نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

۱/۶ میلیون نسخه از بازی Punch Club به صورت غیر قانونی دانلود شده است

کمپانی تاینی بیلد، ناشر بازی Punch Club، اعلام کرده که این بازی فروشی بالغ بر ۳۳۰ هزار نسخه داشته است. این در حالی است ۱/۶ میلیون نسخه از این بازی هم به صورت غیرقانونی دانلود شده است. با زومجی همراه باشید.

بازی Punch Club را می‌توان یک اثر موفق برای استودیو لیزی بیِر گیمز و کمپانی Tiny Buildدانست؛ چرا که این بازی به عنوان یک اثر کاملا جدید در استیم عرضه شد و نزدیک به ۳۳۰ هزار نسخه از آن به فروش رفت که رقم قابل توجهی است. با این حال و با استناد به آماری که الکس نیچیپورچیک، رییس تاینی بیلد، منتشر کرده، این بازی ۱/۶ میلیون بار هم به صورت غیرقانونی دانلود شده است که تقریبا ۵ برابر فروش قانونی آن است!

نیچیپورچیک در گزارش خود اعلام کرده که Punch Club تنها چند ساعت پس از عرضه بر روی سایت‌های تورنت قرار گرفته است و بیشترین حجم دانلود غیرقانونی هم در کشور برزیل بود که دقیقا پس از اضافه شدن زبان پرتغالی به بازی، ۱۱ هزار و ۶۲۷ نسخه از آن در این کشور دانلود شده است. در رتبه دوم این لیست هم کشور‌های روسیه و چین قرار دارند. جالب است بدانید که بازی‌های ویدیویی به دلیل مسائل مالیاتی، قیمت بالایی در کشور برزیل دارند. رییس تاینی بیلدز در مورد این حجم از دانلود غیرقانونی بازی گفت:

مبارزه با دانلود غیرقانونی بازی‌ها واقعا دشوار است. قفل‌های DRM با اینکه شاید مشکلاتی برای خریداران قانونی بازی ایجاد کنند، ولی نقش غیرقابل کتمانی در کاهش حجم دانلود‌های غیرقانونی ایفا می‌کند. با این حال شاید بهتر بود که ما در هنگام عرضه قابلیت انتقال فایل‌های ذخیره از یک نسخه به نسخه دیگر را فراهم می‌کردیم تا افرادی که مثلا نسخه پی‌سی را به صورت غیرقانونی دانلود کرده بودند، برای خرید نسخه موبایل بازی ترغیب شوند.

در مورد کشورهایی هم که بیشترین حجم خرید قانونی بازی را به خود اختصاص داده‌اند، آلمان در صدر و آمریکا و فرانسه هم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. همچنین در مورد آمار دانلود غیرقانونی بازی به تفکیک پلتفرم، نسخه‌های ویندوز، مک و لینوکس یک میلیون و ۱۳۷ هزار بار و نسخه‌های اندروید و iOS هم ۵۱۴ هزار بار دانلود شده‌اند. این بازی در بررسی زومجی توانست نمره ۶ را دریافت کند و رضا حاج محمدی در نقد خود از آن نوشت:

«باشگاه مشت‌زنی» مواد و ابزار اولیه‌ی لازم برای خلق تجربه‌ای جذاب را دارد؛ راز پیشرفت در بازی تدوین یک برنامه‌ی دقیق در انجام کارهای روزانه است و سیستم ارتقای پر و پیمان بازی هم ترازگیری در بازی را به کاری طولانی‌مدت تبدیل می‌کند. اما متاسفانه، طراحی گیم‌پلی ‌آن‌قدر بی‌هیجان و خسته‌کننده است که بازی‌کننده پس از چند ساعت علاقه‌ی کافی برای زندگی به جای یک بوکسور را از دست می‌دهد.

نظر شما در مورد آمار ارائه شده و حجم بالای دانلود غیرقانونی این بازی چیست؟

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده