نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

کنسول پلی استیشن 4.5 احتمالا پیش از عرضه پلی استیشن VR معرفی می شود

یکی از جذاب‌ترین بحث‌های حوزه بازی‌های ویدیویی، احتمال ساخته شدن کنسول پلی‌استیشن 4.5 توسط سونی با هدف اجرای بازی‌هایی با کیفیت بالاتر است؛ حال گزارش جدیدی منتشر شده که احتمال می‌دهد این کنسول پیش از عرضه هدست پلی‌استیشن VR معرفی خواهد شد.

هدست واقعیت مجازی PlayStation VR اکتبر امسال (۱۰ مهر تا ۱۰ آبان ۹۶) به بازار عرضه خواهد شد و حال گزارش جدیدی منتشر شده که بر اساس آن، سونی پیش از این تاریخ کنسول آپدیت شده خودش را هم رسما معرفی خواهد که احتمال پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K نام دارد. این گزارش توسط سایت معتبر وال استریت ژورنال انتشار یافته و با استناد به آن، کنسول جدید سونی قادر است بازی‌هایی ویدیویی را در رزولوشنی بالاتر اجرا کند و تجربه‌ای بسیار بهتر از واقعیت مجازی ارائه دهد.

این گزارش تقریبا نظریه‌های قبلی را در مورد پلی‌استیشن 4.5 تایید می‌کند. به‌علاوه سایت مذکور اعلام کرده که سونی حتی پس از عرضه این کنسول هم کماکان به تولید پلی‌استیشن 4 فعلی ادامه خواهد داد. چندی پیش گزارش دیگری در همین راستا منتشر شد که قیمت کنسول جدید را ۴۰۰ دلار اعلام می‌کرد و اگر گزارش فعلی درست باشد، سونی با تولید همزمان هر دو این کنسول‌ها، حق انتخاب بیشتری به طرفدارانش خواهد داد.

کنسول پلی‌استیشن 4 فعلی توان اجرای بازی‌ها با رزولوشن 4K را ندارد و درایو نوری آن هم از بلو-ری‌های 4K پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل هم احتمال زیادی دارد که Sony ایده ساخت کنسولی با پشتیبانی از این ویژگی‌ها را در سر داشته باشد؛ ماسایاسو ایتو، مدیر اجرایی بخش سرگرمی سونی، سال گذشته طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که سونی قصد دارد کنسولی با پشتیبانی از دیسک‌های 4K عرضه کند. به‌علاوه نیل هانت، رییس سرویس نت فلیکس، در مصاحبه‌ای با هافینگتون پست، اعلام کرده بود که سونی به آن‌ها قول داده تا کنسول جدیدی با پشتیبانی از 4K عرضه کند. وی همچنین چندی پیش به سایت فوربس اعلام کرده بود که هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت از پاییز امسال با اعمال تغییراتی در کنسول‌های خود، پشتیبانی از 4K را به آن‌ها اضافه خواهند کرد.

نظر شما در مورد این گزارش جدید چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده