نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۲

مایکروسافت: دایرکت ایکس 12 سریع تر از نسخه های قبلی مورد استقبال توسعه دهندگان قرار گرفته است

در جریان کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت اعلام کرد که توسعه‌دهندگان با سرعت بسیار بیشتری نسبت به نسخه‌های قبلی دایرکت ایکس از DirectX 12 استفاده می‌کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

دایرکت ایکس 12، جدیدترین نسخه مجموعه APIهایی است که توسط Microsoft عرضه شده و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بهترین خروجی گرافیکی را از برنامه‌هایشان برروی ویندوز 10 بگیرند. در جریان کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگان مایکروسافت موسوم به ‌Build 2016 که ساعاتی پیش به اتمام رسید، فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اعلام کرد که توسعه‌دهندگان با سرعت بسیار بیشتری نسبت به دیگر نسخه‌های دایرکت ایکس، شروع به استفاده از این نسخه کرده‌اند. در ادامه، اسپنسر اعلام کرد که آنها قصد دارند کار توسعه بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برروی پلتفرم‌های مختلف را برای توسعه‌دهندگان بسیار راحت کنند و با استفاده از UWP (پلتفرم یکپارچه ویندوز)، این بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را برای هر پلتفرم، بهینه‌سازی کنند.

در حال حاضر، از نظر فروش کنسول، مایکروسافت پشت سر کنسول پلی‌استیشن 4 قرار دارد و این شرکت قصد دارد که تمرکز بیشتری برروی بازی‌های ویدیویی (که صنعتی با ارزشی معادل با ۹۹/۳ میلارد دلار است) بگذارد و این مسئله که توسعه‌دهندگان بسیاری در حال استفاده از دایرکت ایکس 12 هستند، از جایگاه خوب مایکروسافت برای اجرای برنامه‌های UWP خبر می‌دهد.

با دایرکت ایکس 12، در مقایسه با دایرکت ایکس یازده، توسعه‌دهندگان بهبودهای آنی را در برنامه‌های خود مشاهده می‌کنند. مایکروسافت مدعی شده است که استفاده از جدیدترین نسخه دایرکت ایکس، ۵۰ درصد کارایی پردازنده رایانه شخصی را بهبود می‌بخشد. این مسئله باعث می‌شود که پردازنده، سریع‌تر محاسبات را انجام دهد و در نتیجه پردازنده گرافیکی می‌تواند تصاویر را سریع‌تر رندر کند که این کار باعث بهبود عملکرد و نرخ فریم می‌شود.

دایرکت ایکس 12، تابستان سال گذشته در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت و بازی‌های زیر در حال حاضر از این رابط استفاده می‌کنند:

بازی کوانتوم بریک، قرار است در تاریخ ۱۷ فروردین منتشر شود و این بازی نماینده بسیار خوبی برای نشان دادن استفاده مایکروسافت از دایرکت ایکس 12 و UWP خواهد بود. مایکروسافت با انتشار این بازی قصد دارد که یکپارچه‌سازی بازی‌ها را در بین کاربران نهادینه کند زیرا کسانی که بازی را برای کنسول ایکس‌باکس وان پیش‌خرید کنند، نسخه رایانه‌های شخصی آن را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

نظر شما درباره DirectX 12 چیست؟

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده