// یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

تونی دایسون، خالق ربات R2-D2 مجموعه جنگ ستارگان، درگذشت

همه طرفداران مجموعه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) حتما ربات دوست داشتنی R2-D2 این مجموعه را به خاطر دارند. به تازگی خبری مبنی بر درگذشت تونی دایسون، سازنده‌ی این ربات منتشر شده است. برای اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه باشید.

مجموعه‌ی عظیم جنگ ستارگان (Star Wars)، از انتشار اولین قسمت در سال ۱۹۷۷ تا جدیدترین آن در سال ۲۰۱۵، یکی از بزرگترین مجموعه‌های علمی تخیلی دنیای سینما بوده و خواهد بود. مطمئنا همه‌ی طرفداران این مجموعه نیز با آن خاطراتی دارند که ربات دوست داشتنی R2-D2 را می‌توان یکی از آن خاطرات دانست. خاطره‌ای که در طی چندین نسخه با این مجموعه همراه بود. حال خبر غم انگیزی از سازنده‌ی این ربات منتشر شده است که هر طرفدار این مجموعه را ناراحت می‌کند. تونی دایسون، سازنده‌ی دروید دوست داشتنی R2-D2 درگذشت.

این خبر توسط پیامی از طرف برندا توماس، دوست و همکار دایسون، که در وب‌سایت ایمگور قرار داده بود تایید شد. در مورد علت درگذشت وی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است. بخشی از این پیام را در زیر مشاهده می‌کنید:

درگذشت دوست و همکار عزیز من، تونی دایسون، واقعا برای من غمی بزرگ و اندوهی طاقت فرسا خواهد بود. تونی همیشه تونی بود و با همه‌ی طرفدارانی که با او صحبت می‌کردند مثل یک دوست رفتار می‌کرد. تونی، نه فقط من، بلکه همه‌ی دنیای جنگ ستارگان برای تو دلشان تنگ خواهد شد. از صمیم دل اطمینان دارم که یک روزی دوباره تو را خواهم دید و ما مجددا می‌توانیم با هم کار کنیم. واقعا دلم برایت تنگ خواهد شد. باشد که نیرو همیشه همراهت باشد (May The Force Be With You Always).

Star-Wars-Tony-Dyson-(2)

دایسون پس از ساخت ربات R2-D2 که برای اولین بار در قسمت نخست از مجموعه‌ی جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ به نمایش درآمد، استودیوی مختص به خود را با نام کمپانی اسب اسباب بازی سفید (The White Horse Toy) در کشور انگلستان تاسیس کرد. آخرین حضور این ربات در جدیدترین قسمت این مجموعه یعنی جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) بود.

دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده