نویسنده: محمد رستمی
// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

بازی‌های Playstation VR باید حداقل نرخ‌ فریمی برابر ۶۰ داشته‌ باشند

سونی چارچوبی برای توسعه‌دهندگان بازی‌های پلی‌استیشن‌وی‌آر درنظر گرفته است. براساس این چارچوب حداقل نرخ فریم بازی‌های این هدست باید ۶۰ فریم‌ بر‌ثانیه باشد و بازی‌هایی با نرخ فریم پایین تر تایید نخواهند شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با زومجی همراه باشید.

کمپانی سونی قوانینی برای توسعه‌ بازی پلی‌استیشن‌ VR در نظر گرفته است که تمام توسعه‌دهندگان موظف به ساخت بازی در آن چارچوب هستند. از مهم‌ترین قوانین، حدود نرخ فریم بازی‌های این هدست است. برهمین‌اساس کریس‌نوردون یکی از توسعه‌‌دهندگان ارشد سونی آمریکا در کنفرانس توسعه‌دهندگان اعلام کرد که نرخ‌فریم همه بازی‌های Playstation VR باید حداقل ۶۰ فریم‌ بر‌ثانیه باشد و بازی‌هایی که از این میزان پایین‌تر باشند اجازه انتشار نخواهند داشت. کریس در ادامه گفت:

می‌دانم افراد زیادی بخاظر این مسئله شاکی خواهند شد اما واقعا نرخ‌فریم بسیار مهم است و هیچ بهانه‌ای برای نرخ‌ فریم پایین‌تر قابل قبول نخواهد بود. نمی‌خواهم بگویم کار ساده‌ایی است، اما با وجود تمام سختی، ۶۰ فریم حداقل میزان فریم است زیرا وقتی نرخ‌فریم یک بازی کمتر از ۶۰ باشد تجربه کاربری هدست ضعیف خواهد بود.

از دیگر قوانین سونی برای توسعه‌دهندگان استفاده از اعلان‌های ارتباطی برای هشدار به کاربر به منظور خارج نشدن از منطقه بازی است. ناحیه بازی در واقع ناحیه‌ایی در دید دوربین پلی‌استیشن است که درصورت خروج کاربر از آن باید به کاربر هشدار داده شود. نوردن توسعه‌دهندگان را تشویق کرده است که تا حد امکان از ناحیه کوچکی برای انجام بازی استفاده کنند.

کاربران پلی‌استیشن‌وی‌آر می‌توانند با استفاده از کنترلر موو یا دوال‌شاک ۴ (کنترلر اصلی‌ پلی‌استیشن 4) بازی‌های این هدست را انجام دهند که در صورت استفاده از کنترلر موو به دوربین پلی‌استیشن نیاز خواهد بود. سونی پلی‌استیشن‌وی‌آر را در پکیج‌های حاوی دوربین و بدون دوربین با امکانات خاص عرضه می‌کند که قیمت‌ آنها از ۳۹۹ دلار (بدون دوربین) آغاز می‌شود.

اگر از علاقمندان به این هدست هستید تریلر بازی‌ های ساخته شده توسط سونی برای پلی استیشن VR را از دست ندهید.

منبع: Attack Of The Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده