طی سال‌هایی که از طول عمر صنعت بازی‌های ویدیویی می‌گذرد، سبک‌ها و شاخه‌های مختلفی وارد این عرصه شدند. اما یکی از این سبک‌ها که امروزه به یکی از محبوب‌ترین ژانرها بین بازیکنان تبدیل شده، بازی‌های جهان‌باز است. با زومجی همراه باشید تا به معرفی بزرگ‌ترین بازی‌های جهان باز صنعت گیم بپردازیم.

از زمانی که کنسول‌ها و سخت‌افزارها نسل به نسل قدرت بیشتری به خود گرفتند، پیاده سازی سبک جهان باز روز به روز برای سازندگان راحت‌تر شد. آن‌ها قادر شدند تا ایده و تخیل خود را به راحتی برای دستگاه‌های بازی طراحی و چندین و چند سبک دیگر را با یکدیگر ادغام کنند. به طوری که شاهد بازی‌های جهان‌بازی هستیم که اکشن، مخفی‌کاری، نقش‌آفرینی و خیلی چیزهای دیگر را در خود جای داده‌اند و تبدیل به یک شاهکار شده‌اند. سبک بازی‌های جهان‌باز در طول این سال‌ها به قدری بازی‌های خوب و عظیمی را به خود دیده که این روزها اگر سازنده‌ای بزرگ قول ساخت و معرفی یک بازی جهان‌باز بزرگ را به بازیکنان بدهد، به راحتی اثر خود را به یکی مورد انتظارترین بازی‌ها تبدیل کرده است. البته نمی‌توان همه بازی‌های جهان‌باز را یک اثر خوب و عالی دانست. اما اگر یک اثر جهان‌باز به بهترین شکل ممکن ساخته شده باشد، هیچ چیز با آن برابری نمی‌کند و هیچ سرگرمی دیگر جای آن را برای گشت و گذار و ماجراجویی نمی‌گیرد.

بازیکن همیشه در یک بازی خطی، مجبور است آن مسیری را طی کند که بازیساز برای او معین کرده است. همین موضوع احساس محدود بودن را در بازیکن ایجاد می‌کند و حس ماجراجویی را از او می‌گیرد. اما هنگامی که در یک دنیای باز قرار دارید و مشغول قدم زدن در آن هستید، همیشه یک حس عجیب به سراغ شما می‌آید. حسی که باعث ایجاد سوال و کنجکاوی می‌شود و دوست دارید تمامی مسیرها و نقاط نقشه بازی را کاوش کنید. حال در این مسیر ممکن است یک شهر ، یک ماموریت جانبی جدید، یک شخص و موجودی برای کشتن در سر راه شما قرار بگیرد و یا حتی چیزی جز یک منظره فوق‌العاده انتظارتان را نکشد. اما در کل فقط و فقط می‌توان این حس کنجکاوی و آزادی را تنها در یک بازی جهان‌باز یافت. این حس کنجکاوی و کاوش به قدری به یک مهره مهم در بازی‌ها تبدیل شده که این روزها شاهد عرضه بازی‌هایی هستیم که در ابتدا یک بازی خطی یا سندباکس محدود بودند. اما حال با گسترش جهان خود، تحولی فراموش نشدنی را به ارمغان آورند. مثال بارز و آماده این موضوع هم چیزی نیست جز Metal Gear Solid V، آخرین ساخته هیدئو کوجیما. در ادامه به معرفی ۱۰ بازی جهان‌باز می‌پردازیم که از نظر وسعت و عظمت، یک سر و گردن از دیگر آثار این سبک بالاتر هستند.

توجه: بازی‌های MMO در این لیست قرار ندارند.

 

fallout 4

Fallout 4 .۱۰

سازنده: بتسدا

وسعت: ۴۳ مایل مربع (۱۱۱.۳۶ کیلومتر مربع)

در انتهای لیست بزرگ‌ترین بازی‌های جهان باز این صنعت، جدیدترین بازی کمپانی بتسدا، یعنی Fallout 4 قرار دارد. اثری آخرالزمانی در شهر بوستون آمریکا که حال و روز خوشی ندارد و تبدیل به زمینی بایر و پر از خشونت شده است. این زمین‌های لم یزرع بزرگ‌ترین نقشه را در بین تمامی نسخه‌های Fallout تشکیل داده‌اند که البته نسبت به دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی پیش‌‌روی خود کوچک به حساب می‌آید. فضای Fallout 4 در سال ۲۲۸۷، ۱۰ سال پس از وقایع Fallout 3 و ۲۱۰ سال پس از جنگ جهانی سوم رخ قرار دارد. جنگی که بر سر منابع طبیعی شکل گرفت و توسط بمب‌های اتمی و قتل عام مردم در سال ۲۰۷۷ به پایان رسید. فضای Fallout 4 تلفیقی از آخرالزمان و آینده کهنه است که بوستون، ماساچوست و بخش‌های از نیو انگلند را پوشش می‌دهد. بر خلاف نسخه‌های قبل Fallout، داستان این قسمت از روز سقوط بمب‌های اتمی آغاز می‌شود و وقایع اصلی نیز ۲۱۰ سال بعد در سال ۲۲۸۷ ادامه پیدا می‌کند.

مقاله مرتبط

اما چیزی که باعث درخشش دنیای این بازی می‌شود زمین‌های وسیع و دور از دسترس نیست، بلکه لبریز شدن دنیای بازی توسط اتفاقات بسیار جالب و هیجان‌انگیز، ماموریت‌های درگیر کننده و آن حس ماجراجویی در هر مسیری از راه، باعث زیباتر شدن Fallout 4 شده است. برخلاف خیلی از بازی‌های جهان‌باز دیگر، دنیای بازی یک کپی و پِیست از قطعه‌های خود نیست، حتی با این‌که تا دور دست‌ها شما فقط زمین‌های بایر را می‌بینید، باز هم زیبایی و تازه بودن آن را حس می‌کنید. دنیای Fallout 4 به شکلی طراحی شده که هرگاه به هر قسمت آن سر بزنید، با چیزی تازه و شگفت‌انگیز رو به رو خواهید شد. همچنین در نقشه بازی، توازن بسیار خوبی بین شهرنشینان و رعیت‌ها برقرار شده است. راه‌های فراوانی برای رسیدن به هدف وجود دارد. می‌توانید از حومه شهر و از میان رعیت‌ها عبور کنید یا حتی از کنار آن‌ها بگذرید. در عین حال قادر هستید راه خود را از یک شهر خرابه که مردم آن در خیانت و سردرگم کردن خبره شده‌اند باز کنید. Fallout 4 با ارائه یک نقشه بسیار منظم از شهر نابود شده بوستون، حسی را ارائه می‌دهد که انگار فضای بازی بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که شما آن را می‌بینید.

 

inquisition

Dragon Age: Inquisition

سازنده : بایوور

وسعت: ۴۵ مایل مربع (۱۱۶.۵۴ کیلومتر مربع)

در حال حاضر هیچ آمار دقیقی از اندازه نقشه Dragon Age: Inquisition وجود ندارد، اما با یک سنجش تقریبی متوجه خواهید شد که تمامی نقشه‌های Dragon Age: Origins و Dragon Age 2 به راحتی در نقشه عظیم Inquisition جا می‌گیرند. حتی اگر باز هم نقشه بازی را مورد سنجش قرار دهید، متوجه می‌شویم که اثر تحسین شده Skyrim با وسعت ۱۰۱ کیلومتر مربع باز هم به راحتی در نقشه Inquisition جا می‌گیرد و از همه مهم‌تر، چندین و چند هفته زمان می‌برد تا ذره ذره آن را کاوش کنید. Dragon Age: Inquisition در اقلیم تیداس، دنیای فانتزی که دو شماره قبل در آن رخ داده بود، دنبال می‌شود. دنیای بازی نسبت به دو شماره قبل حالت جغرافیایی به خود گرفته و چندین برابر قبل شده است. مناطق قابل گردش در Inquisition بزرگ‌تر از دو نسخه قبل بازی هستند و دو قاره و یک زمین بزرگ بین آن‌ها قرار داده شده است.

یکی از قاره‌ها فِرلدِن نام دارد و دنیای Dragon Age: Origin در آن قرار داشت و دیگر قاره اُرلیاس نام دارد. همچنین زمین وسیع بین این دو به دالِس شهرت دارد. فرلدن قاره‌ای با فضاهای بسیار متنوع و گوناگون است. سواحل طوفانی، باتلاق‌های تاریک، روستاهای پُر رونق روی تپه‌های سبز، صحراهای بی‌حاصل و جنگل‌های انبوه از جمله مکان‌هایی است که در طول بازی با آن‌ها رو به رو خواهید شد. یکی از نکاتی که باعث شده دنیای بازی کمی مرده به نظر برسد، عدم وجود وقایع ناگهانی و تصادفی است؛ نکته‌ای که درست رمز موفقیت بازی‌های بتسدا را رقم می‌زند. دنیای بازی بسیار مرتب است و شاید اگر شما تاثیری در منطقه نگذارید، هیچ اتفاق خاصی در آن رخ ندهد. اما با وجود این نکته، تنوع و گوناگونی سرزمین بازی به گونه‌ای طراحی شده که قادر باشید تمامی فضاهای آن را کاوش کنید، درست همان چیزی که استودیو بایوور قصد آن را داشت.

 

GTA V

۸. Grand Theft Auto V

سازنده: راک‌ استار

۴۹ مایل مربع (۱۲۶.۹۰ کیلومتر مربع)

در یک نگاه اجمالی شاید فکر کنید که GTA V همانند نقشه San Andreas که متشکل از چند شهر بود، یک دنیای گیرا و جذاب را ارائه نداده باشد. آن حسی که هنگام تجربه San Andreas داشتیم، شاید بسیار جذاب‌تر از ورود ما به GTA V بود. اما با این حال، در آن بازی با شهری رو به رو هستیم که کیلومترها جنگل، بیابان و دریا آن را احاطه کرده بودند. شاید هم این حس به خاطر نوستالوژی فوق‌العاده‌ای باشد که همیشه لحظه به لحظه نسخه San Andreas در ذهن خیلی از ما جاری مانده است. اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم، جالب است بدانید که نقشه GTA V تقریبا دو برابر مساحت San Andreas است. نقشه لوس سانتوس به تنهایی به اندازه تمامی وسعت بیابان شمالی نقشه San Andreas است. باید GTA V را یک نمونه بارز از اثری دانست که قصد دارد تا نقشه واقعی یک شهر را پیاده کند و اتفاقات را در خود رقم بزند. البته می‌توان گفت استودیو راک‌استار همیشه چنین قصدی را داشت، اما به خاطر محدودیت‌های تکنولوژی مجبور بود تا با حُقه‌های گوناگون بازی‌های گذشته خود را بسیار بزرگ جلوه دهد. اما GTA V دیگر چنین مشکلاتی نداشت و ما کاملا یک شهر واقعی را پیش روی خود می‌بینیم. سطح جزییات در GTA V فوق‌العاده است. ترتیب و چینش درست و به جای بزرگ‌ راه‌ها، سواحل و ساختمان‌ها باعث شده تا شهر لوس سانتوس همانند شهر لوس‌آنجلس بدرخشد. همه چیز در آن زنده و پویا است، زندگی در آن جریان دارد و اگر حتی شما دست به کارهای خلاف هم نزنید، این شهر کار و بار خود را ادامه می‌دهد. از خود شهر که بگذریم، حومه شهر نیز درخشش خود را دارد. بیابان زیبا، کوهستان‌های باشکوه و واقعی، اقیانوس بی‌کران و خیلی جاهای دیگر باعث شدند تا GTA V به یک شاهکار تبدیل شود.

 

witcher

۷. The Witcher 3: Wild Hunt

سازنده: سی دی پراجکت رد

۸۴ مایل مربع (۲۱۷.۵۵ کیلومتر مربع)

در میان تمامی موفقیت‌های که استودیو سی‌دی پراجکت رِد توانست توسط سومین قسمت و احتمالا آخرین قسمت از سری The Witcher 3 به دست آورد، نقشه‌ عظیم و پر جزییات نیز یکی دیگر از شاخصه‌های موفق اثر استودیو است؛ نقشه‌‌ای که در میان بزرگ‌ترین‌های صنعت گیم به شمار می‌رود. در ادامه قسمت دوم سری بازی‌های The Witcher، شخصیت محبوب این بازی یعنی گرالت این‌بار بیشتر به دنبال زندگی شخصی خود است و هدف‌ها و ماموریت‌های مختص به خود را دنبال می‌کند. در این قسمت شاهد دنیای جهان‌باز بسیار عظیمی هستیم که آزادی عمل کامل بازیکن در فضاهای آن یکی از عناصر موفقیت بازی به شمار می‌رود. بازی به چندین بخش شهر آزاد ناویگارد، مرداب‌های وِلِن، جزایر بزرگ اسکیلج، دو امپراطوری نیلفگاردین و انواع اقسام مناطق جنگلی، زراعی، صخره‌ای، غارها و خیلی‌های دیگر تقسیم می‌شود. هر یک از بخش‌ها، تعداد زیادی دهکده را در خود جای داده‌اند.

تک تک مناطق بازی لبریز از جزییات زیبای هنری هستند و هر کدام از این دهکده‌ها نیز اقتصاد و شرایط اجتماعی خاص خود را دارند. برای مثال، نیلفگاردین یکی از قطب‌های اشرافی و فروتنی نسبت به دیگر نقاط نقشه بازی است. در مقایسه با بهترین‌ بازی‌های جهان‌باز، The Witcher یکی از بهترین بازی‌های فعل و انفعالی نسبت به جهان خود است. دنیای بازی به قدری بزرگ است که بعضی از هیولاها مختص به یک منقطه خاص هستند و حتی فقط در بعضی از ساعات روز خود را نشان می‌دهند. بسیاری از سرزمین‌ها و معماری‌های به کار رفته شده در بازی الهام گرفته از هنرها و مناطق اروپای قرون وسطا هستند و جای جای بازی اتمسفر خاص خود را دارد.

 

arma 3

Arma 3

سازنده: استودیو بوهمیا

۱۰۴ مایل مربع (۲۶۹.۳۵ کیلومتر مربع)

جزیره‌ای که Arma 3 در آن کار خود را دنبال می‌کند، آلتیس نام دارد و یکی از عظیم‌ترین جزیره‌هایی است که صنعت بازی‌های ویدیویی به خود دیده است. با این‌که Arma 3 یک بازی تیراندازی تاکتیکی است، اما فضایی که در آن بازی رخ می‌دهد جای بدی هم برای گشت و گذار مناطق آن نیست. یک جزیره یونانی وسیع و واقع گرا که پر از تپه‌های بلند و کوتاه، زمین‌های خشک و بایر و دهکده‌هایی آرام و ساکت است. می‌توان از آلتیس عظیم در کنار بوستون بازی Fallout، به عنوان یک سرزمین نابود شده و بایر نام برد؛ اما این کجا و آن کجا. در Arma 3 ما محیط‌های متنوع و رنگارنگی را نخواهیم دید و شاید اکثر بخش‌های بازی یک کپی از دیگر قطعه‌ها باشد. در بسیاری از زمان‌های بازی نیز احساس پوچ بودن در دنیای بازی به شما دست می‌دهد. شاید این اختیار را داشته باشید که با یک دستور، چندین و چند بمب به یک بنای خشتی سرازیر شوند و سپس محیط را ترک کنید، اما همین! هیچ انسانی در بازی وجود ندارند که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، هیچ ماشینی در جاده‌ها حرکت نمی‌کند و بعد از چندین ساعت احساس تنهایی شما را از دنیای بازی دور خواهد کرد. شاید Arma 3 یک بازی بسیار خوب در سبک تیراندازی تاکتیکی باشد، اما دنیایی که شما را به آن دعوت می‌کند هیچ جذابیتی جز وسعت عظیم ندارد. یک دنیای کوچک‌تر اما زنده‌تر نمی‌توانست Arma 3 را واقعی‌تر به نمایش بگذارد؟

 

just cause 3

Just Cause 3

سازنده: آوالانچ

۴۰۰ مایل مربع (۱۰۳۵.۹۹ متر مربع)

در ادامه راه‌های قبلی این بازی، Just Cause 3 اکشن و نبردهای خود را در جزیره ساختگی مِدیسی در مدیترانه دنبال خواهد کرد. اما با این‌ حال، سازندگان بازی آن را به اندازه‌ واقعی یک جزیره طراحی کرده‌اند، یک جزیره فوق‌العاده عظیم. البته لازم به ذکر است که Just Cause 3 از چندین و چند جزیره تشکیل شده که به راستی می‌توان آن‌ها را واقعی و جلوه‌ دار توصیف کرد. وقتی که وارد دنیای آن می‌شوید، بیشتر دوست دارید به گشت و گذار بپردازید تا این‌که شروع به خرابی‌های دیوانه‌وار کنید. آب‌های بی‌کران لاجوردی، زمین‌های وسیع با پوشش‌های سبز چمن‌ها و درختان و رنگارنگی گل‌ها، خانه‌های بزرگ و کوچکی که در جای جای تپه‌ها آرام گرفته‌اند و فقط از طریق جاده‌های مارپیچ‌ روستایی‌ها قابل دسترس است و شهرک‌های کوچک ساحلی، همه و همه باعث شده‌اند تا Just Cause 3 یکی از واقعی‌ترین و صد البته زیباترین بازی‌های جهان‌باز این صنعت نام بگیرد.

حتی آن‌قدر دنیای بازی وسیع است که با گشت و گذار بیشتر به بیابان‌های خشک و در مقابل آن، به کوه‌های برفی و سرد می‌رسیم. تنوع محیط در Just Cause 3 بسیار بالا و رنگارنگ است. البته با تمام زیبایی‌های آن، شاید این بازی به اندازه جهان‌بازهای دیگری مانند Fallout و Witcher فعل و انفعال‌های گوناگونی را در دنیای خود نبیند و محلی‌های ساکن آن دارای شخصیت‌های متفاوت و زنده‌ای نباشند. آدم‌های درون بازی تنها به گونه‌ای بی‌تفاوت طراحی شده‌اند که اگر آن‌ها را با قلاب خود به دو ساختمان بلند متصل کردید و با وسیله جدید خود آنها را همانند یک منجنیق به کوه‌ها پرتاب کردید، احساس گناه به شما دست ندهد.

 

test drive

Test Drive Unlimited 2 .۴

سازنده: استودیو ایدن

۶۱۸ مایل مربع (۱۶۰۰.۶۱ کیلومتر مربع)

اگر سوار بر ماشینی باشید و ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنید، شاید هیچ وقت متوجه بزرگی نقشه یک بازی نشوید. هنگامی که در دیگر بازی‌های اساطیری با نقشه‌های عظیم یک اسب مدرن‌ترین وسیله نقلیه شما به حساب می‌آید و برخی اوقات با پای پیاده حرکت می‌کنید، بزرگی نقشه به خوبی احساس می‌شود اما در یک بازی ریسینگ جهان‌باز مسافت‌ها به سختی حس می‌شوند. در بین این اتوموبیل‌رانی‌های جهان‌باز، یک استثنا وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز Test Drive بی‌حد و مرز. این بازی با پیاده‌سازی جزایر اوآهو و ایبیزا، نشان داد که حتی پشت فرمان ماشین هم می‌توان بزرگی یک نقشه را احساس کرد. حتی از خود دو جزیره که بگذریم، بین این دو ۳۲۰ کیلومتر جاده برای سفر کردن قرار داده شده است. اما چیزی که بزرگی این بازی را نمایان می‌کند این است که هر وقت و هر جا که باشید، قادر هستید از جاده خارج و به دل کوه و جنگل بزنید و طبیعت حومه جزیره‌ها لذت ببرید. نکته منفی بازی‌های اتوموبیل‌رانی جهان‌باز این است که هیچ‌گاه آن علاقه و پیوستگی را نسبت به یک بازی با پای پیاده پیدا نخواهید کرد. مطمئنا به عنوان یک بازیکن دوست دارید تا با محیط اطراف ارتباط برقرار کنید و در ساختمان‌ها و محیط‌هی غیر شهری به گشت و گذار بپردازید، اما قطعا نمی‌توان عظمت نقشه این بازی را در لیست بزرگ‌ترین بازی‌های جهان‌باز جای نداد. البته لازم به ذکر است که می‌توانید در Test Drive Unlimited 2 به شکل محدود از ماشین پیاده شوید و حرکت کنید، اما این بخش آن‌قدر ضعیف است که سریعا ماشین خود را به پیاده‌روی ترجیح می‌دهید.

 

fuel

Fuel .۳

سازنده: کدمسترز

۵.۵۶۰ مایل مربع (۱۴۴۰۰.۳۳ کیلومتر مربع)

باز هم یک بازی ریسینگ، اما این‌بار به وسعتی چندین و چند برابر Test Drive Unlimited 2. ریسینگ جهان‌باز آخرالزمانی Fuel یکی از عظیم‌ترین بازی‌های سندباکس تاریخ دنیای بازی‌ها است. این اثر چه از نظر ظاهری و چه از نظر حسی که به شما منتقل می‌کند فوق‌العاده است. Fuel یک ریسینگ ساده نیست، زیرا حس هیجان به هنگام انفجار بمب‌ها، نابود کردن زمین‌ها با آتش زدن سوخت، بالا و پایین رفتن از تپه‌های بسیار مرتفع، پرش‌هایی با طعم آدرنالین، عبور از پیچاپیچ درختان انبوه، و در نهایت بی‌حد و اندازه بودن دنیای بازی، همیشه در طول تجربه آن همراهتان است. اما تنها یک نکته تمامی این جذابیت‌ها را محکوم به تکراری شدن می‌کند و آن هم کپی کردن قطعه قطعه‌های بازی و چینش آن‌ها در کنار هم است. همین موضوع باعث شده تا هیجانی که در تجربه اولین ساعات بازی به دست آوردید به سرعت از بین برود و حتی مسابقات بازی دیگر شما را درگیر خود نکند. اگر این بازی دو هزار مایل کوچک‌تر بود، اما زمان بیشتری برای تنوع به خرج می‌رفت، شاید به راحتی می‌توانست حتی در لیست هیجان‌انگیزترین بازی‌ها نیز قرار بگیرد.

 

Elder Scroll Dagger

The Elder Scrolls II: Daggerfall .۲

سازنده: بتسدا

 ۶۲۰۰۰ مایل مربع (۱۶۰۵۷۹.۳ کیلومتر مربع)

هر بار در پروسه بازی‌های بسیار موفق نقش‌آفرینی بتسدا، شاهد بزرگ‌تر شدن و صد البته پر چزییات‌تر شدن دنیای آثار آن‌ها هستیم. اما واقعا سخت است که شاهد رسیدن این بازی‌ها، به نسخه دوم سری The Elder Scrolls با آن نقشه فوق عظیم باشیم. درست است که بخش عظیمی از بازی را کوه‌ها و جنگل‌ها تشکیل داده‌اند اما هرگز از عظمت بازی نمی‌توان گذشت. بتسدا با ساخت Daggerfall در سال ۱۹۹۶ و با عرضه بر پلتفرم داس مایکروسافت از همان ابتدا قدرت خود را به رخ کشید. شما قادر هستید در جنگل‌های این بازی صدها ساعت گم شوید و پا به تعداد بی‌شماری از سیاه چاله‌های پر پیچ و خم بازی بگذارید. جالب است بدانید که یکی از این سیاه چاله‌ها به اندازه کل بازی Skyrim وسعت دارد! نمی‌توان گفت چنین چیزی بسیار خوب و عالی است، اما برای زمان خود چیز بدی هم به نظر نمی‌رسد. دنیای بازی Daggerfall بیش از ۱۵ هزار شهر، روستا و سیاه چاله را در خود جای داده است تا بازیکن به کاوش آن‌ها بپردازد. اما نکته قابل تامل این است که نقشه بازی به شکل تصادفی تولید می‌شود. به این معنا که هرچقدر رو به جلو حرکت کنید، بازی به خودی خود نقشه بازی را می‌سازد. شاید اگر بتسدا برای بازی‌های امروزی خود دست به چنین کاری بزند آن‌ها را تنبل صدا کنیم، اما استفاده از این تکنولوژی با محدودیت‌های فراوان سال ۱۹۹۶ بهترین راه برای خلق دنیایی عجیب و اسرار آمیز بود.

 

no mans sky

No Man’s Sky

۲۶۴ سیاره!

سازنده: استودیو هِلو

خب درست است که ای بازی هنوز عرضه نشده و حتی نمی‌دانیم که به موفقیت خواهد رسید یا خیر. اما به هر حال No Man’s Sky ایده‌های بلند پروازانه‌ای دارد که هیچ بازی دیگری به سراغ آن نرفته است. کهکشانی عظیم که بازیکن به کاوش سیاره‌های مختلف می‌پردازد. اصلا فکر نکنید که No Man’s Sky شبیه به هاب بازی Mass Effect باشد. این اثر قرار است راه خود را دنبال کند و کهکشانی را در اختیار بازیکنان قرار دهد که هر تکه آن بسیار زیبا و جذاب باشد. هرگز نمی‌دانیم که ایده‌های این بازی موفق خواهند شد یا خیر، هرگز نمی‌دانیم که این بازی اول شخص عجیب و غریب حس تکراری به خود خواهد گرفت یا خیر. اما چیزی که از نمایش‌های بازی متوجه شدیم این است که شما یک سفینه خواهید داشت، یک سیاره کشف می‌کنید روی سطح آن فرود می‌آید و سپس شروع به گشت و گذار و کاوش آن می‌کنید. رییس استودیو خالق این بازی گفته است که برای کاوش تک تک سیاره‌های موجود در بازی به پنج میلیارد سال زمان نیاز دارید. ۲ به توان ۶۴، اگر توانستید عدد آن را بخوانید، پس شاید قادر باشید به کشف قسمت کوچکی از این عدد در این کهکشان بزرگ برپدازید.

مطمئنا در آینده دور و نزدیک، با تغییر نسل و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر، شاهد بازی‌هایی به مراتب عظیم‌تر و پر جزییات‌تر از آثار معرفی شده در این لیست خواهیم بود. شما در کدام یک از این نقشه‌ها خاطره‌های فراموش نشدنی دارید؟

 

تهیه شده در زومجی با اقتباس از مقاله سایت What Culture


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده