نویسنده: wood patch
// جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

تماشا کنید: تریلر جدید دایرکت‌ ایکس 12 با تاکید بر روی قابلیت های گیمینگ ویندوز 10

به‌تازگی، کمپانی مایکروسافت تریلر جدیدی را از دایرکت‌ایکس 12 با محوریت قابلیت‌های شگفت‌انگیز این API منتشر کرده که در آن، از سیستم‌عامل ویندوز 10 به عنوان بهترین ویندوز ساخته شده برای تجربه بازی‌های ویدیویی نام برده شده است. در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

مایکروسافت پس از معرفی ویندوز 10 و نسل جدید APIهای پیشرفته و بهبود یافته دایرکت‌ایکس، در کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های خود در رابطه با بازی‌ها، همواره سعی داشته است تا این دو را به عنوان مهره‌هایی انقلابی در زمینه اجرای بی‌نقص بازی‌ها و به‌تصویر کشیدن جلوه‌های بصری بی‌سابقه معرفی کند. در تریلر جدیدی که از دایرکت‌ایکس 12 منتشر شده است، این تلاش و کوشش مایکروسافت برای برجسته کردن تاثیرات رابط برنامه‌نویسی جدیدش، بیش‌تر به‌چشم می‌خورد؛ افزایش ۲۰ درصدی در میزان عملکرد GPU، بهبود ۵۰ درصدی در میزان استفاده کلی از CPU، امکان افزایش کیفیت جلوه‌های بصری بدون تاثیر منفی بر روی نرخ فریم و روان‌تر شدن میزان کلی نرخ فریم و کاهش وقفه‌ها، همه و همه از مزایای استفاده از دایرکت‌ایکس 12 به جای دایرکت‌ایکس 11 در توسعه بازی‌ها خواهد بود.

از میان اولین بازی‌هایی که قدرت این API را در ساخت خود به‌کار گرفته‌اند، می‌توان به Deus Ex: Mankind Divided و Quantum Break اشاره کرد  که در تریلر زیر نیز به‌خوبی قابل مشاهده هستند:

|

همچنین در پایان تریلر، مایکروسات یک بار دیگر نیز Windows 10 را بهترین ویندوز برای تجربه بازی‌های ویدیویی توصیف کرد که این حرف از دیدگاه بسیاری از سازندگان بازی‌های ویدیویی و متخصصان، کاملا صحیح است. فرشید معتمد در بررسی ویندوز 10 از نظر بازده و راندمان اجرای بازی‌ها، این‌گونه نوشت:

فارغ از این‌که چه دیدگاهی در مورد جنبه‌های دیگر ویندوز 10 داشته باشید، نمی‌توانید کتمان کنید که ویندوزِ جدید، دست کم از بُعد راندمان نه تنها چیزی کمتر از ویندوز قبلی ندارد، بلکه در بیش‌تر موارد کمی بهتر و بهینه‌تر عمل می‌کند. هر چند که این موضوع بستگی مستقیمی به میزان بهینه‌سازی درایورهای گرافیکی توسط سازندگان آن‌ها دارد و ممکن است در صورت استفاده از کارت گرافیکی متفاوت با مدل دیگر، الگوی راندمانی متفاوتی را هم بدست آوریم. تا این‌جا دست کم ثابت شده که از نظر خود سیستم‌عامل، تمام شرایط برای داشتن بهترین راندمان مهیا است.

هرچند که در تایید قدرت و توانایی‌های DirectX 12 نباید هیچ‌گونه شک و درنگی به‌کار وارد کرد اما برای تحلیل تاثیرات آن بر روی بازی‌ها، آن‌گونه که مایکروسافت می‌گوید و سنجیدن آن نسبت به DirectX 11، باید تا انتشار مقاله‌های جامع و تخصصی صبر کنیم.

نظرات خود را با ما در میان بگذراید.

منبع: Gamepur و Gameranx


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده