// چهار شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۰

آموزش Clash of Clans: ده استراتژی حمله برای غارت اِلکسیر سیاه (Dark Elixir)

با توجه به اهمیت دارک در بازی Clash of Clans، در این مقاله قصد معرفی ۱۰ عدد از بهترین ترکیب‌های نیرویی را برای غارت اِلکسیر سیاه (Dark Elixir) داریم. در ادامه با زومجی همراه باشید.

یکی از مهمترین منابع در بازی Clash of Clans بدون شک اِلکسیر سیاه یا همان Dark Elixir است. با پیشروی در بازی و ارتقاء تاون‌هال، شما نیز باید با قدرت و توان بیشتری برای حمله به حریفان استفاده کنید. به همین دلیل جمع‌آوری اِلکسیر سیاه از جمله ملزومات مورد نیاز برای ساخت نیرو، ارتقاء قهرمانان و  در نتیجه حمله پرقدرت به سازه‌های قدرتمند است. اما بهترین روش برای غارت دارک‌های محافظت شده در قلب پایگاه‌ دفاعی روستاها چیست؟ در ادامه قصد معرفی ۱۰ روش کارآمد را در این زمینه داریم. در انتها نیز برای فراهم شدن درک بهتر ویدیویی را از روش‌های معرفی شده قرار داده‌ام. برخی از روش‌ها نیز در آینده در قالب مقالاتی مفصل شرح داده خواهند شد.

۱- استراتژی BAM : بربر، آرچر، مینیون، وال‌بریکر

‌استراتژی BAM موثرترین روش برای حمله جهت فارمینگ اِلکسیر سیاه است؛ در این روش قادر به استفاده از هر ۶ سربازخانه روستای خود برای ساخت نیرو هستید. این بدان معنی است که قادر به ساخت نیروها با سرعت بالایی خواهید بود. هرچند در این چیدمان برای ساخت مینیون نیاز به هزینه اِلکسیر سیاه داریم، اما در کنار ساخت سریع‌تر نیرو (به دلیل استفاده از ۶ سربازخانه)‌ می‌توانید با عبور راحت‌تر مینیون‌ها از روی دیوار‌های دفاعی راحت‌تر به دارک روستا دسترسی پیدا کنید. سرعت در ساخت و حمله سریعتر باعث خواهد شد تا با بدست آوردن دارک سریعتر هزینه‌ی کوچک مینیون‌ها تاثیر زیادی نگذارد. من استفاده از ۱۶ مینیون را در کنار بربر و آرچر پیشنهاد می‌کنم. فراموش نکنید تنها زمانی که بربر و آرچر در حمله با شکست روبرو شدند زمان استفاده از مینیون ‌ها فرا می‌رسد. در نتیجه همیشه لازم به استفاده از تمام مینیون‌ها نخواهد بود. در ابتدا بربر را برای محافظت از آرچر پیاده کنید -ترجیحا از دو نقطه به صورت همزمان- سپس برای پشتیبانی در صورت شکست نیرو‌ها در گام اول، مینیون‌ها را رها کنید تا به راحتی قادر به هجوم به میانه پایگاه باشید. در این میان استفاده از اسپل‌های مختلف یارای نیروها خواهد بود.

۲- استراتژی Super Queen: مینیون، قهرمان ملکه، هیلِر

روشی موثر در نفوذ به داخل پایگاه دشمن و غارت تمامی دارک‌های موجود در مرکز با استفاده از آرچر کوئین و پشتیبانی هیلرها است. این استراتژی به دلیل زمان‌بر بودن ساخت هیلِر از سرعت بالایی نسبت به سایر روش‌ها برخوردار نیست. این چیدمان را بیشتر می‌توان به بازیکنان معمولی که ساعتی یک بار در بازی آنلاین شده و حمله می‌کنند پیشنهاد داد. البته اگر از جمله افرادی هستید که از Boost سربازخانه‌ها زیاد استفاده می‌کنید روش مذکور برایتان مناسب خواهد بود. برای افزایش سرعت نفوذ در پایگاه باید از حداقل ۲۰ مینیون جهت پشتیبانی از آرچر کوئین بهره ببرید. از جمله نکات مهم در این روش حمله، بالا بودن سطح آرچر کوئین است تا در کنار سلامت بالاتر از قدرت ضربه‌ی بیشتری نیز برخوردار باشد.

 

۳- استراتژی Barch: بربر، آرچر و وال‌بریکر

هرچند سوپرسل در بروزرسانی‌های جدید تلاش فراوانی را برای کاهش توان حمله‌ی استراتژی ‌Barch داشته‌ است. با این‌ حال می‌توانید با ترکیب Barch، حداقل ۵۰ درصد نقشه‌های لیگ مستر را برای دریافت بونوس بالای این لیگ از بین ببرید. اگر تاون‌هال ۹ هستید و آرچر کوئین را آموزش داده‌اید به راحتی با این قهرمان کارآمد قادر به ورود به مرکز پایگاه نیز خواهید بود. این روش را می‌توان یکی از سریعترین استراتژی‌های برای فارمینگ اِلکسیر سیاه معرفی کرد. روش دیگر حمله Barch، استفاده از وال‌بریکر و جادوی سلامت است. در این روش با رها کردن ۱۶ وال‌بریکر و جادوی سلامت، وال‌بریکر ها با از بین بردن دیوارها به قلب پایگاه راه جدیدی را برای بربر و آرچر ها باز می‌کنند. تنها موضوعی که باید نگران آن باشید جاینت بمب‌ها هستند که محدوده‌ی ۲ در ۲ را به طور کامل پاکسازی می‌کنند. در نتیجه قبل از پیاده کردن نیروها نقشه را به خوبی برای احتمالات پیش رو بررسی کنید.

 

۴- استراتژی GiBarch: جاینت، بربر، آرچر، وال‌بریکر

روشی بسیار کارآمد و معمول برای فارمینگ اِلکسیر سیاه محسوب می‌شود. شخصاً استفاده از این استراتژی را با آرچر کوئین ترجیح می‌دهم. زیرا جاینت‌ها توانایی بالایی را برای محافظت از آرچر و بربرهای رها شده ندارند؛ در نتیجه سازه‌ی دفاعی مورتار به راحتی آنها را از بین خواهد برد. این در حالی است که آرچر کوئین به دلیل سلامت (هیت پوینت) بالا به راحتی با قرار گیری در پشت جاینت‌ها در کنار از بین بردن سازه‌های دفاعی از پشت دیوار، دارک موجود در پایگاه را نیز با کمک جادوی خشم (Rage) و سلامت (Heal) غارت می‌کند. آرچر کوئین و جاینت همواره ایجاد استراتژی‌های مفیدی را فراهم می‌کنند.

 

۵- استراتژی GiWiArch: جاینت، ویزارد، بربر، آرچر و وال‌بریکر

GiWiArch حمله‌ای مانند GiBarch بوده با این تفاوت که در برگیرنده ویزارد نیز است. نکته‌ای که در این استراتژی وجود دارد عدم نیاز به وجود آرچر کوئین است. به این دلیل که ویزارد‌ها در کنار دارا بودن میزان سلامت بالا تا حد زیادی در برابر حملات خطرناک مورتار و ویزارد تاور‌ با کمک جادوی سلامت محافظت می‌شوند. شما به راحتی با کاهش سلامت نیروهای ویزارد خود قادر به استفاده از جادوی سلامت خواهید بود. تنها نکته‌ی منفی روش GiWiArch مدت زمان آموزش ویزارد‌ها است. در صورتی که از Boost سربازخانه استفاده می‌کنید و زمان کمی برای حمله‌های فارمینگ دارید، این روش مناسب خواهد بود.

 

۶- استراتژی GiBAM: جاینت، بربر، آرچر، مینیون، وال‌بریکر

مانند استراتژی GiBarch اما این بار به همراه نیروی کارآمد مینیون؛ اما چرا این روش بهتر و کارآمدتر از روش GiBarch است؟ اولین نکته مدت زمان سریعتر ساخت نیروها است. با استفاده از هر ۶ سربازخانه می‌توانید فاصله میان حملات خود را کاهش دهید. با پیاده سازی جاینت‌ها در گام اول حمله، این نیروهای غول پیکر با یاری آرچر و بربرها مقدار زیادی از نقشه را پاکسازی خواهند کرد. در این زمان است که قدرت حمله و پرواز مینیون‌ها توانایی اصلی خودشان را نشان می دهند. در این زمان با پیاده سازی مینیون‌ها در مکان مناسب قادر هستید تا دارک‌ها و منابع باقی مانده را جمع‌آوری کنید. با توجه به فضای کمپ زیاد مورد نیاز این حمله، حداکثر ۸ جاینت و ۱۶ مینیون کافی خواهد بود.

مقاله مرتبط

۷- استراتژی Balloonion: بالن، مینیون و جادوی خشم

چیدمانی عالی و موثر برای تقریبا حمله به تمامی پایگاه‌های تاون‌هال ۹؛ به راحتی با رها سازی خطی بالون‌ها در گام اول، مینیون‌ها را از پشت بالون‌ رها کنید. بزرگترین نقطه ضعف ترکیب Balloonion مدت زمان ساخت بالون‌ها و هزینه‌ی دارک مینیون‌ها است. این حمله بسیار مناسب برای بازیکنان معمولی با فرصت کم حمله خواهد بود. بازیکنن با Boost هر ۴ سربازخانه الکسیر در کنار افزایش سرعت ساخت بالون‌ فرصت مناسبی را برای ساخته شدن مینیون‌ در زمانی مشابه فراهم می‌کند. این روش با جادوی سلامت در کلن وار نیز قابل استفاده است. آرچر کوئین و کینگ بربر از پس ویرانی بالون‌ها به راحتی منابع را جمع‌آوری می‌کنند.

۸- استراتژی LoonBAM: بالون، بربر، آرچر، مینیون و وال‌بریکر

روش جایگزین مناسب‌تری برای چیدمان Balloonion است. در این استراتژی تنها با استفاده از چند بالون (حدودا ۶ تا ۸ عدد) سعی می‌کنید تا تهدیدات کلیدی نقشه را مانند مورتار و ویزارد تاور را از بین ببرید. برای این کار بعد از پیاده کردن بالون‌ها، از آرچر و بربر برای آسان‌تر کردن از بین بردن سازه‌های ذکر شده استفاده کنید. اکنون با استفاده از جادوی خشم (Rage) فرصت مناسبی را به بالون‌های خود جهت تخریب سازه‌های دفاعی بدهید. در ضمن برای ورود سریعتر بربر و آرچر به داخل سازه باید از وال‌بریکرها نیز استفاده کنید. در آخر جادوی خشم کار را جهت غارت کامل دارک تمام می‌کند. این روش در تاون‌هال ۹ بسیار کارآمد خواهد بود.

LoonBAM Farming Strategy

۹- استراتژی HogBarch: هوگ‌رایدر، بربر، آرچر، وال‌بریکر

روشی مشابه LoonBAM اما از نوع کاملا زمینی به دلیل استفاده از هوگ‌رایدر محسوب می‌شود. نکته‌ی منفی این روش هزینه‌ی دارک هوگ‌رایدر است. با این حال تنها با ۶ تا ۸ هوگ‌ و جادوی سلامت به راحتی می‌توانید کار خود را انجام دهید. اما نکته‌ی مثبت استفاده از هوگ به جای بالون چیست؟ متفاوت با بالون، ساخت هوگ سریعتر انجام می‌شود. (هوگ ۵ فضای کمپ را در مقابل ۲ دقیقه زمان ساخت و بالون ۵ فضای کمپ را در مقابل ۸ دقیقه زمان ساخت اِشغال می‌کند). در ابتدا هوگ‌های خود را از سمت مورتار و ویزارد‌تاورهای بیشتر رها کنید و با استفاده سریع از جادوی سلامت سازه‌های مذکور را از  بین ببرید. سپس با استفاده از وال‌بریکر و آرچر و بربر وارد پایگاه شده و دارک را با استفاده به موقع از جادوی سلامت جمع‌آوری کنید. برای ساخت سریعتر جادوی سلامت استفاده از Boost پیشنهاد می‌شود.

 

۱۰- استراتژی Rage Jump Gobs: گوبلین، بربر، آرچر و وال‌بریکر

روشی بسیار سرگرم‌کننده برای فارمینگ اِلکسیر سیاه با استفاده از گوبلین‌ها و جادوی خشم و پرش؛ بربر و آرچر‌های خود را برای از بین بردن کالکتورها جهت باز کردن فضایی مخروطی شکل به داخل پایگاه  استفاده کنید. سپس از جادوی پرش (سبز) به سمت محل دارک و جادوی خشم برای افزایش سرعت و قدرت گوبلین‌ها استفاده کنید. در نهایت با بهره گیری از جادوی سلامت دارک‌های موجود در پایگاه را تار و مار خواهید کرد. این روش به تمرین بسیاری نیاز دارد. بدون شک احتمالا در اولین استفاده شکست خواهید خورد با این‌ حال به مرور با افزایش سرعت و دقت رها کردن نیروها، قادر خواهید بود اِلکسیر سیاه بسیاری را برای خود جمع‌آوری کنید.

مقالات مرتبط

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720

امیدوارم از روش‌های مختلف جمع‌آوری اِلکسیر سیاه لذت برده باشید. برای بهتر شدن حمله و درک صحیح نحوه‌ی حمله کردن حتما ویدیو‌ی بالا را تماشا کنید. فراموش نکنید تمرین در بازی Calsh of Clans مهمترین نقطه‌ی قدرت شما خواهد بود. استفاده‌ از هر روش در ابتدا مشکل اما با گذشت زمان آسان می‌شود.

لطفا دیدگاه‌ خود را در رابطه با روش ‌های پیشنهادی با ما به اشتراک بگذارید. شما از چه روشی برای جمع‌آوری سریع‌تر اِلکسیر سیاه استفاده می‌کنید؟

منبع: Cocland


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده