نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

پلی استیشن VR برای کودکان زیر ۱۲ سال مناسب نخواهد بود

در بروزرسانی 3.50 کنسول پلی‌استیشن 4، اطلاعاتی وجود داشت که نشان می‌داد سونی استفاده از هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR را برای کودکان زیر ۱۲ سال را ممنوع کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کم کم در حال نزدیک شدن به زمان عرضه هدست‌های واقعیت مجازی هستیم و هدست پلی‌استیشن VR نیز از این قاعده مستثنی نیست و به زودی باید منتظر اعلام تاریخ رسمی عرضه آن باشیم. اخیرا در بروزرسانی 3.50 کنسول پلی‌استیشن 4 اطلاعاتی وجود داشته که نشان می‌دهد بنا به گفته سونی، استفاده از این هدست برای کودکان زیر ۱۲ سال توصیه نمی‌شود. دو هدست آکیولس ریفت و سامسونگ Gear VR بنا به گفته کمپانی سازنده‌شان، برای کودکان زیر ۱۳ سال مناسب نیستند.

بنا به گزارش منتشر شده در وب‌سایت انگجت، دلیل این محدودیت این است که کودکان در این سن در حال تجربه یک دوره بسیار مهم در توسعه بینایی خود هستند و این احتمال وجود دارد که واقعیت مجازی در این توسعه اختلال ایجاد کند. هنوز مشخص نیست که دلیل انتخاب سن ۱۲ در مقایسه با سن ۱۳ دیگر هدست‌ها از سوی دپارتمان سلامتی و امنیت سونی چیست اما این احتمال می‌رود تکنولوژی به کار رفته از سوی سونی کمی شدت کمتری نسبت به آکیولس ریفت و Gear VR داشته باشد.

از سوی دیگر، هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی و ولو موسوم به وایو نیز بدون داشتن هیچ‌گونه محدودیت سنی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره محدودیت سنی هدست‌های واقعیت مجازی چیست؟‌ آیا شما با این محدودیت موافق هستید؟

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده