نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی Far Cry: Primal ادامه دارد

Far Cry: Primal، جدیدترین ساخته کمپانی یوبی‌سافت که این مجموعه را به دوران پارینه سنگی برده، در دومین هفته انتشارش کماکان به حضور پرقدرت خود در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه داد. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۵ مارس ۲۰۱۶ (پانزده اسفند) همراه باشید.

هفته گذشته بود که بازی Far Cry: Primal توانست با انتشارش به سلطه بازی Call of Duty: Black Ops 3 در صدر جدول فروش انگلستان پایان بدهد و موفق شد که این بازی را به زیر بکشد. این بازی جدید یوبی‌سافت، در دومین هفته انتشارش نیز با قدرت به کار خود ادامه داد و توانست برای دومین هفته متوالی صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را از آن خود کند. نسخه جدید فارکرای، با ۶۴ درصد افت فروشی که به خود دید کماکان توانست در مکان اول باقی بماند. مکان دوم جدول این هفته، در دست یک بازی تازه‌وارد و این‌بار بازی انحصاری کنسول Wii U قرار گرفت. نسخه ریمستر شده The Legend of Zelda: Twilight Princess HD توانست در هفته اول انتشارش در جایگاه دوم کار خود را آغاز کرد.

انتشار نسخه ریمستر شده بازی زلدا باعث شد که یکی‌دیگر از بازی‌های که هفته پیش منتشر شد یعنی Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 با یک پله سقوط به مکان سوم جدول سقوط کند. صدرنشین بلامنازع چندین هفته گذشته یعنی Black Ops 3 هفته گذشته از مکان اول به چهارم سقوط کرد و این هفته نیز در همان مکان باقی ماند. FIFA 16، جدیدترین نسخه شبیه‌ساز بخش ورزشی الکترونیک آرتز، دو پله سقوط و به در جایگاه پنجم جا خوش کرد.

در نیمه دوم جدول و در مکان ششم، باز هم جدول این هفته تغییری به خود ندید و به مانند هفته پیش، بازی Lego Marvel Avengers در این جایگاه قرار گرفت. مکان هفتم نیز در اختیار بازی همیشگی این جدول یعنی GTA V قرار گرفت. نسخه پنجم بازی جهان باز راک‌استار، با دو پله سقوط به جایگاه هفتم رضایت داد.

مکان هشتم جدول این هفته، متعلق به یک تازه‌وارد دیگر بود. Heavy Rain & Beyond Two Souls Collection این هفته منتشر شد و در هفته اول توانست در مکان هشتم قرار بگیرد. مکان نهم جدول نیز این هفته هم دستخوش تغییراتی نشده بود و Tom Clancy's Rainbow 6: Siege مانند هفته قبل در مکان نهم قرار گرفت. جایگاه دهم جدول این هفته نیز در اختیار Forza Motorsport 6، بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان قرار گرفت و جدیدترین ساخته استودیو ترن تن توانست با چهار پله صعود، از مکان چهاردهم به مکان دهم برسد.

در ادامه می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۵ مارس ۲۰۱۶ (پانزده اسفند) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
Far Cry: Primal
حفظ مکان اول علی‌رغم ۶۴ درصد افت فروش

۲

-
The Legend of Zelda Twilight Princess HD
هفته اول انتشار

۳

۲
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2
۵۴ درصد افت فروش و یک پله سقوط

۴

۴
Call of Duty Black Ops 3
پس از یازده هفته در صدر بودن، دومین هفته‌ متوالی در مکان چهارم

۵

۳
FIFA 16
دو پله سقوط

۶

۶
Lego Marvel Avengers
حفظ مکان هفته قبل

۷

۵

Grand Theft Auto V
ادامه دادن به حضور پرقدرت خود در جدول

۸

-
Heavy Rain & Beyond Collection
هفته اول انتشار

۹

۹
Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege
یک پله سقوط

۱۰

۱۴
Forza Motorsport 6

۴ پله صعود نسبت به هفته گذشته

معرفی بازی‌های منتشر شده این هفته:

The-Legend-of-Zelda-Twilight-Princess

The Legend of Zelda Twilight Princess HD

بازی The Legend of Zelda Twilight Princess HD، نسخه بازسازی شده بازی قدیمی دو کنسول Wii و Gamecube است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این بازی در جریان کنفرانس نینتندو دایرکت در ماه آبان سال گذشته میلادی معرفی شد و در تاریخ ۱۴ اسفند برای کنسول Wii U عرضه شد.

علاوه بر رزولوشن بالاتر و گرافیک بهتر، این نسخه از بازی دارای تغییراتی در گیم‌پلی خود هم هست. بازی Twilight Princess HD، دومین بازی از این مجموعه محبوب نینتندو است که نسخه ریمستر شده‌اش برای Wii U منتشر می‌شود. The Wind Waker HD دیگر بازی این مجموعه بود که برای کنسول Wii U منتشر شد.

 

Heavy-Rain-and-Beyond-Collection

Heavy Rain & Beyond Two Souls Collection

پلی‌استیشن 3 جایی بود که دیوید کیج و کوانتوم دریم، اقدام به انتشار دو بازی بسیار محبوب و دوران ساز کرد. بازی‌های Heavy Rain و Beyond Two Souls، هرکدام در زمان انتشارشان به دلیل نوآوری‌هایی که داشتند طرفداران بسیاری را برای خود پیدا کردند و باعث شدند که نام استودیو کوانتیک دریم بیش از پیش سر زبان‌ها بیفتد.

هرچند که بسیاری این دو اثر را بازی حساب نمی‌کردند و آنها را بیشتر شبیه به فیلم می‌دانستند، اما از تاثیر این دو بازی برروی صنعت بازیسازی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. حال این دو بازی در قالب یک کالکشن فیزیکی و با گرافیک و رزولوشن بهبود یافته برای کاربران کنسول نسل هشتمی سونی در دسترس قرار گرفته است. پیش از انتشار این نسخه، بازی Beyond چند ماه پیش به صورت دیجیتالی عرضه شد و همزمان با عرضه دیجیتالی بازی Heavy Rain، نسخه فیزیکی این کالکشن در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

دوستداران و طرفداران دیوید کیج، می‌توانند تا زمانی که بازی جدید او برروی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شود، این دو بازی بسیار خوب را دوباره تجربه کنند.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده