در این مقاله آموزشی Clash of Clans قصد معرفی ترکیبی کارآمد را برای فارمینگ سریع منابع داریم. این روش با هزینه‌ی کم و سرعت ساخت بالای گوبلین به جمع‌آوری سریع منابع مورد نیاز کمک خواهد کرد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

آیا بعد از بروزرسانی دسامبر بازی Clash of Clans به سختی قادر به یافتن روستاهایی با سکه طلا و الکسیر بالا هستید؟ آیا به جمع‌آوری ۴۰۰ هزار منبع در عرض ۱۵ دقیقه علاقمند هستید؟ در این مقاله قصد معرفی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین روش‌‌ها را داریم. در این استراتژی تنها با ساخت گوبلین آن هم به مقدار بسیار زیاد سعی می‌کنید تا بدون نفوذ به عمق پایگاه روستا، منابع موجود در کالکتور‌های اطراف را به راحتی جمع‌آوری کنید. این راهکار هرچند در ابتدا باعث کاهش تروفی می‌شود با این حال می‌توانید به سرعت انبوهی از منابع را وارد ذخایر خود کنید.

استراتژی فارمینگ پیش‌رو به راحتی برروی تمام سطوح تاون‌هال قابل اجرا بوده و امکان جمع‌آوری یک میلیون از هر کدام از منابع را زیر ۴۵ دقیقه می‌دهد. من مطمئن هستم که شاید حداقل یک بار استفاده از روش مذکور به فکر هر یک از ما رسیده است اما به دلیل عدم اعتماد به این روش از امتحان آن سر باز زده‌ایم.

ترکیب فارمینگ سریع

در این چیدمان نیرویی هر ۴ سربازخانه را با گوبلین پر می‌کنیم. البته می‌توانید چند عددی نیز وال‌بریکر را در صورت احساس نیاز آموزش دهید اما این کار فرآیند ساخت نیرو را طولانی‌تر می‌کند. در این روش ما از گوبلین‌ها فقط برای جمع‌آوری کالکتور‌ها استفاده کرده و از آرچر کوئین جهت از بین بردن ذخایر و کالکتور‌های درون دیوارها بهره می‌بریم. ساختمان‌هایی مانند کالکتور‌ها و ذخایر در کنار تاون‌هال و کلن کستل (بعد از بروزرسانی اخیر) از جمله ساختمان‌های مورد علاقه گوبلین‌ها محسوب می‌شود. ۵ گوبلین سطح ۵ قادر هستند تا  معدن طلا (Gold Mine) و کالکتور الکسیر (Elixir collector) را در عرض ۳ ثانیه از بین ببرند.

دلیل استفاده از جادوی سم (Poison Spell) از بین بردن راحت‌تر نیروهای دفاعی داخل قلعه کلن است، در این ترکیب ما از جادوی پرش (Jump) نیز بهره می‌بریم. گاهی اوقات برخی روستاها دارای منابعی در اندازه ۶۰۰ هزار در مرکز پایگاه هستند؛ جادوی پرش کمک می‌کند تا در کنار نفوذ سریع به داخل پایگاه از آرچر کوئین نیز برای افزایش منابع غارت شده استفاده کنید. در این ترکیب شما به هیچ جادوی دیگری نیاز نخواهید داشت. فراموش نکنید که در استراتژی -تمام گوبلین- هدف تنها غارت هرچه بیشتر منابع بوده و اساسا از دست دادن تروفی دارای اهمیت نیست.

در جدول زیر می‌توانید برخی از ارقام قدرت گوبلین را مشاهده کنید:

گوبلین(Goblin)
سطح قدرت حمله به کالکتورهامیزان سلامتهزینه
۲۴۸۴۳۸۰
۳۶۴۵۲۱۰۰
۴۸۴۸۴۱۵۰

در مجموع آموزش گوبلین در این استراتژی ۲۷.۵ دقیقه به طول می‌انجامد. اما با توجه به اینکه تنها کالکتورها را هدف قرار می‌دهیم حدودا ۵۰ -۶۰ گوبلین در هر حمله مورد نیاز است که مجموعا ۶ دقیقه زمان می‌برد. در هر حال در صورت Boost سربازخانه‌ها و کارخانه‌ی ساخت جادو (spell) سرعت حمله‌های بیشتر نیز خواهد شد.

چگونه با استراتژی حمله کنیم:

لیگ:‌ از لیگ برنز ۱ گرفته تا سیلور ۳ این استراتژی کارآمد خواهد بود با این حال بهتر است به لیگ برنز نروید زیرا تاون‌هال‌ ۸ موجود در این لیگ بیشتر از ۱۰ هزار منابع قابل غارت را در خود جای نمی‌دهد. قبل از کاهش تروفی‌های خود در صورت نیاز با لیدر کلن خود هماهنگ کنید؛‌ در ضمن استراتژی معرفی شده در  لیگ‌های بالاتر نیز کارآمد خواهد بود. در ویدیو پایانی مقاله نیز حمله‌های متعدد صورت گرفته در لیگ مستر را می‌توانید تماشا کنید.

اهداف: هر روستایی که کالکتورهای آن دارای منابع است. شما به راحتی می‌توانید با استفاده از تصویر زیر میزان پر بودن نسبی کالکتور‌ها را تشخیص دهید. در این نوع حمله به ویژه اگر نیازی به الکسیر ندارید بدون محدودیت قادر به جمع‌آوری سکه با حمله‌های پی‌در پی با منابع کم هستید. سود این روش بسیار بیشتر از چیزی است که در ابتدا به نظر می‌رسد.

لول‌های مختلف کالکتور و درجه پر بودن از چپ به راست ارتباط معنایی ظاهر کالکتور‌ها با میزان پر بودن آنها قابل تشخیص است.

در تصویر زیر نمونه‌ای از کالکتور نیمه پر را که مناسب برای حمله با گوبلین است را می‌توانید مشاهده کنید:

استراتژی حمله با گوبلینمن معمولا با این چیدمان به روستاهای با ۷۰ هزار منابع درون کالکتور حمله می‌کنم. شما فقط نیاز به حدود ۵۰ تا ۶۰ گوبلین برای هر حمله دارید. هزینه  ۶۰ گوبلین با بالاترین سطح در حدود ۷/۵۰۰ است. در نتیجه سود حاصله در هر حمله ۶۲/۵۰۰ الکسیر و ۷۰ هزار سکه طلا خواهد بود. به من اعتماد کنید با این روش به راحتی در لیگ سیلور ۳ روستاهایی را با ۲۰۰ هزار تا ۳۰۰ هزار از هر منبع پیدا خواهید کرد. این استراتژی حمله نه در رابطه با میزان منبع غارت شده در هر حمله بلکه در رابطه با سود حاصله از حملات و سرعت جمع‌آوری سریعتر مجموع منابع است.

معمولا رها کردن ۵-۶ گوبلین برای هر کالکتور کافی به نظر می‌رسد. با توجه به دو برابر شدن حمله گوبلین و سرعت حمله این نیرو در هر ثانیه کالکتور ها به راحتی توسط گوبلین‌ها جمع‌آوری می‌شوند. بازیکن حمله‌ کننده می‌تواند بعد از جمع‌آوری منابع کالکتورها در گام بعدی به دنبال ذخایر در دسترس بوده تا با کمک آرچر کوئین منابع بیشتری را غارت کند. البته دقت کنید که آرچر کوئین مورد هدف سازه‌های دفاعی قرار نگیرد تا به سرعت در حمله‌های بعدی نیز از این قهرمان بهره مند شوید.

نکات مهم:

  • همیشه قبل از حمله سربازخانه‌های خود را از گوبلین پر کنید.
  • در صورت امکان سربازخانه‌های خود را با الماس Boost کنید.
  • به دلیل حمله‌های پشت سره هم بهتر است که هر چند دقیقه از پشت دستگاه خود بلند شده و به چشمانتان استراحت بدهید.
  • در هنگام حمله از تمام گوبلین‌ها استفاده نکنید. تروفی در این استراتژی دارای اهمیت نیست.
  • اگر پایگاه‌های قدرتمند با منابع مناسب دیدید تا جایی که تونستید حمله کرده و تسلیم شوید.

مقالات مرتبط

در ویدیوی نمونه زیر یکی از کاربران بازی Clash of Clans (جنگ قبایل) در مدت یک ساعت (حدودا) در مجموع ۱.۵ میلیون سکه طلا و ۱.۴ میلیون الکسیر جمع‌آوری می‌کند. پیشنهاد می‌کنم قبل از آغاز حمله این ویدیو که برروی دور سریع قرار گرفته را تماشا کنید:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید. نظر شما در رابطه با این استراتژی حمله چیست؟

منبع: Cocland


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده