نویسنده: سجاد پاک آیین
// پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

بازی Gran Turismo Sport از هدست پلی استیشن VR پشتیبانی می‌کند

با استناد به اعلام رسمی استودیو پولی‌فونی دیجیتال، بازی Gran Turismo Sport اولین نسخه از سری گرن توریسمو خواهد بود که از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR پشتیبانی می‌کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Gran Turismo Sport اولین بازی این سری است که با هدست واقعیت مجازی Playstation VR سازگاز خواهد بود. این قابلیت باعث می‌شود که گیمرها احساس کنند که در یک ماشین مسابقه‌ای قرار دارند و حس حضور در پیست مسابقات به آنها القا شود که باعث زیباتر و هیجان انگیزتر شدن بازی می‌شود.

براساس اخبار بخش انگلستان سایت آمازون، این بازی در هنگام عرضه با هدست پلی‌استیشن وی‌آر سازگار خواهد بود. هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در ماه مهر سال ۱۳۹۵ (اکتبر ۲۰۱۶) عرضه خواهد شد. قبل از عرضه بازی Gran Turismo Sport در نیمه دوم سال ۲۰۱۶، نسخه بتای این بازی برای پلی‌استیشن وی‌آر در دسترس خواهد بود.

آخرین بازی از سری بازی‌های Gran Turismo با عنوان Gran Turismo 6 در سال ۲۰۱۳ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 3 عرضه شد. بازی Gran Turismo Sport اولین بازی این سری است که برای کنسول نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد. همچنین این نسخه از بازی اولین بازی بخش سرگرمی‌های سونی و پلی‌استیشن خواهد بود که به جهان واقعیت مجازی وارد می‌شود. هدست واقعیت مجازی Playstation VR، ماهها پس از عرضه هدست‌های واقعیت مجازی رقیب مانند آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو عرضه خواهد شد.

با استفاده از Playstation VR، گیمرها می‌توانند در زاویه دوربین اول شخص در داخل ماشین مسابقه‌ای بنشینند و یک محیط مهیج و امن را تجربه کنند که در واقعیت هرگز نمی‌توانند این محیط را تجربه کنند. حال باید منتظر ماند تا ببینیم که این قابلیت چگونه از آب در می‌آید.‌

هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر یکی از مورد انتظارترین گجت‌های امسال خواهد بود که پیشتر خواندید که  پیش‌فروش این هدست در سایت آمازون باعث شد که تمامی ذخایر انبار این هدست در ۸ دقیقه به اتمام برسد. قیمت ۴۰۰ دلاری این هدست ارزان‌تر از ‌هدست‌های ‌واقعیت مجازی رقیب مانند آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو است که به ترتیب ۶۰۰ و ۸۰۰ دلار قیمت دارند.

نظر شما کاربران زومجی درباره سازگاری بازی Gran Turismo Sport با هدست واقعیت مجازی Playstation VR چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:‌ SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده