نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

صدا پیشه سابق بازی Metal Gear: هیچ علاقه ای به هیدیو کوجیما ندارم!

صداپیشگی شخصیت اسنیک در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain برعهده کیفر ساترلند بود و دیوید هیتر، صدا پیشه سابق و باتجربه این سری در آن حضور نداشت. حال هیتر  اعلام کرده که هیچ علاقه‌ای به هیدیو کوجیما و کار کردن با وی ندارد.

یکی از مواردی که باعث شگفتی طرفداران سری متال گیر پس از معرفی نسخه پنجم این بازی بود، نبود اسم دیوید هیتر، صداپیشه سابق و با تجربه شخصیت اسنیک در بین تیم صداپیشه‌گان بازی بود. حال هیتر پس از این مدت طولانی، دلیل عدم حضور در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain را شرح داده و اعلام کرده که دیگر علاقه‌ای به کار کردن با هیدیو کوجیما ندارد. وی در مورد دلیل نبودش در نسخه پنجم طی مصاحبه‌ای با سایت گیم اینفورمر، اعلام کرد که به طور اتفاقی با یکی از تهیه‌کنندگان بازی در یکی از استودیو‌های ضبط صدا برخورد کرده و وی گفته که کونامی قصد دارد تغییراتی در تیم این نسخه اعمال کند و جایی برای هیتر نخواهد بود! وی سپس موضوع را کریس زیمرمن، سرپرست تیم صداپیشه‌گان انگلیسی بازی در میان گذاشته که پاسخ زیمرمن به هیتر به شرح زیر بود:

نسخه پنجم متال گیر ساخته خواهد شد؛ ولی به نظر می‌رسد که آن‌ها (سازندگان بازی) قصد دارند تا جایگزینی برای تو پیدا کنند. آن‌ها پیش از این هم برای کار تلاش کرده‌اند و هرگز موفق نشده‌اند. چرا که صدای صداپیشه‌گان دیگر تفاوت زیادی با صدای تو داشت.

خود هیتر هم در مورد اختلافات همیشگی‌اش با کوجیما گفت:

کوجیما من را مجبور کرد تا برای صداپیشگی شخصیت اسنیک در نسخه سوم مجددا تست بدهم! وی از من خواست تا برای بازی کردن در نقش اسنیک پیر هم تست بدهم و در تمام این مدت سعی می‌کرد تا فردی را به عنوان جایگزین من پیدا کند. کوجیما حتی به وسیله یکی از تهیه‌کنندگان بازی از کرت راسل خواسته بود تا صداپیشگی اسنیک را انجام دهد که با مخالفت راسل روبرو شده بود.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

هیتر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که از حضور در پروژه متال گیر خوشحال است و فقط کاش این همکاری پایان بهتری داشت:

من هرگز از کیفر ساترلند ناراحت نیستم و هیچ حس بدی بین ما وجود ندارد. ولی تمامی این اتفاقات می‌توانستند با کمی احترام متقابل بیشتر رخ بدهند.

این صداپیشه قدیمی در پایان صحبت‌های خود هم اشاره کرد که هنوز نسخه پنجم متال گیر را تجربه نکرده است:

من نمی‌خواهم ۶۰ ساعت تحقیر‌آمیز را پشت سر بگذارم و به همین دلیل هم Phantom Pain را بازی نکرده‌ام. به‌علاوه هیچ علاقه خاصی به هیدیو کوجیما ندارم و دلیلی نیست که دوباره با او در پروژه‌ای همکاری کنم.

جالب است بدانید که اندکی پیش از عرضه نسخه پنجم متال گیر، هیتر گفته بود که کونامی هرگز برای حضور در بازی به وی پیشنهاد نداده است:

متاسفانه تصمیم‌گیری در این مورد برعهده من نیست که اگر بود، دوست داشتم تا ابد این کار (صداپشگی اسنیک) را انجام دهم. وقتی می‌بینیم که یک نفر دیگر این کار را انجام می‌دهد و صدای آن فرد را می‌شنوم، کمی اذیت می‌شوم.

نظر شما در مورد اظهار نظر‌های هیتر چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده