نویسنده: نيما ارضی
// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

مسابقات Dota 2: کدامیک از تیم‌های EG، Secret یا DC بعد از نقل‌ و‌ انتقالات موفق‌تر خواهند بود؟

با اتمام مسابقات زمستانی شانگهای بازی Dota 2، تغییرات بزرگی در ترکیب تیم‌های چینی اتفاق افتاد، اما تیم‌های اروپایی و امریکایی ترجیح دادند تا با همان ترکیب قبلی راهی مسابقات بهاری مانیل شوند؛ با این حال در آخرین لحظات، نقل و انتقالات غیرمنتظره‌ای اتفاق افتاد. با ما در زومجی همراه باشید.

تیم Evil Geniuses که به تازگی مقام دوم فصل چهارم از مسابقات Dota Pit را کسب کرده بود، دو بازیکن بزرگ خود را از دست داد. ساهیل”Universe” آرورا و آرتور"Arteezy" بابائف به تیم Secret پیوستند و جایگزین علیوی "w33" عمر و راسموس"MiSeRy"فیلیپسن شدند. این در حالی است که تیم Secret موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات زمستانی شانگهای شده بود.

در حالی که تنها چند روز تا اتمام زمان ثبت‌نام مسابقات بین المللی 2016 بازی Dota 2 باقی مانده بود، تیم EG به دنبال جذب بازیکنان جدید بود. به سرعت شایعاتی در فضای مجازی به وجود آمد که از جدایی کلینتون"Fear" لومیس و سامیل "Suma1L" حسن از تیم EG خبر می‌دادند. در نهایت تیم EG موفق شد تا بازیکنان خود را حفظ کرده و کورتیس "Aui_2000" لینگ و سم "BuLba" سوسیل را به ترکیبش اضافه کند. این دو بازیکن از تیم Digital Chaos به تیم EG پیوستند.

با نقل و انتقالاتی که صورت گرفت، تیم Digital Chaos در کمتر از ۷۲ ساعت باید با جذب دو بازیکن، ترکیب خود را برای مسابقات اعلام می‌کرد. به نظر می‌رسید که همه چیز برای این تیم جوان تمام شده است و شانون "SUNSfan" اسکاتن، صاحب این تیم، توییتی با عنوان «تیم مرده» منتشر کرد. اما همه چیز به سرعت تغییر کرد و رومن "Resolut1on" فومینوک به همراه هم‌تیمی‌های قبلی خود، MiSeRy و w33 به تیم DC پیوستند. درحالی که تیم DC امیدی برای حضور در مسابقات بین المللی ۲۰۱۶ نداشت، گروهی از بازیکنان حرفه‌ای به این تیم ملحق شدند تا با ترکیبی قدرتمند راهی این مسابقات شود.

۳ تیم بزرگ با ترکیب جدیدی راهی مسابقات مانیل و مسابقات بین‌المللی ۲۰۱۶ شده‌اند، این در حالی است که هرکدام از این تیم‌ها عناوین معتبری در سال‌های گذشته کسب کرده بودند. بهتر است نگاهی دقیق‌تر به ترکیب هر یک از این تیم‌ها بیندازیم.

 

تیم Secret

 Dota 2 team secret

اگرچه تغییر ترکیب تیمی که به تازگی برنده مسابقات زمستانی شانگهای شده است، نادرست به نظر می‌آید، اما شاید تیم Secret بیشترین سود را از این نقل و انتقالات به دست آورده باشد و دلیل آن هم پیوستن UNiVeRsE به این تیم است.

با اینکه مهارت MiSeRy در نقش offlane هیچگاه مورد سوال نبوده است و او سهم قابل توجهی در قهرمانی تیم Secret در مسابقات شانگهای داشت، اما UNiVeRsE با آمار خیره‌کننده‌ای که در این مسابقات به نمایش گذاشت و با کسب امتیاز ۵/۸ (این امتیاز بر اساس کشتن حریف، مرگ یا کمک برای کشتن حریف محاسبه می شود) بالاترین امتیاز را در بین تمام بازیکنان این مسابقات بدست آورد و به عنوان بهترین بازیکن در نقش offlane شناخته شد.

UNiVeRsE پیش از این مسابقات هم به عنوان یکی از ارزشمندترین بازیکنان شناخته می‌شد، به طوری که آلن "Nahaz" بستر در مقاله‌ای برای وبسایت ESPN، در رابطه با این بازیکن اینگونه گفته بود:

از ابتدای مسابقات قهرمانی آسیا، UNiVeRsE با کسب امتیاز ۴/۷۱ موفق شد در بین ۱۰ بازیکن برتر دوتا 2 قرار بگیرد و این در حالی است که Arteezy با کسب امتیاز ۴/۶۲ پایین تر از UNiVeRsE قرار گرفته بود. شاید این دلیلی باشد که بسیاری از تحلیلگران از او به عنوان برترین بازیکن دوتا در ماه فوریه (بهمن) یاد می‌کنند.

در رابطه با Arteezy می‌توان گفت که او جایگزین مناسبی برای w33 خواهد بود. اگرچه w33 در مسابقات شانگهای با دریافت امتیاز ۵/۸۱ عملکرد بهتری نسبت به Arteezy داشت، اما اگر دقیق‌تر به آمار نگاه کنیم، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود. Arteezy در بدست آوردن طلا در مسابقات شانگهای، عملکرد بهتری داشته است، اما به این نکته نیز باید توجه کرد که Arteezy در بیشتر بازی‌های تیم EG، نقش اصلی را ایفا می کرد و همین موضوع می‌تواند دلیل عملکرد بهتر او در این زمینه باشد.

به هرحال نمایش تیم Secret در مسابقات شانگهای تمامی علاقمندان به این بازی را شگفت‌زده کرد و بسیاری از طرفداران منتظر هستند تا عملکرد این تیم را در مسابقات مانیل ببینند. با وجود تغییراتی که در ترکیب این تیم اتفاق افتاده است، تیم Secret نمی‌تواند با حضور ۲ بازیکن بزرگ مثل Arteezy و UNiVeRsE عملکرد خوبی در این مسابقات نداشته باشد.

 

تیم Evil Geniuses

dota 2 EG

با جدایی Arteezy و  UNiVeRsE از تیم EG، این تیم در موقعیت سختی برای پیدا کردن بازیکنان جدید، قرار گرفت. شاید پیدا کردن جایگزینی مناسب برای یکی از پرطرفدارترین بازیکنان در نقش Mid، کاری دشوار باشد، اما وقتی این تیم باید علاوه بر این کار، جایگزینی برای بازیکنی پیدا کند که بیش از دو سال و نیم در EG حضور داشته و یکی از ارزشمندترین مهره‌های این تیم به حساب می‌آمده، کار بسیار سخت‌تر می‌شود.

یکی از بهترین بازیکنانی که به تیم EG اضافه شده بود، Aui_2000 بود. اگرچه پس از مسابقات بین‌المللی  ۲۰۱۵ به دلیل اختلافاتی که به وجود آمده بود از این تیم کنار گذاشته شد، اما دامنه بزرگ هیروهایی که این بازیکن برای تیم EG بازی می‌کرد نقش به سزایی در قهرمانی این تیم داشت. به عنوان بازیکنی که در نقش Support بازی می‌کند، سبک  بازی او حریفان را مجبور می‌کرد تا هیرو‌هایش را حذف کنند و این موضوع آزادی عمل بیشتری به هم‌تیمی‌های او می‌داد.

این بازیکن در ترکیب جدید EG، نقش Carry را بر عهده خواهد داشت؛ همان نقشی که پیش از این در سال ۲۰۱۲ در تیم Dignitas بر عهده داشت. به هرحال با گذشت زمان مشخص خواهد شد که آیا این بازیکن می‌تواند نقش جدید خود در این تیم را به نحو احسن به نمایش بگذارد یا خیر.

با جدا شدن UNiVeRsE از تیم EG، این تیم به سراغ مربی خود در مسابقات قهرمانی بین‌الملی ۲۰۱۵ رفت. با توجه به اینکه BuLba افتخارات بسیار کمی در مقایسه با UNiVeRsE دارد و تیم DC نیز عملکرد خوبی در این سال به نمایش نگذاشته بود، اما انتخاب این بازیکن برای این نقش، ریسک بزرگی به حساب می‌آید. هرچند این بازیکن پیش از این نیز توانایی خود را ثابت کرده است اما در حال حاضر او در نقش offlane محک نخورده است و باید دید آیا می‌تواند جای UNiVeRsE را به خوبی پر کند یا نه.

 

تیم Digital Chaos

 dota 2 DC

از زمانی که Resolut1on در ماه فوریه (بهمن)به تیم DC پیوست، این تیم ترکیب خود را به صورت کامل تغییر داده است. با توجه به تغییراتی که در ترکیب DC اتفاق افتاده، این تیم در شرایطی قرار خواهد گرفت که یا بیشترین سود را از این اتفاقات خواهد برد یا با ضرری جدی روبرو خواهد شد.

خوشبختانه با اضافه شدن w33 و MiSeRy به تیم DC، پتانسیل بالایی برای قهرمانی در  مسابقات پیش‌رو در این تیم به وجود آمده است. w33 بعد از UNiVeRsE بالاترین امتیاز را در مسابقات شانگهای کسب کرد و بازی او با هیرو Inokver به یکی از زیباترین عملکرد‌های این مسابقات تبدیل شد. MiSeRy نیز در این مسابقات آمار بسیار قابل توجهی از خود به نمایش گذاشت و با کسب امتیاز ۸۹/۱۰ در زمینه کمک برای کشتن هیرو‌های حریف، به یکی از موفق‌ترین بازیکنان این مسابقات تبدیل شد. اضافه شدن این دو بازیکن می تواند هر تیمی را قوی‌تر کند و یقینا تیم DC نیز حساب ویژه‌ای روی این بازیکنان باز کرده است.

این تیم از زمان تاسیس تلاش کرده تا در مسابقات مختلف حضور پیدا کند و در رقابت‌های مقدماتی فرانکفورت و شانگهای نیز در آخرین لحظات جای خود را به تیم آمریکایی دیگری داد. تیم DC با باخت در مقابل تیم Unknown و complexity در جایگاه سوم قرار گرفت. این تیم همچنین در مسابقات قهرمانی Naynyang در رتبه هفتم جای گرفت و در مسابقات World Cyber Arena 2015 نیز جایگاهی بهتر از آخر را تصاحب نکرد که این آمار خوبی برای این تیم جوان نیست.

اما ترکیب جدید DC می تواند تغییر بزرگی ایجاد کند و بستگی به این دارد که کار گروهی این تیم تا چه میزان خوب باشد. با این حال حضور بازیکنان بزرگی چون w33 و MiSeRy، این تیم را به یکی از قدرت‌های بزرگ دوتا 2 تبدیل کرده است.

نظر شما در رابطه با نقل و انتقالاتی که در این تیم‌ها صورت گرفته است، چیست؟ کدامیک از این تیم‌ها موفق خواهند شد تا نمایش بهتری ارائه کنند؟

تهیه شده در زومجی با استفاده از مقالات Thescoresports و Gosugamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده