نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

بازی ورزشی ایرانی «والیبال ۲۰۱۶» به زودی منتشر خواهد شد

والیبال جزو آن دسته از ورزش‌ها است که متاسفانه جایی در بین بازی‌های ویدیویی ندارد و تنها تجربه گیمر‌ها از این رشته، به دوران کنسول سگا و بازی والیبال مشهورش بر‌می‌گردد. حال استودیو ایرانی کاکتوس بازی جدیدی برای این رشته با نام «والیبال ۲۰۱۶» عرضه خواهد کرد.

بازی ایرانی «والیبال ۲۰۱۶» که پیش‌تر «والیبال مدرن» نامیده می‌شد، پس از گرفتن مجوز نشر از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، برای انتشار در اوایل اردیبهشت ماه و پیش از آغاز برگزاری لیگ جهانی والیبال برنامه‌ریزی شده است. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، پس از موفقیت‌های پی‌درپی و درخشیدن نام تیم ملی والیبال کشورمان در اغلب مسابقات جهانی؛ استودیو بازی‌سازی کاکتوس ساخت بازی بر اساس این ورزش را از اوایل سال ۹۳ آغاز کرد.

بازی «والیبال ۲۰۱۶» به‌عنوان اولین بازی ویدیویی والیبال در کشور شناخته می‌شود که ۳۲ تیم برتر والیبال جهان در بازی حضور دارند. از نظر گستردگی تیم‌ها و تعداد بازیکنان شبیه‌سازی شده، رقیبی برای این بازی حتی در سطح جهانی وجود ندارد. حالت‌های مسابقه‌ای مختلفی هم برای بازی در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مسابقات دوستانه، لیگ جهانی، جام‌جهانی، قهرمانی جهان و غیره اشاره کرد. به دلیل اهمیت گزارشگری در بازی‌های ورزشی، تولیدکنندگان والیبال ۲۰۱۶ با گزارشگر مطرح والیبال «کیومرث کُرده» به توافق رسیدند و صدای این گزارشگر بازی را همراهی خواهد کرد.

وظیفه انتشار این بازی را شرکت «های-وی‌یو» برعهده گرفته است و قصد دارد بازی را اوایل اردیبهشت ماه و پیش از آغاز لیگ جهانی والیبال که در خرداد ماه آغاز می‌شود، منتشر کند.

نظر شما در مورد این بازی چیست؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده