// جمعه, ۲۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

BlueStacks امکان استریم بازی موبایل در Twitch را فراهم کرد

شرکت BlueStacks قابلیت استریم بازی های پلتفرم موبایل در Twitch را معرفی کرد. از این به بعد تنها با چند کلیک ساده می توانید بازی های خود را بر روی رایانه های شخصی، تلویزیون و موبایل استریم کنید. با زومجی همراه باشید.

شرکت بلواستکس واقع در شهر پالو آلتو ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرد که از این به بعد نرم افزار شبیه ساز اندروید این شرکت امکان استریم و مشاهده بازی‌های استریم شده پلتفرم موبایل را دارد. در واقع شما بازی‌های موبایل را در رایانه شخصی خود بازی کرده و می‌توانید آن را در وبسایت Twitch استریم کنید.

BlueStacks از زمان معرفی بیش از ۱۳۰ میلیون بار دانلود شده است و وبسایت Twitch نیز دارای بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه است. از این به بعد کاربران این دو می‌توانند تنها با یک کلیک ساده از طریق این برنامه شبیه‌ساز، کلیه بازی‌های استریم شده را مشاهده و در صورت تمایل بازی‌های خود را هم در Twitch استریم کنند.

روزن شارما، رییس شرکت بلواستکس، گفت:

پیش از این، استریم بازی‌های موبایل بر روی شبکه Twitch بسیار سخت بود و کاربران نیاز به وب کم، تبلت، کابل و نرم افزارهای استریم کننده داشتند. ما تمام این موارد اضافی را حذف کردیم. حالا تنها با یک کامپیوتر شما می‌توانید بازی های خود را استریم کنید.

وی افزود که کاربران ما در حال حاضر بازی‌هایی مانند Hearthstone ،Vainglory ،Castle Clash و دیگر موارد را با استفاده از این پلتفرم بازی می‌کنند. به گفته این شرکت، سازندگان و ناشرها از این به بعد می‌توانند یک کانال جدید و بزرگ دریافت کنند.

مارک ژنگ، معاون ارشد شرکت بازی‌سازی IGG (سازنده بازی کستل کلش)، در رابطه با این ویژگی جدید گفت:

ما همیشه می‌دانستیم که اجرای بازی‌های ما بر روی کامپیوتر بسیار جالب به نظر می‌رسد اما استریم یک بازی آن هم از روی یک موبایل کار پیچیده‌ای است. ما تلاش کردیم تا یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) در بازی خود قرار دهیم اما مشکل ما پهنای باند آن بود. ما ترجیح دادیم به‌جای تمرکز بر روی استریم بازی، بیشتر بر روی بازی‌های خود تمرکز کنیم.

این که میلیون‌ها نفر می‌توانند بازی Castle Clash خود را بدون اینکه ما کاری انجام دهیم استریم کنند خیلی عالی است.

در حال حاضر بلواستکس تمام تلاش خود را بر روی رفع مشکلات این قابلیت کردن گذاشته است.

به گفته الکساندر مالش، یکی از برترین استریم کننده‌های بازی ‌Hearthstone، هر چه استریم کردن بازی آسان‌تر شود بازیکنان بازی‌های بیشتری را استریم خواهند کرد و برای کل سیستم بهتر است. اگر کاربر بخواهد یک بازی موبایل را استریم کنم اصلا دوست ندارد تنظیمات کامپیوتر خود را عوض کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهند تا بدون تغییر تنظیمات، به راحتی بازی‌های خود را استریم کنند.

به مناسبت گرامی داشت راه اندازی Bluestacks TV، شرکت بلو‌استکس با همکاری Glory4Gamers در تاریخ ۷ آوریل (۱۹ فروردین) یک مسابقه ۱۶ نفره متشکل از بهترین بازیکنان Hearthstone را میزبانی کرد که با استفاده از نسخه موبایل بازی، بر روی Twitch استریم شد. برنده این مسابقه مبلغ ۱۰۰۰ دلار به عنوان جایزه دریافت کرد.

بلواستکس در سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و اولین نسخه از شبیه‌ساز خود را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد. در حال حاضر این شرکت بیش از ۱۰۰ کارمند دارد و از زمان تاسیس تا کنون بیش از ۳۰ میلیون دلار توسط Samsung ،Qualcomm ،Intel و Andreessen Horowitz بر روی آن سرمایه‌گزاری شده است. همچنین می‌توان به Mobcrush و Kamcord به عنوان رقبای بلواستکس اشاره کرد.

منبع: Venturebeat