// پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

تماشا کنید: ساخت نمونه‌ی کوچک روبات BB-8 جنگ ستارگان با استفاده از لگو

بدون شک تمامی قسمت‌های مجموعه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) جزو آثار به یاد ماندنی سینما هستند و شخصیت‌های زیادی از این مجموعه در ذهن طرفداران نقش بسته است. مثل روبات کوچک BB-8 که نمونه‌ی کوچک آن به تازگی ساخته است. برای دیدن ویدیو و اطلاع از جزییات خبر با زومجی همراه شوید.

آخرین قسمت ساخته شده‌ی مجموعه‌ی عظیم جنگ ستارگان،  جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) توانست بسیاری از رکورد‌ها را بشکند و برای همیشه در ذهن طرفداران متعصب این مجموعه ماندگار شود. همچنین شخصیت دوست داشتی این قسمت یعنی روبات BB-8 که برخلاف ظاهر کوچکش، محبوبیت بسیاری دارد و این موضوع را می‌توان از درج شدن عکس این روبات روی کاور نسخه‌ی بلو-ری این فیلم متوجه شد.

اگر یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید خواهید دید که تعداد زیادی عکس و فیلم آموزشی برای ساخت نمونه‌ی کوچک و دست ساز این روبات تولید شده است. اما اینبار دو نفر از طرفداران جنگ ستارگان به نام‌های مارک اسمایلی و جیمز گرت، یک نمونه‌ی کوچک ولی متفاوت از این روبات دوست داشتنی را ساخته‌اند که علاوه بر شباهت بسیار زیادش به نمونه‌ی واقعی، می‌تواند حرکت کند و سر خود را در هر حالتی ثابت نگه دارد. بخش جالب‌تر اینکه این دو نفر توانسته‌اند این نمونه‌ی کوچک را فقط با اجزای آماده‌ی لگو بسازند و به این شکل به حرکت درآورند.

مقاله مرتبط

شاید بتوان تنها ضعف این روبات کوچک را محدودیت در حرکتش دانست، به طوری که فقط می‌توانید آن را به یک جهت حرکت دهید و برای تغییر مسیر باید آن را متوقف کرده و به جهت مورد نظر چرخانده و دوباره به حرکت درآورید. شاید این روبات مانند بعضی نمونه‌های ساخته شده مجهز به موتور الکتریکی نباشد، اما به راحتی و در هر جایی قابل استفاده است و همچنین به یاد داشته باشید که در کمال سادگی و فقط با تعدادی قطعه‌ی لگو ساخته شده است. کافیست با تکان دست آن را روی هر سطحی به حرکت درآورید.

Star Wars (1)

Star Wars (2)

برای ساخت این روبات از یک مجموعه‌ قطعات لگو مخصوص جنگ ستارگان نیز استفاده شده است. بطوری که برای ساخت بدنه‌ی این روبات از ماکت کوچک سیاره‌ی تاتویین با کمی تغییر رنگ استفاده شده است. بقیه‌ی قطعات از جمله سر روبات، آهنربای داخل آن برای نگه داشت سر و بدنه به یکدیگر، همگی جزو قطعات آماده‌ی لگو هستند. خبر جالب دیگر اینکه اگر کسی دوست داشته باشد صاحب این روبات دوست داشتی شود اما به هر دلیلی از جمله نداشتن قطعات لگو، نمی‌تواند آن را بسازد، وب‌سایت لگو در بخشی با نام ایده‌های لگو، در حال رای‌گیری از طرفداران این روبات است که اگر تعداد آراء به ۱۰ هزار نفر برسد، کمپانی لگو این نمونه را در قطعات بعدی خود بصورت آماده تولید خواهد کرد. اگرچه فعلا تنها حدود ۹۰۰ رای برای این روبات کوچک جمع آوری شده و تا رسیدن به عدد ۱۰ هزار راه طولانی در پیش دارد. ویدویی کوتاه از این روبات کوچک را در زیر مشاهده می‌کنید:

|

منبع: Gizmodo


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده