نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰

فیلم Batman v Superman طی پنج روز ۵۰۰ میلیون دلاری شد

فیلم تازه اکران شده Batman v Superman: Dawn of Justice با بی‌اعتنایی به تمام نقدها و نمرات بدی که دریافت کرده است، همچنان به صعود از قله‌های فروش ادامه می‌دهد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

فیلم Batman v Superman یا همان «بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت» با گذشت ۵ روز از زمان اکرانش توانست به رکورد فروش ۵۰۰ میلیون دلاری در جهان دست پیدا کند. وب‌سایت Variety گزارش داد که این فیلم ابرقهرمانی پرهیاهو، روز سه‌شنبه گذشته فروشی معادل ۱۲.۲ میلیون دلار در امریکا و ۳۲.۹ میلیون دلار در دنیا داشت. به این ترتیب مجموع فروش جهانی فیلم از زمان اکرانش در تاریخ ۲۵ مارس (۶ فروردین) به ۵۰۱.۹ میلیون دلار رسیده است.

Batman-v-Superman-Dawn-of-Justice

Batman v Superman دومین فیلم از دنیای توسعه یافته دی‌سی کامیکس است؛ فیلم اول این مجموعه Man of Steel بود که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و یک بازآفرینی برای فیلم‌های قبلی «سوپرمن» به شمار می‌رفت. کمپانی برادران وانر قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۹ فیلم دیگر از دنیای توسعه یافته دی‌سی کامیکس را منتشر کند. فیلم بعدی این مجموعه Suicide Squad است که در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۶ (۱۵ مرداد ۱۳۹۵) اکران می‌شود. زک اسنایدر که کارگردانی Batman v Superman را بر عهده داشته، دو فیلم دیگر از این سری به نام‌های Justice League Part One (سال ۲۰۱۷) و Justice League Part Two (سال ۲۰۱۹) را نیز خواهد ساخت. سایر فیلم‌هایی که قرار است از دنیای توسعه یافته دی‌سی کامیکس ساخته و اکران شوند عبارتند از: Wonder Woman (سال ۲۰۱۷)، The Flash (سال ۲۰۱۸)، Aquaman (سال ۲۰۱۸)، Shazam (سال ۲۰۱۹)، Cyborg (سال ۲۰۲۰) و Green Lantern Corps (سال ۲۰۲۰).

وب‌سایت ورایت به این نکته هم اشاره کرد که عملکرد خوب Batman v Superman از لحاظ تجاری به خاطر عدم وجود یک رقیب قدرتمند برای این فیلم در گیشه است. در واقع تا تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) که کمپانی دیزنی فیلم انیمیشن The Jungle Book را اکران می‌کند، هیچ فیلم بزرگ و پرهزینه‌ای روی پرده سینماها نخواهد رفت.

فیلم Batman v Superman از روز پنج‌شنبه تا یک‌شنبه گذشته در داخل امریکا حدود ۱۷۰.۱ میلیون دلار فروش داشت و از این نظر فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows - Part 2 (سال ۲۰۱۱) را پشت سر گذاشت و یک رکورد فروش تاریخی را برای خود به ثبت رساند. Batman v Superman در حال حاضر رکورد بهترین شروع در ماه مارس و همچنین هفته عید پاک را در اختیار دارد. این فیلم رکورد بهترین افتتاحیه در بین تمام فیلم‌های دی‌سی کامیکس را نیز به نام خود ثبت کرده است؛ این عنوان قبلا در اختیار فیلم The Dark Knight Rises (با فروشی معادل ۱۶۰.۹ میلیون دلار) بود.

میانگین امتیازات Batman v Superman در وب‌سایت Metacritic عدد ۴۴ از ۱۰۰ را نشان می‌دهد، اما اکثر افرادی که این فیلم را دیده‌اند از آن راضی هستند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده