// یکشنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

The Witcher 3: Wild Hunt پرافتخارترین بازی تاریخ لقب گرفت

همانطوری که اعلام شد بازی The Witcher 3: Wild Hunt جایزه بهترین بازی سال را از مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان دریافت کرده است. با افزوده شدن این جایزه، بازی The Witcher 3: Wild Hunt لقب پرافتخارترین بازی تاریخ را بدست آورد. با زومجی همراه باشید.

بازی نقش‌آفرینی و جهان آزاد The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ و توسط استودیو سی‌دی پراجکت رد عرضه شد. سری بازی‌های The Witcher که براساس مجموعه رمان‌هایی به همین نام با نویسندگی آندره سپکوسکی ساخته شده‌ است، روایتگر زندگی یکی از معدود جادوگران و شکارچیان هیولای باقیمانده به نام گرالت و نبردهای او با موجودات افسانه‌ای است.اکنون که جایزه بهترین بازی سال از مراسم جوایز برگزیده بازی‌سازان نیز به گنجینه افتخارات The Witcher 3: Wild Hunt افزوده شده است، باید این بازی را پرافتخارترین بازی ویدیویی تاریخ نامید.

تاکنون  The Witcher 3: Wild Hunt بیش از هشتصد جایزه از جمله ۲۵۱ جایزه بهترین بازی سال را از مراسم‌های Golden Joystick Awards، The Game Awards، D.I.C.E. Awards ،Game Developers Choice Awards و بسیاری دیگر دریافت کرده است. از دیگر جوایز این بازی می‌توان به دستاور برجسته در بخش طراحی بازی، بهترین روایت داستانی و بهترین بازی نقش‌آفرینی اشاره کرد.

پیش از The Witcher 3: Wild Hunt، لقب پرافتخارترین بازی تاریخ به بازی انحصاری The Last of Us، شاهکار بی‌مانند استودیو ناتی‌داگ و کمپانی سونی تعلق داشت. این بازی در مجموع موفق به دریافت بیش از ۲۴۰ جایزه بهترین بازی سال شده  است. استودیو ناتی‌داگ نیز به واسطه ساخت بازی The Last of Us موفق به دریافت چهار جایزه بهترین استودیو شده است و انجمن نویسندگان آمریکا با اهدا جایزه بهترین داستان سال از تلاش‌های تیم نویسندگی این بازی تقدیر کردند.

سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt در هنگام دریافت بهترین بازی سال سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt در هنگام دریافت بهترین بازی سال

سری The Witcher  در سال ۲۰۰۷ و با عرضه اولین بازی این سری بر روی پلتفرم ویندوز و مک آغاز شد. این بازی که محصول استودیو سی‌دی پراجکت رد و در سبک نقش‌آفرینی است، به عنوان یکی از ۱۰۰۱ بازی ویدیویی که تا قبل از مرگ باید تجربه کنید در کتابی با نامی مشابه برگزیده شده است. پس از گذشت چهار سال دومین بازی این سری تحت عنوان The Witcher 2: Assassins of Kings بر روی پلتفرم‌های ویندوز، ایکس‌باکس 360، لینوکس و مک عرضه شد و توانست موفقیت نسبتا مناسبی را بدست آورد. اما موفق‌ترین و بهترین بازی سری The Witcher در سال ۲۰۱۵ و با پسوند  Wild Hunt عرضه شد. این بازی که برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 ، ایکس‌باکس و ان و رایانه‌های شخصی منتشر شد، توانست نظر مثبت منتقدین را جلب کند و در عرض شش هفته به تعداد ۶ میلیون نسخه فروش داشته باشد. دو بازی اول سری The Witcher در مجموع ۸ میلیون نسخه فروش داشته‌اند و سومین بازی این سری در نیمه اول سال ۲۰۱۵ به میزان ۶۲/۵ میلیون دلار کسب سود کرده است.

منبع: Attack of the Fanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده