نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

اطلاعات و تصاویر جدید از بازی Pokemon Go منتشر شدند

کمپانی پوکمون، ناشر بازی‌های سری Pokemon به همراه استودیوی نیانتیک، سازنده بازی Pokemon Go اطلاعات جدیدی از این بازی موبایلی ارائه کردند. برای اطلاع از جزییات این بازی و همچنین مشاهده اولین تصاویر منتشر شده از آن با زومجی همراه باشید.

Pokemon Go یک بازی موبایلی رایگان (Free-to-Play) است که در آن می‌توانید «پوکمون‌ها» را در دنیای واقعی بگیرید و آنها را آموزش دهید. این بازی از ویژگی‌های فناوری واقعیت افزوده استفاده می‌کنید و از طریق گوشی موبایل شما، پوکمون‌ها را در مکان‌های مختلف مثل خیابان‌، پارک و حتی داخل خانه یا اتاق خواب‌تان به نمایش می‌گذارد. در واقع وظیفه اصلی شما در این بازی جستجوی محیط اطراف برای یافتن پوکمون‌های مختلف است. البته پیدا کردن همه آنها کار آسانی نیست، چون مثلا پوکمون‌های آبی فقط در کنار رودخانه‌‌های بزرگ یا دریاها زندگی می‌کنند و برای گرفتن آنها مجبورید به چنین محیط‌هایی سفر کنید.

در Pokemon Go هنگامی که به یک پوکمون نزدیک می‌شوید گوشی شما شروع به لرزش می‌کند. در این همگام مثل بازی‌های قبلی سری Pokemon باید تلاش کنید تا پوکمون را بگیرید و آن را به مجموعه خود اضافه کنید. این کار از طریق رابط کاربری لمسی گوشی و پرتاب یک پوک‌بال (Poke Ball) انجام می‌گیرد. پوک‌بال‌ها و سایر آیتم‌ها نیز در مکان‌های ویژه‌ای مثل آثار تاریخی و هنری معروف دنیای واقعی، که در بازی PokeStops نام دارند یافت می‌شوند.

در ادامه می‌توانید اولین تصاویر رسمی که از گیم‌پلی Pokemon Go منتشر شده‌اند را مشاهده کنید. در این تصاویر یکی از پوکمون‌های بازی به اسم «اسکرتل» (Squirtle) و بخش‌هایی از نقشه آن دیده می‌شوند. البته چون Pokemon Go هنوز در حال توسعه است، شاید ویژگی‌های بصری و گیم‌پلی آن دستخوش تغییراتی شوند.

 

مانند سایر بازی‌های این مجموعه، در Pokemon Go می‌توانید با پیشروی در مراحل، سطح تعلیم‌دادن یا مربی‌گری خود را افزایش دهید و به این ترتیب پوکمون‌های قوی‌تر و آیتم‌های باارزش‌تری را به دست آورید. به احتمال زیاد این بازی از پرداخت درون‌برنامه‌ای نیز برای خرید آیتم‌ها پشتیبانی می‌کند. در ادامه با برخی از ویژگی‌های اصلی بازی که به وسیله سازندگان آن ذکر شده‌اند آشنا می‌شوید:

  • اگر چند پوکمون از یک نوع خاص را جمع‌آوری کنید می‌توانید آن‌ها را تغییر شکل دهید.
  • تخم‌های پوکمون که در PokeStops پیدا می‌شوند، پس از طی شدن مسافت مشخصی به وسیله بازیکن، شکسته شده و یک پوکمون جدید از آنها متولد می‌شود.
  • بازی دارای سیستم مدال‌گیری و اچیومنت است که باعث می‌شود رقابت بین شما و دوستان‌تان برای انجام یک سری چالش‌های تعیین شده در بازی جذاب‌تر شود.
  • Pokemon Go بازیکن‌ها را تشویق می‌کند تا به یکی از سه تیم بازی ملحق شوند و در مسابقات سالنی (Gym) با سایر تیم‌ها به رقابت بپردازند. پس از تشکیل تیم، بازیکن‌ها می‌توانند پوکمون خود را در یک سالن خالی مستقر کنند. سالن‌ها نیز مثل PokeStops در مکان‌های مختلف دنیای واقعی وجود دارند و محل اصلی برای مبارزه تیم‌ها در بازی هستند.

Pokemon Go Plus

کمپانی پوکمون همچنین یک دستگاه قابل حمل شبیه دست‌بند به نام Pokemon Go Plus معرفی کرده که از طریق بلوتوث به گوشی شما متصل می‌شود و هر وقت یک پوکمون نزدیک‌تان باشد، با چراغ و لرزش به شما خبر می‌دهد. هنوز درباره قیمت و نحوه تهیه Pokemon Go Plus چیزی اعلام نشده است.

Pokemon Go مثل بازی دیگر استودیوی نیانتیک به نام Ingress، ترکیبی از دنیای واقعی و مجازی را به نمایش می‌گذارد. هدف سازندگان این بازی تشویق بازیکن‌ها به سفر کردن و جستجوی محیط‌های طبیعی است. Pokemon Go برای گوشی‌هایی که از سیستم‌ عامل iOS یا اندروید پشتیبانی می‌کنند عرضه خواهد شد. قرار است به زودی نسخه آزمایشی این بازی به صورت محدود در اختیار بازیکن‌های ژاپنی قرار بگیرد، اما هنوز زمان انتشار نسخه اصلی اعلام نشده است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده