نویسنده: حامد افرومند
// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

هفته نامه: قسمت ۶۰ - از تعطیلی استودیو سازنده Drive Club تا افتخار آفرینی The Witcher 3

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

با اولین هفته نامه سال ۱۳۹۵ در خدمتتان هستیم. امیدواریم روزهای خوبی را در سال نو پشت سر گذاشته باشید و سالی سرشار از موفقیت و شادی را پیش رو داشته باشید. هفته‌ی گذشته نیز با وجود تعطیلات، تیم زومجی فعالیت خود را متوفق نکرد و خوشبختانه توانستیم رخدادهای مهم را تحت پوشش قرار دهیم. شایعات پیرامون کنسول جدید نینتندو همچنان ادامه دارد. از طرفی استودیوی سازنده‌ی Drive Club تعطیل شد. اخبار داغ Gears of War 4‌ و هدست‌های واقعیت مجازی نیز این روزها فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند. افتخار مهم دیگری نیز به مجموعه افتخارات بازی The Witcher 3: Wild Hunt اضافه شد که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت. قبل از شروع به مرور اخبار هفته‌ گذشته، ویدیوی نیم‌نگاه بازی Broforce را تماشا کنید:

|

بازی جدید آنلاین یوبی‌سافت یعنی Tom Clancy’s The Division توانست برای دومین هفته پیاپی صدرنشین جدول پرفروش‌ترین بازی‌های هفته انگلستان شود. در این هفته، در جایگاه‌های دوم و سوم، دو بازی‌ مبارزه‌ای کاملا متفاوت قرار گرفته بودند. EA Sports UFC 2 توانست هفته اول انتشار خود را در مکان دوم آغاز کند. این بازی دومین بازی این مجموعه از زمانی است که امتیاز آن توسط کمپانی EA Sports خریداری شده است. UFC 2 توانست در هفته اول انتشارش در مقایسه با قسمت اول این بازی، ۵۳ درصد رشد فروش داشته باشد. در مکان چهارم جدول این هفته، ما بازی Black Ops 3 از اکتیویژن را می‌بینیم که با یک پله سقوط و افت فروشی هشت درصدی، در مکان چهارم قرار گرفت. مکان پنجم این جدول نیز در اختیار بازی دیگر یوبی‌سافت یعنی Far Cry Primal قرار گرفته است. این بازی نسبت به هفته قبل با سه پله سقوط و ۳۷ درصد افت فروش مواجه شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

8

سونی در جریان رویداد GDC 2016، علاوه بر رونمایی از قیمت هدست پلی‌استیشن VR، اطلاعات جذابی هم در مورد آن ارائه داد. با این حال به نظر می‌رسد که این کمپانی برنامه‌های ویژه‌ای هم برای نمایشگاه E3 2016 تدارک دیده که در خرداد ماه برگزار خواهد شد. جیم رایان،‌ رییس شعبه اروپایی سونی، در جریان رویداد GDC 2016 که چندی پیش برگزار شد، طی مصاحبه‌ای با سایت گیم راکتور،اطلاعاتی از از بازی Uncharted 4: A Thief’s End و برنامه‌های سونی در نمایشگاه E3 2016 ارائه کرده است.

پس از آغاز پیش‌فروش پلی‌استیشن VR در وب‌سایت آمازون، موجودی این هدست واقعیت مجازی در عرض چند دقیقه به پایان رسید. تنها ۸ دقیقه پس از آغاز پیش‌فروش هدست پلی‌استیشن VR در وب‌سایت Amazon، موجودی این محصول در شعبه‌ی ایالات متحده‌ی فروشگاه فوق به پایان رسید؛ اتفاقی که شعبه‌ی انگلستان آمازون طی ۴۵ دقیقه آن را تجربه کرد. در این میان به گفته‌ی سونی، باندل Core این هدست در ساعت ۷ صبح ۲۹ مارس به وقت PST (ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر ۱۰ فروردین) در قالب پیش‌فروش عرضه خواهد شد.

سونی تلاش می‌کند تا بستر لازم برای پشتیبانیِ توسعه‌دهندگان بازی از هدست واقعیت مجازی خود را فراهم آورد که در میان این سازندگان نام استودیو اِوُلوشِن، خالق بازی محبوب Driveclub، نیز به چشم می‌خورد:

|

این ویدئو گرچه به زبان فرانسوی است اما صحنه‌های بسیار جالبی را از تجربه‌ی بازی Driveclub با هدست Playstation VR، از نمای داخل هدست و نمای بیرون (گیمر مشغول بازی)، به نمایش می‌گذارد.

مرکوری‌ استیم (Mercury Steam)، سازنده اسپانیایی Castlevania: Lords of Shadow، از بازی جدید خود رونمایی کرد. البته هنوز نام این بازی اعلام نشده و به جز چند تصویر اطلاعاتی درباره آن ارائه نگردیده است. در حال حاضر هیچ اطلاعی در مورد این بازی وجود ندارد و فقط می‌توانیم از روی چند تصویر مفهومی ارائه شده، حدس‌هایی درباره حال و هوای آن بزنیم. وب‌سایت بازی یک شمارش معکوس را به نمایش می‌گذارد که در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ۱۳۹۵) به پایان خواهد رسید. احتمالا در این تاریخ شاهد رونمایی کامل از بازی جدید مرکوری‌استیم خواهیم بود، ولی فعلا هیچ اطلاعی در مورد سبک این بازی، پلتفرم‌ها یا حتی کمپانی ناشر آن وجود ندارد.

1

همانطوری که اعلام شد بازی The Witcher 3: Wild Hunt جایزه بهترین بازی سال را از مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان دریافت کرده است. با افزوده شدن این جایزه، بازی The Witcher 3: Wild Hunt لقب پرافتخارترین بازی تاریخ را بدست آورد. تاکنون  The Witcher 3: Wild Hunt بیش از هشتصد جایزه از جمله ۲۵۱ جایزه بهترین بازی سال را از مراسم‌های Golden Joystick Awards، The Game Awards، D.I.C.E. Awards ،Game Developers Choice Awards و بسیاری دیگر دریافت کرده است. از دیگر جوایز این بازی می‌توان به دستاور برجسته در بخش طراحی بازی، بهترین روایت داستانی و بهترین بازی نقش‌آفرینی اشاره کرد. پیش از The Witcher 3: Wild Hunt، لقب پرافتخارترین بازی تاریخ به بازی انحصاری The Last of Us، شاهکار بی‌مانند استودیوناتی‌داگ و کمپانی سونی تعلق داشت.

2

از چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر معرفی یک گوشی آیفون ۴ اینچی توسط اپل به گوش می‌رسید، حال این کمپانی آمریکایی در جریان کنفرانس خود  گوشی iPhone se را معرفی کرد که نمایشگر ۴ اینچی و تراشه A9 دارد. این کمپانی اعلام کرده که سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دستگاه آیفون با نمایشگر ۴ اینچی به فروش رسانده است. آیفون SE با نمایشگر ۴ اینچی و تراشه‌ی A9 این کمپانی روانه‌ی بازار خواهد شد. این تراشه از وجود پردازنده‌ی کمکی M9 نیز بهره می‌برد. به گفته‌ی اپل آیفون SE که از وجود فناوری 3D Touch بهره نمی‌برد، قدرتمندترین آیفون چهار اینچی است که تاکنون روانه‌ی بازار شده است. قیمت این گوشی هوشمند برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ دلار و برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار تعیین شده است.

از تاریخ ۲۰ مارس (اول فروردین) و به بهانه آغاز فصل بهار، مایکروسافت کنسول نسل هشتمی خود یعنی ایکس‌باکس وان را با قیمت ۲۹۹ دلار به فروش می‌رساند. هیچ تاریخ مشخصی برای پایان این حراج از سوی مایکروسافت اعلام نشده است. این قیمت، ارزان‌ترین قیمت کنسول نسل هشتمی مایکروسافت از زمانی است که به بازار عرضه شده. هم‌چنین در ادامه مایکروسافت اعلام کرد که تمامی باندل‌های رسمی ایکس‌باکس وان برای مدتی محدود نیز با ۵۰ دلار تخفیف در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت طی ماه‌های اخیر تبلیغات زیادی روی API جدید دایرکت‌ایکس 12 انجام داده و آن را انقلابی برای بازی‌های ویدیویی معرفی کرده است. در جریان رویداد GDC 2016، مشخص شد که این API با تمرکز بر تکنیک HDR، قادر به ارائه کیفیتی نزدیک به واقعیت است. دایرکت‌ایکس 12 همچنین قادر است تا تفاوت‌های بین هایلایت‌های نقطه‌ای (نقطه‌های روشن در روی اجسام سیاه) را با رنگ‌های فلورسنت کاملا نشان دهد و همین امر باعث می‌شود تا شاهد محیط‌های داخلی واقع‌گرایانه‌تر، انفجار‌های زیباتر و همچنین منابع نور متنوع‌تری در بازی‌ها باشیم. البته استفاده از تکنیک HDR، فقط یکی از مزیت‌های دایرکت‌ایکس 12 است و با ترکیب این ویژگی با دیگر امکانات این API، بدون شک شاهد بازی‌های زیباتری خواهیم بود. با این وجود داشتن یک کارت گرافیکی که از DirectX 12 پشتیبانی کند، امری ضروری به نظر می‌رسد و البته کارت‌های گرافیکی سری پاسکال انویدیا و پولاریس AMD بدون شک گزینه‌هایی مناسب برای این منظور خواهند بود.

9

سایت معتبر دیجیتال فاندری، موفق شده تا نسخه پیش از عرضه بازی Quantum Break را بر روی ایکس‌باکس وان مورد بررسی قرار دهد که بر اساس آن، بازی در رزولوشن 720p اجرا می‌شود. البته این سایت اعلام کرده که گرافیک بازی واقعا زیبا است. دیجیتال فاندری همچنین اعلام کرده که رمدی پیش از این در بازی Alan Wake هم از تکنیک مشابهی استفاده کرده بود و با اینکه بازی در رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۴ اجرا می‌شد، ولی استفاده از تکنیک 4x MSAA به خوبی این ضعف را پوشش داده و کیفیتی مشابه رزولوشن 720p ارائه می‌داد. رمدی هنوز واکنشی به گزارش دیجیتال فاندری نشان نداده است و ممکن است نسخه نهایی بازی در رزولوشن بالاتری اجرا شود. ولی باید به این نکته توجه کرد که کیفیت گرافیکی یک بازی فقط به رزولوشن آن وابسته نیست و همانطور که دیجیتال فاندری هم اعلام کرده،‌ Quantum Break گرافیک بسیار زیبایی دارد و از آن مهم‌تر، بازی حتی در شلوغ‌ترین صحنه‌ها هم با افت فریم روبرو نمی‌شود و روی ۳۰ فریم ثابت اجرا می‌شود. در نهایت این موضوع  این موضوع با انتقاد برخی بازیکن‌ها مواجه شد، به همین دلیل استودیوی رمدی تصمیم گرفت تا در این باره توضیحات بیشتری ارائه کند.

میجور نیلسون اعلام کرد کتابخانه‌ی بازی‌های قابلیت ایکس‌باکس وان Backward Compatibility با الحاق سه بازی جدیدِ Assassin’s Creed ،GRID 2 و Dark Void بیش از پیش گسترش یافته استمایکروسافت تاکنون به خوبی به وعده‌ی گسترش بازی‌های تحت پشتیبانی خدمات Backward Compatibility برروی ایکس‌باکس وان عمل کرده و تاکنون بازی‌های بزرگی مانند Bayonetta ،Castlevania: Symphony of the Night ،Alan Wake و Beyond Good and Evil را وارد این قابلیت کرده است. اکنون باید دید در آینده کدام یک از بازی‌های پر طرفدار راه خود را در قالب این خدمات به کنسول ایکس‌باکس وان باز می‌کنند.

کمپانی سوپرسل، اطلاعات جدیدی از بروزرسانی جدید بازی Clash of Clans ارائه همراه با ویدیو‌هایی ارائه کرد کرد که در آن می‌توانیم ویژگی‌های نیروی جدید Bowler و سطوح جدید نیروهای فعلی بازی را مشاهده کنیم:

|

این نیروی جدید به نیروهای زمینی حمله می‌کند و نوع صدمه زدن آن نیز گروهی است. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب باولر این است که وی با هر ضربه می‌تواند به دو واحد دفاعی دشمن آسیب وارد کند. هنوز مشخص نیست که این نیروی جدید چقدر می‌تواند کمک حال بازیکنان در هنگام حمله باشد اما به نظر می‌رسد مدافعین به زودی مجبور خواهند شد که چینش پایگاه خود را تغییر دهند تا این نیروی جدید کم‌ترین آسیب را به آنها برساند.

در حدود شش ماه قبل کلیف بلیزینسکی، خالق سری Gears of War از بازی جدید و رایگان خود با نام LawBreakers رونمایی کرد. حال اعلام شده است که این بازی غیررایگان و انحصاری شبکه استیم است. بخش اعظم کنفرانس خبری استودیو باس کی در مراسم GDC 2016 به تغییرات اعمال شده در بازی LawBreakers از زمان اولین نمایش در نمایشگاه پکس پرایم سال گذشته است. پس از گذشت کمتر از یکسال بازی LawBreakers در نمایشگاه پکس قابل بازی بود. در این زمان استودیو باس کی اعلام کرده بود که آن‌ها از شتاب و سرعت بالای توسعه گیم‌پلی احساس غرور می‌کنند، اما این بدان معنا بود که این بازی فاقد هویتی خاص و منحصربفرد است.

براساس اخباری که اخیرا منتشر شده، رایان برنارد کارگردان بازی محبوب و جنجالی The Division که به تازگی هم روانه بازار شده، استودیو یوبیسافت را ترک کرده است. او به تیم سازندگان بازی Hitman در استودیو IO Interactive ملحق شده است. قرار است برنارد در سمتی جدید بر سه‌ بخش گیم‌پلی بازی، قسمت آنلاین بازی و دنیایی که بازی در آن اتفاق می‌افتد، نظارت داشته باشد.

7

اپلیکیشن موبایل Miitomo، نتیجه همکاری نینتندو و DeNA، طی تنها سه روز پس از عرضه‌اش موفق شده تا یک میلیون کاربر را به سوی خودش جذب کند.  این در حالی است که نرم‌افزار فوق فعلاً تنها از طریق اپ استور ژاپن قابل دریافت است و هنوز برای سایر کشورها منتشر نشده است. میتومو یک نرم‌افزار اجتماعی است که به کاربران‌اش امکان می‌دهد تا در قالب Miiها (آواتارهای نینتندو) با هم گفت‌وگو کنند و علاقه‌مندی‌های‌شان را به‌شکلی متفاوت با یکدیگر به اشتراک بگذارند؛ علاقه‌مندی‌هایی که دوستان‌شان احتمالاً از آن‌ها اطلاع دقیقی نداشته‌اند. این اپلیکیشن از نوع رایگان (Free to Play) است و مانند رسم معمول، از پرداخت درون-برنامه‌ای بهره می‌برد.

چندی پیش شایعاتی منتشر شد که بر اساس آن،‌ نینتندو قصد دارد تا پایان امسال روند ساخت کنسول Wii U را متوقف کند، ولی حال این کمپانی ژاپنی شایعات را تکذیب کرده است. جالب است بدانید که از زمان معرفی در سال ۲۰۱۲، Wii U فقط ۱۲/۶ میلیون عدد فروش داشته که در مقایسه با آمار فروش بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه‌ای Wii، بسیار ناامید کننده به نظر می‌رسد. با این حال کمپانی نینتندو به این شایعه واکنش نشان داده و اعلام کرده که کنسول Wii U هنوز به پایان راه خود نرسیده است و ساخت آن تا آینده‌ای نامعلوم ادامه خواهد داشت. این در حالی است که این کمپانی هنوز کنسول بعدی خود یعنی NX را معرفی نکرده و منطقی به نظر می‌رسد که تا حداقل تا شروع عرضه این کنسول جدید، روند تولید Wii U متوقف نشود.

بر اساس صحبت‌هایی که اخیرا سران استودیوی تل‌تیل گیمز در مورد مجموعه بازی‌های بتمن داشته‌اند، موتور بازی‌سازی این استودیو به‌روزرسانی‌های عمده‌ای خواهد داشت. این خبرها، می‌تواند برای طرفداران تل‌تیل گیمز بسیار مهم باشد چرا که تا به امروز موتورهای استفاده شده در بازی‌های این استودیو نقش بسیار مهمی در جذابیت و پرمخاطب شدن اکثر بازی‌های ساخته‌شده توسط تل‌تیل را داشته‌اند و حالا این تغییرات نوید آینده‌ای مهیج را می‌دهد. قرار است مجموعه بازی‌های بتمن تل‌تیل شامل خط داستانی کاملا متفاوتی نسبت به تمامی بازی‌های بتمن که تا امروز به‌ بازار آمده‌اند باشد که در آن‌ها شما قادر به کنترل بروس وین و بتمن به صورت جداگانه خواهید بود.

استودیو تل‌تیل گیمز، سازنده بازی محبوب و سریالی The Walking Dead، اعلام کرده که فصل سوم این بازی را در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد کرد. این استودیو  چندی پیش اعلام کرده بود که سال ۲۰۱۶، سالی مهم برای سری «مردگان متحرک» خواهد بود. رییس تل‌تیل همچنین اعلام کرد گیمر‌هایی که قسمت‌های قبلی را بازی نکرده‌اند هم می‌توانند این فصل را تجربه کنند.

با اینکه گیمر‌های مناطق غربی باید تا تاریخ ۲۴ فروردین برای تجربه بازی Dark Souls 3 صبر کنند، ولی این بازی در ژاپن منتشر شده است. به همین دلیل فرام سافت‌ور تریلر هنگام عرضه بازی را منتشر کرده که بسیار زیبا و حماسی است:

|

در حالی که پیش‌تر اعلام شده بود Dark Souls 3 آخرین قسمت از این مجموعه است، چندی پیش هیدکی میازاکی در تکذیب صحبت‌های خود، اعلام کرد که بازی هنوز پتانسیل ادامه دادن را دارد.

چندی پیش بود که بازی مورد انتظار دارک سولز ۳، در ژاپن و برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصیعرضه شد. اما کسانی که در کشوری غیر از ژاپن سکونت دارند، برای تجربه بازی باید تا تاریخ ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) صبر کنند. با این حال برخی از طرفدارانی که نمی‌توانستند این مدت را صبر کنند، راهی پیدا کردند که از طریق آن توانستند بازی را از سرورهای ژاپنی دانلود کرده و به تجربه پیش از موعد بازی بپردازند. فرام سافت‌ور، ناشر بازی، که از این اقدام طرفداران زیاد رضایت نداشته، بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن به کسانی که بازی را پیش از موعد در کشوری غیر از ژاپن تجربه می‌کنند، اخطار داده است.

پس از تعطیلی استودیو لاین هد (Lionhead) توسط مایکروسافت و لغو ساخت بازی Fable Legends، حالا نوبت به سونی رسیده تااستودیو اوولوشن، سازنده بازی Driveclub، را تعطیل کند. سونی در سال ۲۰۱۵، تصمیم گرفت تا تعدادی از نیرو‌های استودیو Evolution را اخراج کند و اعلام کرد که این استودیو از این پس قرار نیست بازی جدیدی بسازد و فقط کافی است تا با عرضه بروزرسانی‌ها، از بازی Driveclub همانند یک سرویس پشتیبانی کند. با این حال، اخیرا سونی تصمیم گرفته تا این استودیو را به طور کامل تعطیل کند. بازی Driveclub در ابتدای عرضه انحصاری بر روی پلی‌استیشن 4، به دلیل یک سری مشکلات فنی، شروع خوبی نداشت. ولی استودیو اوولوشن به مرور با عرضه بروزرسانی‌ها مشکلات بازی را رفع و آن را تبدیل به یک بازی ریسینگ جذاب کرد. به‌علاوه چندی پیش نسخه‌ای واقعیت مجازی از این بازی هم برای هدست پلی‌استیشن VR نمایش داده شد که به موجب این خبر انتظار می‌رود ساخت آن هم متوقف شود.

6

بر اساس سیستم موردنیاز اعلام شده برای بازی‌های واقعیت مجازی، داشتن کارت گرافیک GTX 970 حداقل پیش‌نیاز ورود به دنیای این فناوری و استفاده از هدست‌های وایو و آکیولس ریفت است. ولی Valve تلاش می‌کند تا دارندگان کارت‌های ضعیف‌تر هم بتوانند از آن استفاده کنند. لاچو از کمپانی ولو، برای اثبات این ادعای خود، نسخه‌ای از بازی واقعیت مجازی Portal خود را با کارت GTX 680 اجرا کرده است. البته ولو قصد دارد تا با عرضه یک پلاگ‌این (Plugin) رندر برای موتور بازیسازی یونیتی، باعث شود تا صحنه‌های واقعیت مجازی بهینه‌تر رندر شوند و در نتیجه کارت‌های گرافیکی قدیمی‌تر هم بتوانند آن را اجرا کنند. این پلاگین طی هفته‌های آینده به همراه کد‌های منبع آن عرضه خواهد شد.

جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های لِگو، با محوریت فیلم جنگ ستارگان: نیرو بر‌می‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) امسال عرضه خواهد شد و حال سازندگان بازی در استودیو تی‌تی فیوژن، اولین تریلر از گیم‌پلی آن را منتشر کرده‌اند:

|

این بازی توسط استودیو TT Fusion ساخته می‌شود و انتشار آن را کمپانی برادران وارنربرعهده خواهد داشت. سازندگان ضمن انتشار این تریلر، از برخی ویژگی‌های منحصر به فرد این اثر هم رونمایی کردند.  با توجه به تریلر و همچنین توضیحات ارائه شده، به نظر می‌رسد که این قسمت از سری بازی‌های لِگو هم به یک اثر به یادماندنی تبدیل خواهد شد.

هفته آینده سومین بسته الحاقی بازی Rise of the Tomb Rider با نام Cold Darkness Awakened عرضه خواهد شد تا لارا کرفت را به دل یک مرکز تحقیقاتی در سیبری دوران جنگ سرد ببرد. این بسته در تاریخ ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد کرد که داستان آن در یک سازمان تحقیقاتی در منطقه سیبری و در دوران جنگ سرد رخ می‌دهد. لارا به این سازمان سفر می‌کند تا دلیل اتفاقات وحشتناکی را پیدا کند که در اطراف آن رخ می‌دهند و گیمر‌ها برای همراهی وی در این ماجراجویی، یا باید بسته مذکور را به قیمت ۹/۹۹ دلار به صورت مجزا بخرند یا اینکه از دارندگان Season Pass بازی باشند که ۳۰ دلار قیمت دارد.

پس از آنکه نقشه‌های بخش چندنفره بازی Doom معرفی شدند، حالا بتسدا به همراه استودیوی اید سافتور از ۶ حالت مختلف برای این بخش از بازی رونمایی کرده است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند:

|

نسخه بتای محدود بخش چندنفره Doom از ۳۱ مارس تا ۳ آوریل (۱۲ تا ۱۵ فروردین) عرضه خواهد شد. بازیکنانی که قبلا بازیWolfenstein: The New Order را پیش‌خرید کرده بودند می‌توانند به این بتا دسترسی داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بتای بخش چندنفره Doom و نحوه شرکت در آن می‌توانید به وبسایت رسمی بازی سر بزنید. بازی Doom در تاریخ ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. برای آشنایی با مهمترین ویژگی‌های این بازی می‌توانید به مطلبی که با همین موضوع در زومجی تهیه شده است مراجعه کنید.

پس از اینکه چندی پیش استودیو کوالیشن، شخصیت‌های اصلی بازی Gears of War 4 را معرفی کرد و مشخص شد که شخصیت اصلی بازی، پسر مارکوس فینیکس است، حال این استودیو جزییات دقیق‌تری از تمامی شخصیت‌های بازی ارائه کرده استراد فرگوسن، رییس استودیو کوالیشن که ساخت بازی Gears of War 4 را برعهده دارد، اعلام کرده که این اثر علی‌رغم داشتن فضاهای تاریک، یک بازی ترسناک نیست.  او اعلام کرد که Gears of War 4 یک بازی ترسناک نیست؛ ما فقط کمی محیط‌های بازی را تاریک‌تر کرده‌ایم و کماکان با یک بازی اکشن روبرو خواهید شد. بازی Gears of War 4 پاییز امسال برای ایکس‌باکس وان و احتمالا ویندوز 10 عرضه خواهد شد.

5

این روز‌ها بازار اخبار بازی Gears of War 4 حسابی داغ است و حال سازندگان این اثر در استودیو کوالیشن، طی مصاحبه‌ای اعلام کردند که این نسخه آغازی بر یک سه گانه جدید خواهد بود. از آنجایی که فرگوسن بر روی سه‌گانه اصلی بازی هم در استودیو اپیک گیمز فعالیت کرده است، آشنایی خیلی خوبی با داستان آن بازی‌ها دارد. وی در ادامه گفت که قرار نیست گیمر در نسخه چهارم، کار را به عنوان بخشی از ارتش COG شروع کند، بلکه جی‌دی و دوستانش پس از فرار از ارتش، در نقش انسان‌هایی خارج از این سازمان در بازی حضور خواهند داشت.

بر طبق اخبار منتشر شده کمپانی سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی کمپانی جدیدی با نام فورواردورکس (ForwardWorks) را به منظور تمرکز بر روی بازی‌های موبایل تاسیس کرده است. با این وجود که تاریخ عرضه اولین بازی کمپانی فورواردورکس اعلام نشده، سونی اعلام کرده است که بازار مقصد محصولات این کمپانی کشور ژاپن و قاره آسیا خواهد بود. آتسوشی موریتا، مدیر شعبه سرگرمی‌های تعاملی سونی در ژاپن و آسیا، ریاست این کمپانی جدید را به عهده خواهد گرفت و اندرو هاوس، مدیر عامل اجرایی سرگرمی‌های تعاملی سونی به عضویت هیئت مدیره در خواهد آمد. کمپانی فورواردورکس از تاریخ ۱ آوریل ۲۰۱۶ (۱۳ فروردین ۱۳۹۵) آغاز به کار خواهد کرد و در همین روز تغییر ماهیت سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی به سرگرمی‌های تعاملی سونی عملیاتی خواهد شد.

بتسدا اعلام کرد که نسخه بتای حالت Survival (بقا) برای بازی Fallout 4 هفته آینده در استیم منتشر می‌شود و در دسترس بازیکنان رایانه‌های شخصی قرار می‌گیرد. کمپانی بتسدا ماه گذشته جزییات حالت Survival برای بازی Fallout 4 را اعلام کرده بود. در این حالت بازیکن‌ها نمی‌توانند بازی را به صورت دستی یا سریع ذخیره کنند و برای این کار باید حداقل یک ساعت بخوابند. همچنین قابلیت سفر سریع (Fast Travel) در حالت Survival حذف شده است و مهمات در بازی وزن پیدا کرده‌اند؛ یعنی مانند قبل نمی‌توانید تعداد نامحدودی از آنها را با خود حمل کنید. علاوه بر این، تغییرات دیگری در جهت سخت‌تر شدن بازی رخ داده‌اند که باب میل بازیکن‌های چالش‌طلب هستند.

اخیرا تصاویری از یک کنترلر فاش شد که به دلیل شباهت‌های آن با پتنت‌های منتسب به کنترلر کنسول نینتندو NX، افراد زیادی آن‌ها را کنترلر کنسول بعدی نینتندو دانستند. ولی حال افراد منتشر کننده این تصاویر، اعلام کرده‌اند که این تصاویر ساختگی هستند و با فوتوشاپ و پرینتر سه بعدی ساخته‌ شده‌اند! در بین تمامی شایعات مرتبط با Nintendo NX شاهد تصاویر فاش شده از کنترلر‌های آن بودیم که اولی در سایت دوال پیکسلز منتشر شد و پس از آن هم یک تصویر واضح‌تر توسط کاربر سایت ردیت منتشر شد که کاملا با پتنت‌های ثبت شده توسط Nintendo از لحاظ ظاهری همخوانی داشتند.

یکی از کاربران وب‌سایت نئوگف به نام اورگن، مدعی شده است که کمپانی ژاپنی نینتندو، پیش از آغاز نمایشگاه E3، جزئیات کنسول جدید خود یعنی نینتندو NX را به طرفداران ارائه خواهد کرد. وی در ادامه این شایعه اعلام کرد که به احتمال بسیار زیاد، این اقدام نینتندو یک رونمایی کامل خواهد بود و آنها قصد ندارند فقط اطلاعات کلی درباره Nintendo NX ارائه بدهند و جزئیات را به نمایشگاه E3 موکول کنند. از دیگر شایعات پیرامون کنسول جدید نینتندو، می‌توان به وجود یک دستگاه خارجی برای این کنسول اشاره کرد که می‌توان از طریق آن بین دستگاه اصلی و دستگاه قابل حمل آن سوییچ کرد و همچنین به نظر می‌رسد کمپانی اکتیویژن (Activision) قصد دارد از این کنسول پشتیبانی خوبی بکند زیرا بر طبق شایعات، این کمپانی در حال کار با نینتندو است تا بتواند بازی‌های فعلی و جدیدی را برروی این کنسول منتشر کند. با این حال هنوز هیچ‌گونه اطلاعات رسمی از کنسول نینتندو NX در دسترس نیست و ما باید تا رونمایی رسمی این کنسول توسط نینتندو منتظر بمانیم.

پی‌سی این روز‌ها به پلتفرمی محبوب در بین بازیسازان تبدیل شده و بازی بعدی که احتمالا برای این پلتفرم عرضه خواهد شد،Tekken 7 از کمپانی بندای نامکو است. تا به امروز، هیچ نسخه رسمی از سری اصلی تکن برای پی‌سی عرضه نشده است و گیمر‌های این پلتفرم، فقط در بازی Street Fighter X Tekken شانس بازی با شخصیت‌های این سری را داشتند. به هر حال اگر دوست دارید بازی Tekken 7: Fated Retributions را بر روی پی‌سی تجربه کنید، شرکت در نظر سنجی بندای نامکو می‌تواند باعث تشویق نامکو به عرضه آن شود.

بسیاری از استودیوها از محصولات موفق خود درس می‌گیرند و در محصولات جدید از ویژگی‌هایی که جواب خود را را پس داده‌اند استفاده می‌کنند. حال استودیو ناتی‌داگ اعلام کرده است که در بازی Uncharted 4 از ویژگی‌های مخفی‌کاری The Last of Usاستفاده می‌کند. همچنین تریلر سینمایی جدیدی نیز از بازی Uncharted 4: A Thief’s End منتشر شده است:

|

این بازی برای انتشار در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) و به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 برنامه‌ریزی شده است. Uncharted 4 آخرین بازی این مجموعه است که به وسیله ناتی داگ ساخته می‌شود.

ورزش‌های الکترونیکی در طی سال‌های اخیر با رشد بسیار زیادی روبرو شده‌اند و مسابقات بازی‌هایی مثل Dota 2، League of Legends، Halo Fifa و بازی‌هایی از این قبیل، با جوایز بسیار ارزشمند و همچنین با حضور تعداد بسیار زیادی از گیمر‌ها برگزار می‌شوند. فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، به آینده ورزش‌های الکترونیکی (Esports) امیدوار است و اعلام کرده که این ورز‌ش‌ها روزی به اندازه فوتبال و بسکتبال محبوب خواهند شد. اسپنسر در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد که امروزه هر شخصی می‌تواند بازی‌های ویدیویی را تجربه کند و در عین حال دقیقا همانند یک ورزش واقعی، حرفه‌ای شدن در بازی‌ها نیازمند تلاش و انگیزه بالایی است.

3

مایکروسافت به رسم هر ماه، اسامی بازی‌های رایگان سرویس Xbox Live Games With Gold را برای ماه آوریل (۱۳ فروردین تا ۱۱ اردیبهشت) مشخص کرده که آثار بزرگی مثل Sunset Overdrive و The Wolf Among Us در بین آن‌ها دیده می‌شوند. بر این اساس، بازی‌های The Wolf Among Us و Sunset Overdrive برای کنسول ایکس‌باکس وان و Dead Space و Saint Row 4 هم برایایکس‌باکس 360 عرضه خواهند شد. اشتراک یک ساله سرویس ایکس‌باکس لایو گلد، ۶۰ دلار قیمت دارد که دارندگان آن هر ماه به بازی‌های جدیدی به صورت رایگان دسترسی پیدا می‌کنند.

کمپانی تاینی بیلد، ناشر بازی Punch Club، اعلام کرده که این بازی فروشی بالغ بر ۳۳۰ هزار نسخه داشته است. این در حالی است ۱/۶ میلیون نسخه از این بازی هم به صورت غیرقانونی دانلود شده است. بازی Punch Club را می‌توان یک اثر موفق برای استودیو لیزی بیِر گیمز و کمپانی Tiny Buildدانست؛ چرا که این بازی به عنوان یک اثر کاملا جدید در استیم عرضه شد و نزدیک به ۳۳۰ هزار نسخه از آن به فروش رفت که رقم قابل توجهی است. نیچیپورچیک در گزارش خود اعلام کرده که Punch Club تنها چند ساعت پس از عرضه بر روی سایت‌های تورنت قرار گرفته است و بیشترین حجم دانلود غیرقانونی هم در کشور برزیل بود که دقیقا پس از اضافه شدن زبان پرتغالی به بازی، ۱۱ هزار و ۶۲۷ نسخه از آن در این کشور دانلود شده است.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی و صفحه رسمی زومجی در لاین دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده