلی، طراح ارشد هنری استودیو‌های بازیسازی بایوور، اخیرا اعلام کرده که بازی‌های Mass Effect Andromeda و IP جدید این کمپانی که هنوز معرفی نشده است، فوق‌العاده خواهند بود. بایوور ساخت این IP را از سال ۲۰۱۲ شروع کرده و آن زمان اعلام کرده بود که این بازی بر اساس «یک تکنولوژی جدید در صنعت بازی» ساخته می‌شود. چندی پیشبلیک یورگنسن از الکترونیک آرتز که کمپانی مالک بایوور محسوب می‌شود، اعلام کرده بود که دو بازی کاملا جدید را پس از تعطیلات عرضه خواهند کرد که احتمالا یکی از آن‌ها مربوط به استودیو بایوور باشد.

2

آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا که معمولا با نام «بفتا» (BAFTA) شناخته می‌شود اعلام کرد که در مراسم امسالش به جان کارمک، برنامه‌نویس باسابقه، متفکر و خلاق بازی‌های ویدیویی، جایزه «دوستی» یا Fellowship را اهدا خواهد کرد.  جایزه دوستی باارزش‌ترین جایزه‌ بفتا است و به افرادی تعلق می‌گیرد که تلاش زیادی برای ساختن آثاری از قبیل فیلم، سریال و بازی انجام داده باشند. قبل از این، افرادی مانندشیگرو میاموتو (بازیساز ژاپنی و خالق مجموعه‌هایی مثل Mario و Zeldaویل رایت (سازنده بازی‌های The Sims و SimCityپیتر مولینیو (خالق سری Fable) و گیب نیوول (مدیر کمپانی ولو) جایزه دوستی را دریافت کرده بودند. کارمک که مدرک مهندسی هوافضا دارد، در سال ۲۰۱۳ از استودیوی اید سافتور جدا شد و به کمپانی واقعیت مجازی آکیولس پیوست تا به عنوان مدیر ارشد بخش تکنولوژی در آن‌جا مشغول به کار شود و تجربه و دانش مثال‌زدنی خود را برای ارتقای فناوری واقعیت مجازی به کار گیرد.

بالاخره پس از مسیری طولانی که برای معرفی، توسعه و تبلیغات هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت طی شد، این گجت پوشیدنی جذاب، این هفته به دست مشتریانش رسید. کمپانی آکیولس اولین بسته از این محصول را ارسال کرد. پروژه ساخت آکیولس ریفت از سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی شروع شد. کمپین کیک‌استارتر این محصول با جمع‌آوری ۲/۵ میلیون دلار به کار خود پایان داد. نسخه اولیه این هدست با نام «کیت توسعه‌ شماره ۱» (DK1) در اواخر سال ۲۰۱۲ عرضه شد و در اختیار توسعه‌دهندگان و سایر افراد قرار گرفت. آکیولس در سال ۲۰۱۴ نیز «کیت توسعه‌ای شماره ۲» (DK2) را عرضه کرد که نسبت به نسخه قبلی پیشرفت‌های زیادی داشت. جالب است بدانید پیش فروش نسخه نهایی و کامل آکیولس ریفت در اوایل سال ۲۰۱۶ به تعداد محدود آغاز شد و خیلی زود به اتمام رسید. هدست‌هایی که اکنون برای مشتریان ارسال می‌شوند در واقع همان محصولات پیش‌فروش شده هستند.

3

در نهایت و پس از تنها چند روز، اولین فردی که این هدست را پیش‌خرید کرده بود، راس مارتین اهل آنکوراج ایالات آلاسکابود. حال که زمان عرضه نسخه مصرف‌کننده این هدست فرا رسیده است، پالمر لاکی، خالق این هدست، در یک اقدام جالب، اولین Oculus Rift پیش‌خرید شده را شخصا به راس مارتین تحویل داد.

شرکت سونی معتقد است که نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront یکی از بهترین بازی‌هایی است که افراد می‌توانند با استفاده از هدست پلی‌استیشن VR روی کنسول پلی‌استیشن 4 تجربه کنند. نسخه واقعیت مجازی Star Wars Battlefront به طور اختصاصی برای هدست پلی‌استیشن VR عرضه می‌شود. بازی تیراندازی سوم‌شخص Star Wars Battlefront که به وسیله استودیوی دایس ساخته شده در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ (۲۶ آبان ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد و در مجموع فروش بیش از ۱۲ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرد. الکترونیک آرتز ساخت قسمت‌های بعدی این بازی را تایید کرده است.

نسخه‌ی جدید شوتر محبوب Call of Duty قرار است کمتر از سه ماه دیگر در کنفرانس شرکت سونی در نمایشگاه E3 معرفی شود. شایعات زیادی پیرامون نام نسخه‌ی جدید این بازی بر سر زبان هاست. شایعات جدید به این معنی باشد که نسخه‌ای که هم اکنون توسط اینفینیتی‌وارد در دست ساخت است، Call of Duty: Modern Warfare 4 نام دارد. عرضه‌ی نسخه‌های پیشین Modern Warfare به همراه Modern Warfare 4 توسط سازندگان بسیار منطقی‌تر و معقول‌تر به نظر می‌آید تا عرضه‌ی آن‌ها با نسخه‌ی شایعه شده‌ی Ghosts 2. منبع این خبر ادعا کرده است که نسخه‌های 1 و 2 سری Modern Warfare به عنوان هدیه‌ی پیش خریدِ نسخه‌ی جدید عرضه خواهند شد.

7

از طرفی شینوبی با انتشار پستی در سایت نیوگف، اعلام کرد که داستان این بازی در آینده‌ای بسیار دور جریان خواهد داشت که شامل نبرد‌های فضایی خواهد بود و در یک کلام، یک شوتر فضایی «تمام عیار» خواهد بود. یوروگیمر هم با تایید این اطلاعات، اعلام کرده با استناد به اطلاعاتی که خودش کسب کرده، مطمئن است که در بازی شاهد مبارزات فضایی خواهیم بود. ولی اینکه آیا کلیت بازی در فضا جریان خواهد داشت یا اینکه فقط در برخی قسمت‌ها به فضا سفر خواهیم کرد، هنوز مشخص نیست.

ادموند مک‌میلن، سازنده بازی‌های Super Meat Boy و The Binding of Isaac اعلام کرد ساخت بازی Mew-Genics که در سال ۲۰۱۲ معرفی شده بود در حال حاضر متوقف شده است. مک‌میلن به وبسایت Eurogamer اعلام کرد که ممکن است در آینده ساخت بازی Mew-Genics را از سر بگیرد، اما فعلا برنامه‌ای برای ادامه روند توسعه آن ندارد. مک‌میلن قبلا اعلام کرده بود که Mew-Genics عجیب‌ترین بازی او خواهد بود. درباره گیم‌پلی این بازی اطلاعات زیادی ارائه نشد، اما گفته می‌شد که Mew-Genics هم مثل The Binding of Isaac دارای مراحل تصادفی است و داستان گربه‌ها را روایت می‌کند. ظاهرا ایده ساخت این بازی مربوط به یک مسابقه بازیسازی بود که در ۲۰۱۲ به وسیله مک‌میلن و تامی ریفنس، موسسان استودیوی تیم میت(Team Meat) برگزار شد.

صداپیشگی شخصیت اسنیک در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برعهده کیفر ساترلند بود و دیوید هیتر، صدا پیشه سابق و باتجربه این سری در آن حضور نداشت. حال هیتر  اعلام کرده که هیچ علاقه‌ای به هیدیو کوجیما و کار کردن با وی ندارد. هیتر پس از این مدت طولانی، دلیل عدم حضور در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را شرح داده و اعلام کرده که دیگر علاقه‌ای به کار کردن با هیدیو کوجیما ندارد. وی در مورد دلیل نبودش در نسخه پنجم طی مصاحبه‌ای با سایت گیم اینفورمر، اعلام کرد که به طور اتفاقی با یکی از تهیه‌کنندگان بازی در یکی از استودیو‌های ضبط صدا برخورد کرده و وی گفته که کونامی قصد دارد تغییراتی در تیم این نسخه اعمال کند و جایی برای هیتر نخواهد بود!

8

کمپانی بتسدا حین معرفی بسته‌های الحاقی پولی بازی Fallout 4، اعلام کرده بود که بسته Far Harbor بسیار بزرگ و پرمحتوا خواهد بود، ولی بر اساس اعلام پیت هاینس، این DLC حتی از بسته Shivering Isles بازی Oblivion هم بزرگ‌تر است. بسته Far Harbor در تاریخ نامشخصی از ماه مه ۲۰۱۶ (۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد) عرضه خواهد شد و ۲۵ دلار قیمت دارد. این بسته گیمر را برای پیدا کردن یک فرد گمشده، به جزیره‌ای دور دست خواهد برد؛ جزیره‌ای که بر اساس یک منطقه کاملا واقعی طراحی شده است. اولین DLC فال‌اوت ۴ چندی پیش با نام Automtaron عرضه شد و به زودی هم DLC دوم این اثر با نام Wasteland Workshop عرضه می‌شود و همچنین حالت بقا (Survival) این بازی هم طی هفته جاری به صورت آزمایشی در اختیار دارندگان نسخه پی‌سی قرار خواهد گرفت.

مدیر اجرایی شرکت سونی اعلام کرد که ممکن است پلی‌ استیشن VR، هدست واقعیت مجازی کنسول پلی‌استیشن 4، از رایانه‌های شخصی نیز پشتیبانی کند. ایتو همچنین در مصاحبه‌اش تاکید کرد که در حال حاضر تمرکز پلی‌استیشن VR روی بازی‌ها است، اما سونی در آینده می‌تواند نگاهی به بازارهای دیگر نیز داشته باشد. البته سونی تنها شرکتی نیست که می‌خواهد از فناوری واقعیت مجازی در سایر زمینه‌ها استفاده کند؛ کمپانی آکیولس، سازنده هدست آکیولس ریفت نیز بارها و بارها اعلام کرده که باید از قابلیت‌های واقعیت مجازی در صنایع دیگر (به جز بازی‌های ویدیویی) بهره گرفته شود. اگر سونی بخواهد پلی‌استیشن VR را برای رایانه‌های شخصی عرضه کند، باید وجود رقبای سرسختی مثل آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو را نیز در نظر بگیرد. این دو هدست به لحاظ سخت‌افزاری قوی‌تر از پلی‌استیشن VR هستند و روی رایانه‌های قدرتمند عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند، ولی هدست سونی از نظر سخت‌افزاری یک محصول میان‌رده به حساب می‌آید.

9

یکی از جذاب‌ترین بحث‌های حوزه بازی‌های ویدیویی، احتمال ساخته شدن کنسول پلی‌استیشن 4.5 توسط سونی با هدف اجرای بازی‌هایی با کیفیت بالاتر است؛ حال گزارش جدیدی منتشر شده که احتمال می‌دهد این کنسول پیش از عرضه هدست پلی‌استیشن VR معرفی خواهد شد. بر اساس  گزارش جدیدی که منتشر شده، سونی پیش از این تاریخ کنسول آپدیت شده خودش را هم رسما معرفی خواهد که احتمالا پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K نام دارد. این گزارش توسط سایت معتبر وال استریت ژورنال انتشار یافته و با استناد به آن، کنسول جدید سونی قادر است بازی‌هایی ویدیویی را در رزولوشنی بالاتر اجرا کند و تجربه‌ای بسیار بهتر از واقعیت مجازی ارائه دهد.

همچنین یکی از کاربران وب‌سایت نیوگف با نام اوسیریس بلک، اطلاعات جدیدی از کنسول پلی‌استیشن 4.5 در این وب‌سایت منتشر کرده است که بر طبق آن پردازشگر گرافیکی این کنسول، دو برابر قدرتمندتر از پردازشگر گرافیکی پلی‌استیشن 4 است.

چندی پیش بود که اولین بازی موبایل کمپانی نینتندو،‌ در ژاپن منتشر شد و در همان ابتدا با استقبال بسیار زیاد کاربران روبه‌رو شد. این کمپانی طی هفته گذشته این بازی را در آمریکای شمالی هم عرضه کرد. بازی میتومو، اولین تلاش این کمپانی قدیمی ژاپنی برای ورود به بازار موبایل است. بازاری که بنا به گزارش وب‌سایت تحقیقات بازارنیوزو، در سال ۲۰۱۵ ارزشی بالغ بر ۳۴/۸ میلارد دلار داشت. Miitomo، یک بازی اجتماعی است که در آن بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را طراحی کنند و با دیگر بازیکنان تعامل داشته باشد. شما این توانایی را دارید که با پرداخت پول واقعی، لباس‌ها و وسایل جانبی مختلفی برای آواتار خود خریداری کنید.

مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶تریلر جدیدی برای نشان دادن توانایی‌های دایرکت ایکس 12 نمایش داد:

|

در ابتدای شروع کنفرانس Build 2016، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، تریلر جدیدی از توانایی‌های API جدید DirectX 12 نمایش داد. در این تریلر شاهد بازی‌های مختلفی هستیم که قرار است از دایرکت‌ایکس 12 پشتیبانی کنند. این بازی‌ها Quantum Break، King of Wushu، Gears of War: Ultimate Edition، Deus EX: Mankind Divided و Forza Motorsport 6: Apex  بودند.

همچنین  مایکروسافت اعلام کرد که در آینده بازی‌های بیشتری از سری پرطرفدار Forza را روی رایانه‌ها خواهیم دید. در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ در سن فرانسیسکو، دن گریناوالت، کارگردان هنری سری Forza از استودیوی ترن ۱۰ اعلام کرد که تمام بازی‌های آینده این مجموعه علاوه بر ایکس‌باکس، روی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهند شد. گریناوالت که سخنرانی‌اش به صورت ویدیویی و از پیش ضبط شده ارائه می‌شد گفت که بازی Forza 6 Apex اولین قدم برای انتقال مجموعه Forza روی ویندوز 10محسوب می‌شود. گریناوالت معتقد است که این بازی قابلیت‌های ویندوز 10 را به اثبات می‌رساند و به بازیسازها نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند یک بازی برای پلتفرم یکپارچه ویندوز بسازند و آن را برای تمام دستگاه‌های ویندوزی عرضه کنند.

مایکروسافت تابستان امسال یک بروزرسانی بزرگ برای ویندوز 10 منتشر خواهد کرد. از قرار معلوم این بروزرسانی باعث تغییراتی در ایکس‌باکس وان نیز می‌شود و کنسول مایکروسافت را به یک کیت توسعه‌ دهنده تبدیل می‌کند. مایکروسافت قصد دارد تا از طریق پلتفرم‌های مختلف مثل ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی، موبایل‌ها و دستگاه‌هایی که در آینده عرضه می‌شوند مانند هولولنز، نقش پررنگ‌تری را در صنعت پرسود بازی‌های ویدیویی ایفا کند. در راستای تحقق این هدف، مایکروسافت مایل است تا بازیسازهای بیشتری را جذب پلتفرم‌های خود نماید. در واقع این شرکت قصد دارد تا امکان ساخت بازی‌ و برنامه‌های مختلف روی ایکس‌باکس وان را تسهیل کند و سپس به کمک پلتفرم یکپارچه ویندوز 10، این برنامه‌ها و بازی‌ها را روی رایانه‌ها، ویندوزفون‌ها و هولولنز نیز ارائه نماید.

10

مایکروسافت تصمیم گرفته است که اپ استور ویندوز و ایکس باکس را با هم ادغام کند. در واقع تابستان امسال و پس از انتشار آپدیت نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰، این دو اپ استور با هم ادغام خواهند شد تا فروشگاه اپلیکیشن واحدی ایجاد شود که از طریق تمامی دستگاه‌ها در دسترس باشد. این کمپانی در خلال کنفرانس بیلد ۲۰۱۶ خود اعلام کرد که ابزار تبدیلی ساخته است که می‌تواند به راحتی بازی‌های جدید و قدیمی را به بازی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از چند پلتفرم تبدیل کند. این ابزار جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بدون توجه به پلتفرم اصلی برنامه‌ی خود، محصولات خود را با قابلیت پشتیبانی از کاشی‌های زنده، اعلان‌ها و کنترلرهای ایکس باکس وان بسازند.

بهار امسال باید منتظر انتشار بازی Forza Motorsport 6: Apex بر روی ویندوز 10 باشیم. در همین راستا، در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به بیلد در سان فرانسیسکو، تریلر جدیدی از بازی پخش شد:

|

در تریلر منتشر شده، مایکروسافت تاکید می‌کند که یک استودیو First Party (استودیوهای متعلق به خود مایکروسافت که برای پلتفرم‌های این شرکت بازی می‌سازند) چه کارهایی می‌توانند با دایرکت ایکس 12 و UWP (پلتفرم‌های یکپارچه ویندوز) انجام بدهند.

استودیو سنگاپور کمپانی یوبی‌سافت که در سال‌های اخیر بازی‌های بزرگی مثل Assassin’s Creed 3 را ساخته، در حال توسعه یک بازی بزرگ دیگر است که برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها عرضه خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست که این بازی جدید اعلام شده، نسخه‌ای از یک مجموعه قبلی است یا اینکه یک IP کاملا جدید خواهد بود. استودیو سنگاپور اولین بار نبرد‌های دریایی را وارد سری اساسینز کرید کرد که بعد‌ها تبدیل به هسته اصلی گیم‌پلی نسخه‌های Black Flag و Rogue شد.

در جریان مراسم Uncovered: Final Fantasy XV در لوس‌آنجلس، اعلام شد که دموی رایگان جدید بازی فاینال فانتزی ۱۵، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. این دمو  برای دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شده است. با استناد به سخنان اسکوئر انیکس (Square Enix)، ناشر بازی، دلیل اصلی انتشار این دمو این است که بازیکنان بتوانند نگاهی به گرافیک نسخه نهایی داشته باشند و همچنین با سیستم‌های جدید مبارزه و جادو آشنا شوند. پس از اتمام دمو، بازیکنان می‌توانند یک نام دلخواه برای موجود همراه خود یعنی Carbuncle انتخاب کنند و در نسخه نهایی بازی Final Fantasy XV از این موجود استفاده کنند.

11

Final Fantasy XV که بر طبق اعلام رسمی کمپانی اسکوئر انیکس در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۹ مهر ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد، در زمان انتشار دارای سه نسخه مختلف و متفاوت خواهد بود. هر سه نسخه این بازی از هم اکنون قابل پیش‌خرید هستند و محتویات این نسخه‌ها در پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تفاوتی ندارند. بازی Final Fantasy XV که به عنوان پانزدهمین بازی سری Final Fantasy نیز شناخته می‌شود، در دنیایی مشابه زمین مدرن جریان دارد. پس از سال‌ها جنگ بین نیروهای لوسیس و نیلهایم بر سر آخرین کریستال، سرانجام صلح برقرار شد و به عنوان پیمان صلح مقدمات ازدواج شاهزاده نوکتیس و بانو لونافریا انجام شد. اما روز امضای پیمان صلح، نیروهای نیلهایم به لوسیس حمله کرده و پیش از حمله به شهرهای دیگر کریستال شهر لوسیس را ربودند. این بازی روایتگر تلاش‌های نوکتیس و دوستانش در جهت باز پس‌گیری کریستال دزدیده شده سرزمینشان و شکست نیروهای نیلهایم است.

کمپانی بتسدا، ناشر بازی Doom، تریلر جدیدی از این اثر منتشر کرده که سلاح‌های ویژه و موجودات اهریمنی قابل بازی را نشان می‌دهد:

|

تعدادی از ویژگی‌هایی که در تریلر تماشا کردید، در نسخه بتا محدود بازی وجود خواهند داشت. این نسخه از تاریخ ۱۲ فروردین تا ۱۵ فروردین در دسترس افرادی خواهد بود که پیش‌تر بازی Wolfenstein: The New Order را پیش خرید کرده بودند و البته فروشگاه گیم‌استاپ هم کُد رایگان این نسخه را برای علاقه‌مندان خوش‌شانس عرضه می‌کند.

در ادامه یک تریلر سینمایی جدید نیز از بازی Doom‌ منتشر شد:

|

نسخه نهایی دووم که توسط اید سافت‌ور (Id Software) ساخته شده است، در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) عرضه خواهد شد.

در حالی که مدت‌ها است شایعاتی مبنی بر ساخت قسمت جدیدی از بازی Middle-earth: Shadow of Mordor به گوش می‌رسد، مدرک جدیدی مبنی بر در حال ساخت بودن این دنباله به دست آمده است. بر اساس خبری که وب‌سایت نردلیکس منتشر کرده است، رزومه کاری شخصی به نام  لارن مری کیم که یک بدلکار است، در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد او در پروژه ساخت Shadow of Mordor 2 دخیل بوده است و کار خود را در قسمت موشن کپچر بازی تمام کرده است.

با استناد به اطلاعات منتشر شده؛ حالت جدید اثر Rocket League که حال‌وهوایی بسکتبالی دارد، به‌زودی به بازی اصلی اضافه می‌شود. راکت لیگ که پیرو یک سبک کاملاً منحصر به‎فرد است، روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد و  تا به‎حال ۷۰ میلیون دلار برای دست‎اندر‎کارانش درآمد داشته است.  در راستای دیگر اخبار مرتبط با این بازی، چندی پیش شمار بازیکنان Rocket League به ۱۲ میلیون نفر رسید؛ همچنین این اثر در لیست فروش سالیانه استیم در سال گذشته نیز توانست رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد و به فروشی حدود ۲ میلیون نسخه دست پیدا کند.

5

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو، ۵ آوریل (۱۷ فروردین) عرضه می‌شود و وب‌سایت پالیگان عکسی از محتویات درون جعبه این هدست منتشر کرده است. هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی وایو، با قیمت ۸۰۰ دلار، گران‌ترین هدستی است که قرار است امسال عرضه شود. این هدست به زودی و در تاریخ ۱۷ فروردین در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

حدود سه هفته پیش خبری منتشر شد در رابطه با اینکه سونی قصد دارد رابط کاربری فروشگاه پلی‌استیشن را تغییر بدهد. حال این اتفاق افتاد و رابط جدید کاربری فروشگاه، راه‌اندازی شد. با توجه به گزارشات اولیه‌ای که توسط کاربران منتشر شده، بسیاری از آنها از این طراحی جدید استقبال کردند. با این حال این طراحی جدید از مشکلات عملکرد رنج می‌برد. در حال حاضر فقط کسانی که از جدیدترین نسخه بتای نرم‌افزار پلی‌استیشن استفاده می‌کنند به این فروشگاه جدید دسترسی دارند اما به نظر می‌رسد به زودی این طراحی جدید برای تمام کاربران اعمال خواهد شد. مسئله‌ای که مشخص است این است که سونی پیش از اینکه این طراحی جدید را در دسترس تمام کاربران قرار دهد، باید تمام مشکلات عملکرد این طراحی جدید را از بین ببرد. بر طبق گزارشات منتشر شده توسط کاربران، هنگام عوض کردن صفحه‌ها، کاربران برای چند ثانیه با یک صفحه سیاه مواجه می‌شوند.

 

کمپانی اکتیویژن طبق وعده پیشین خود، رسما دومین بسته الحاقی بازی Call of Duty: Black Ops 3 را معرفی کرد که Eclipse نام دارد و ماه میلادی آینده ابتدا بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. این DLC در تاریخ ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) پیرو قرارداد اکتیویژن با سونی، ابتدا بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد و نسخه‌های ایکس‌باکس وان و پی‌سی آن هم در آینده منتشر می‌شوند. همانند بسته‌الحاقی Awakening، این بسته هم شامل نقشه‌هایی برای قسمت چندنفره و زامبی خواهد بود که Spire، Rift، Knockout و Verge نام دارند.

6

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی و صفحه رسمی زومجی در لاین دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده