نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰

بررسی بازی Ratchet & Clank از دید وبسایت های معتبر دنیا

بازی Ratchet & Clank امروز در حالی برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود که اکثر نقدها و نمرات بازی از سوی وبسایت‌های مطرح دنیا قبلا به انتشار رسیده‌اند. با زومجی همراه باشید تا نگاهی به امتیازات این بازی داشته باشیم.

قرار است تا حدود دو هفته دیگر یک فیلم انیمیشنی بر اساس بازی اول مجموعه Ratchet & Clank که در سال ۲۰۰۲ منتشر شده بود، به اکران درآید. از همان ابتدا که تولید این فیلم قطعی شد حدس می‌زدیم که سونی یک بازی جدید از سری Ratchet & Clank را نیز به همراه آن عرضه می‌کند، بنابراین خبر ساخته شدن نسخه بازسازی این مجموعه به وسیله استودیوی اینسومنیاک اصلا متعجب‌مان نکرد. تا قبل از انتشار نقد‌های بازی، اکثر طرفداران مجموعه درباره کیفیت این نسخه نگران بودند؛ تجربه بازی‌های قبلی که از روی نسخه‌های سینمایی ساخته شده‌اند نیز این نگرانی را تا حدی موجه جلوه می‌داد، اما خوشبختانه بازسازی Ratchet & Clank یک بازی کاملا قابل احترام است.

تقریبا تمام وبسایت‌های معتبر دنیا درباره Ratchet & Clank جدید نظر مثبتی دارند. ظاهرا این بازی توانسته است ویژگی‌های مهم نسخه اصلی را حفظ کند و با ارتقای محسوس کیفیت گرافیک و صدا، رنگ و لعاب امروزی به آن ببخشد. البته بازی در بخش گیم‌پلی و کنترل نیز پیشرفت‌هایی داشته و محتواهای جدیدی (مثل چند اسلحه جالب) به آن اضافه شده‌اند.

داستان این بازی درباره شخصیتی به نام «رچت» است که در یکی از سیارات کهکشان «سولانا» به عنوان یک مکانیک چیره‌دست شناخته می‌شود. رچت یک روز به طور اتفاقی با رباتی کوچک به نام «کلنک» ملاقات می‌کند و متوجه می‌شود که «رییس درک» شرور قصد دارد برای دستیابی به اهداف جاه‌طلبانه‌اش یک سیاره جدید بسازد و سایر سیارات کهکشان را نابود کند. کلنک از رچت درخواست می‌کند تا برای متوقف کردن برنامه‌های رییس درک و همچنین درخواست کمک از «کاپیتان کوارک» او را همراهی کند.

در ادامه نگاهی اجمالی به مهمترین نقدها و امتیازات منتشر شده از این بازی خواهیم داشت. از این پس، نمرات سایت‌های بزرگ به بازی‌های مختلف را به همین شکل در زومجی منتشر خواهیم کرد. امیدواریم این بخش جدید مورد توجه شما قرار بگیرد. ضمن اینکه می‌توانید پیشنهادات خود را برای بهتر شدن آن با ما درمیان بگذارید. با امتیازات Ratchet & Clank همراه باشید.

Ratchet & Clank

  • سازنده: اینسومنیاک گیمز
  • ناشر: سرگرمی‌های تعاملی سونی
  • سبک: سکوبازی، تیراندازی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4
  • تاریخ انتشار: ۱۲ آوریل ۲۰۱۶ (۲۴ فروردین ۱۳۹۵)

Ratchet-Clank

گیم‌ اسپات: ۸/۱۰

Ratchet & Clank درست مانند بازی اصلی سال ۲۰۰۲، پویا و سرگرم‌کننده است. یک اثر دوست‌داشتنی و مفرح و یک فانتزیِ قدرت واقعی که پر است از موشک‌ها و گجت‌های منحصربه‌فرد. به راستی معرفی دوباره یک مجموعه کلاسیک به نسلی جدید کار دشواری است، اما Ratchet & Clank یک نمونه درخشان است که نشان می‌دهد این امر چطور می‌تواند به وقوع بپیوندد.

آی‌ جی‌ ان: ۹/۱۰

Ratchet & Clank یک نقطه اوج برای تمام کارهایی است که استودیوی اینسومنیاک طی ۱۴ سال گذشته با این مجموعه انجام داده است. این بازی شخصیت‌هایی را که از مدت‌ها پیش به آنها عشق می‌ورزیم دربر می‌گیرد و آنها را در حال انجام مجلل‌ترین ماموریت‌شان به نمایش می‌گذارد. سیستم سلاح‌های عمیق و باارزش، دنیایی زیبا و رنگارنگ و داستانی جذاب و شگفت‌انگیز، این بازی را به یک ماجراجویی تبدیل می‌کنند که تمام صاحبان پلی‌استیشن 4 باید تجربه‌اش کنند.

گیم‌ اینفورمر: ۸.۲۵/۱۰

بازی‌های Ratchet & Clank همواره یک مثال برجسته از تکنولوژی نسل جدید بوده‌اند و در حالی که محیط‌های جدیدترین شماره این مجموعه کمی قدیمی به نظر می‌رسند، جزییات بکار رفته در طراحی شخصیت‌ها و انفجار پیچ‌ها و چرخ‌دنده‌ها واقعا تماشایی است. رنگ‌ها در این بازی چشمگیر هستند، محیط‌های آن به دنیاهای بیگانگان می‌مانند و با انفجارها و موشک‌هایی که صفحه را مثل آتش‌بازی‌های چهارم جولای (روز آزادی ایالات متحده) روشن می‌کنند، قلب ماجراجویی درست همان‌ جایی است که باید باشد. وقتی رچت ماهرانه‌ترین کارش را در بازی انجام می‌دهد (منفجر کردن چیزها)، این تجربه جدید، سرود قدیمی‌اش را به زیبایی می‌خواند.

ویدیو گیمر: ۸/۱۰

توصیه کردن Ratchet & Clank به بازیکن‌ها کار آسانی است. این بازی بسیار سرگرم‌کننده است، ظاهر دلپذیری دارد، از گیم‌پلی خوبی بهره می‌برد و در واقع می‌تواند مثل یک کام‌پاک‌کن (ماده‌ای برای رفع مزه غذا از دهان) برای بازی‌های متداول عمل می‌کند. بازیکن‌های جدید با یک تجربه تروتازه‌تر مواجه می‌شوند، اما طرفداران مجموعه از کاری که اینسومنیاک در این بازی انجام داده لذت خواهند برد. یک بازسازی خوش‌ساخت از مجموعه‌ای که به ندرت قدم اشتباه برمی‌دارد.

دیستراکتوید: ۸/۱۰

Ratchet & Clank اجزای مختلفی را به شکل گسترده با هم ترکیب می‌کند، هر چند این اجزا را قبلا هم مشاهده کرده‌اید. در این بازی شاهد لحظات سینمایی جذابی مثل تعقیب و گریزهای پیاده، نبردهای فضایی، مسابقه دادن با تخته‌های معلق و از این قبیل صحنه‌ها هستیم. به عبارت دیگر از Ratchet & Clank انتظار اختراع دوباره چرخ را نداشته باشید، اما از انجام آن لذت خواهید برد.

یو اس گیمر:۴.۵/۵

Ratchet & Clank یک بازی فوق‌العاده است که انجام آن با لذت زیادی همراه خواهد بود. تنوع و جذابیت گیم‌پلی این بازی، از مسابقه دادن گرفته تا مبارزه و حل پازل (و البته سکوبازی‌های فراوان) واقعا عالی است. اگر مجموعه سلاح‌های سرگرم‌کننده، میان‌پرده‌های معرکه و گرافیک و صدای باشکوه را نیز به آن اضافه کنید، یک بازی به‌یادماندنی خواهید داشت که بازسازی استادانه‌ای برای مجموعه Ratchet & Clank است.

تلگراف: ۵/۵

در حالی که همه ما منتظر Uncharted 4 هستیم تا تونایی‌های پلی‌استیشن 4 را نشان‌مان بدهد، استودیوی اینسومنیاک از طریق لنز یک فیلم انیمیشن، قدرت این کنسول را به نمایش گذاشته است. Ratchet & Clank نه تنها بهترین بازی خانوادگی است که طی سال‌های اخیر تجربه کرده‌ام، بلکه یکی از بازی‌های برجسته پلی‌استیشن 4 و بازگشتی مقتدرانه به دوران باشکوه سکوبازی سه‌بعدی است.

Meta-Score-86

شما درباره Rachet & Clank جدید چه نظری دارید؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده