// شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

فقط ۱/۹ درصد از گیمر های موبایل از خرید های درون برنامه ای استفاده می کنند

پلتفرم موبایل به عنوان یکی از پرآمدترین پلتفرم‌ها شناخته می‌شود؛ تا جایی که بازی‌های موبایل Clash of Clans و Game of War سودی بیش‌تر از مجموع ۱۰ بازی کنسولی داشته است. حال اعلام شده است که تنها ۱/۹ درصد گیمرهای موبایل از خرید‌های درون برنامه‌ای استفاده می‌کنند.

اخیرا موسسه تحلیل بازار موبایل و بازاریابی Swrve گزارش جدیدی را از خرید‌های درون برنامه‌ای بازی‌های موبایل در ماه فوریه ۲۰۱۶ (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند ۱۳۹۴) ارائه داده است. بر طبق این گزارش، در دوره یک ماهه تنها ۱/۹ درصد از گیمرهای موبایل خرید درون برنامه‌ای انجام داده‌اند. آمار و ارقام موسسه Swrve از طریق بررسی گردش مالی ده‌ها میلیون گیمر و از طریق همکاری با کمپانی‌هایی مانند الکترونیک آرتز، زینگا و برادران وارنر بدست آمده است.

علی‌رغم عدم اشاره موسسه Swrve به نام بازی‌های زیرنظر گرفته شده، این موسسه اعلام کرده است که هر خرید درون برنامه‌ای به طور متوسط ۱۳/۸۲ دلار ارزش دارد. این رقم نشان‌دهنده ارزش بالای بازی‌های رایگان موبایل در عین استفاده محدود گیمرها از خریدهای درون برنامه‌ای است. نکته جالب گزارش موسسه Swrve این است که ۶۴ درصد از گیمرها تنها یک بار اقدام به خرید درون برنامه‌ای می‌کنند و ۵۶ درصد از گیمرها از این ویژگی برای دومین بار نیز استفاده می‌کنند.

موسسه Swrve در ادامه از کاهش محبوبیت این ویژگی نسبت به سال ۲۰۱۴ می‌گوید و به بازی‌سازان پیشنهاد می‌کند که خریدهای درون برنامه‌ای را به شکل جذاب‌تر و باارزش‌تر طراحی کنند. لازم به ذکر است که درآمدهای حاصل از منابع دیگری مانند تبلیغات و فروش نسخه پریمیوم در گزارش موسسه Swrve دخالت داده نشده است و این موسسه تنها بر روی خریدهای درون برنامه‌ای متمرکز بوده است.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده