نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

شایعه: دنباله Beyond Good & Evil یک بازی انحصاری نینتندو NX خواهد بود

چند سالی است که اخبار مختلفی در مورد ساخته شدن بازی Beyond Good & Evil 2 توسط یوبی‌سافت به گوش می‌رسد و علی‌رغم تاکید این کمپانی بر ساخته شدن بازی، هنوز جزییاتی از آن ارائه نشده است. حال به نظر می‌رسد که این بازی قرار است یک انحصاری نینتندو NX باشد.

بازی Beyond Good & Evil کمپانی یوبی‌سافت که ساخت آن را میشل انسل برعهده داشت، در سال ۲۰۰۳ برای کنسول‌های نسل ششم و پی‌سی عرضه شد و در سال ۲۰۱۱ هم نسخه‌ای از آن برای ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 منتشر شد. این بازی علی‌رغم کسب امتیاز‌های بالا از منتقدان، در زمینه فروش نتوانست عملکرد خیلی موفقی داشته باشد و شاید به همین دلیل هم یوبی‌سافت چند سالی که ضمن معرفی نسخه دوم، ریسک ساخت آن را نمی‌پذیرد.

با این حال اخیرا و با استناد به شایعه‌ای که سایت Destructoid منتشر کرده، به نظر می‌رسد که دنباله این بازی به صورت انحصاری برای کنسول جدید نینتندو یعنی Nintendo NX ساخته خواهد شد. این اطلاعات توسط الکس مییِر، نویسنده سایت دوال پیکسلز، در اختیار سایت مذکور قرار گرفته است. مییِر چندی پیش اطلاعاتی در مورد ساخته شدن نسخه جدید بازی Pokemon و قدرت سخت‌افزاری کنسول نینتندو ان‌ایکس ارائه کرده بود که مورد اول رسما توسط نینتندو تایید شد. به‌علاوه Destructoid  اعلام کرده که آن‌ها توسط یک منبع دیگر هم از ساخته شدن نسخه دوم Beyond Good & Evil برای کنسول جدید نینتندو مطمئن شده‌اند.

با استناد به این اطلاعات، نسخه دوم بازی با نام Beyond Good & Evil: The Prejudices of Philosophers ساخته خواهد شد که اشاره‌ای مستقیم به یکی از نوشته‌های فردریش نیچه در کتاب «فراسوی نیک و بد» است که مضمون آن در مورد وابسته بودن اصول اخلاقی به قشر ثروتمند و همچنین تاثیرات رفتار‌های درست و غلط در جامعه است. به‌علاوه به نظر می‌رسد که کمپانی نینتندو اقدامی مشابه با بازی Bayonetta 2 را در مورد این بازی انجام داده است؛ به این صورت که در ازای انحصاری بودن بازی برای کنسول‌های این کمپانی، نینتندو تمام هزینه‌های ساخت بازی را متقبل می‌شود.

جالب است بدانید که بازی‌های انحصاری اخیرا Ubisoft برای کنسول‌های نینتندو مثل Zombie U نتوانستند سودی برای کمپانی فرانسوی داشته باشند و به همین دلیل هم این کمپانی فقط در حالتی ساخت بازی را برعهده خواهد گرفت که نینتندو هزینه‌های ساخت آن را متقبل شود.

نظر شما در مورد احتمال عرضه نسخه دوم Beyond Good and Evil برای نینتندو NX چیست؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده