نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۳۰

سازندگان Battalion 1944 می‌خواهند Call of Duty و Battlefield را به چالش بکشند

کمپین کیک‌استارتر بازی تیراندازی اول‌شخص Battalion 1944 که با حال و هوای جنگ جهانی دوم ساخته می‌شود، چندی پیش با موفقیت به پایان رسید. سازندگان بازی به قدری از کیفیت آن اطمینان دارند که از رقابت با Call of Duty و Battlefield صحبت می‌کنند.

برای ساخت Battalion 1944 بودجه‌ای معادل ۴۵۱ هزار دلار به وسیله ۱۰ هزار حامی در کیک‌استارتر جمع‌آوری شده است. این میزان حتی از سه برابر چیزی که سازندگان بازی درخواست کرده بودند هم بیشتر است؛ هدف آنها در ابتدا کسب ۱۴۲ هزار دلار بود که این مبلغ در همان روزهای اولیه راه‌اندازی کمپین بازی در کیک‌استارتر جمع‌آوری شد. بودجه اضافی بدست آمده، استودیوی بالک‌هد اینتراکتیو، سازنده Battalion 1944 را قادر ساخت تا ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه کند و با افزایش کیفیت آن، با بازی‌های تیراندازی پرطرفدار و AAA به رقابت بپردازد.

از میان ویژگی‌های جدید بازی می‌توان به افکت ذرات معلق در هوا اشاره کرد که باعث می‌شود تا در هنگام انفجارها، دود و گردوخاک به هوا بلند شود. همچنین یک اردوگاه آموزشی واقع در کوهستان کوراهی (که با الهام از سریال Band of Brothers ساخته شده) به بازی اضافه شده است که بازیکن‌ها می‌توانند در آن به صورت آفلاین به تمرین بپردازند. علاوه بر این یک نقشه جدید به نام D-Day برای بازی طراحی شده‌ است که اتفاقات نبرد نورماندی در جنگ جهانی دوم را بازگو می‌کند.

سازندگان Battalion 1944 قصد داشتند تا ارتش‌های انگلستان و روسیه را نیز به بازی اضافه کنند، اما بودجه لازم برای این کار جمع‌آوری نشد. جو برامر، تهیه‌کننده اجرایی بازی در این باره توضیح داد که برای ساخت این ارتش‌ها باید شخصیت‌ها، سلاح‌ها، نقشه‌ها و حتی حالت‌های جدیدی به Battalion 1944 اضافه می‌شد که تمام اینها نیازمند هزینه‌های سنگین است. برامر گفت که موضوع کیفیت برای تیم سازنده بازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و آنها می‌خواهند بازی‌شان در حد و اندازه ساخته‌های اکتیویژن و دایس باشد. او همچنین اعلام کرد که تاکنون چند ناشر بزرگ به استودیوی بالک‌هد پیشنهاد همکاری داده‌اند که در این صورت می‌توان به اضافه شدن ارتش‌های انگستان و روسیه نیز امیدوار بود. البته ظاهرا سازندگان بازی حاضر نیستند تحت هیچ شرایطی استقلال خود را از دست بدهند و حتی در صورت همکاری با یک ناشر، می‌خواهند کنترل کامل پروژه را در دست داشته باشند. قرار است به زودی چند نفر از اعضای استودیو به سن فرانسیسکو سفر کنند و در کنفرانس GDC حضور یابند؛ احتمالا در آنجا با چند ناشر مذاکراتی صورت خواهد گرفت.

3017552-ww2

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در صورت تحقق بودجه لازم می‌توانست به Battalion 1944 اضافه شود، بخش تک‌نفره داستانی بود. البته بالک‌هد از ابتدا اعلام کرده بود که برای ساخت این بخش به سرمایه زیادی نیاز دارد. هنوز معلوم نیست که در صورت پیدا شدن یک ناشر خوب، آیا بخش تک‌نفره هم به بازی اضافه خواهد شد یا خیر.

با اینکه کمپین کیک‌استارتر Battalion 1944 به پایان رسیده است، اما سازندگان بازی به دنبال کسب سرمایه مورد نظراشان از راه‌های دیگر هستند. طی روزهای آینده یک کمپین مشابه در سایت پی‌پل (PayPal) به راه می‌افتد و یک هفته به طول می‌انجامد. پس از آن فروشگاه اختصاصی Battalion 1944 راه‌اندازی خواهد شد که از طریق آن بازیکن‌ها می‌توانند بازی را با تخفیف پیش‌خرید کنند. همچنین برای افرادی که علاقه‌مند هستند این امکان وجود دارد تا با پرداخت وجهی به نسخه‌های آلفا و بتای بازی که در آینده عرضه می‌شوند دسترسی داشته باشند.

Battalion 1944 یک تیراندازی اول‌شخص چندنفره خواهد بود که ویژگی‌های کلاسیک این سبک را با المان‌های مدرن درمی‌آمیزد. در گالری زیر شما می‌توانید تصاویری از گیم‌پلی این بازی را مشاهده کنید.

بازی Battalion 1944 در ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت-خرداد ۱۳۹۶) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده