// جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

فیلم سینمایی Metro 2033 ساخته خواهد شد

رمان Metro 2033 به نویسندگی دیمیتری گلوخوفسکی را می‌توان یکی از بهترین و تاثیرگزارترین کتاب‌های تاریخ ادبیات نوشتاری محسوب کرد. حال اعلام شده است که اقتباس سینمایی این کتاب ساخته خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

رمان Metro 2033 که نام دیمیتری گلوخوفسکی را به عنوان نویسنده یدک می‌کشد، در سال ۲۰۰۵ در روسیه و در سال ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا منتشر شد. در سال ۲۰۱۰ اقتباسی از این کتاب در قالب بازی ویدیویی عرضه شد که توانست نظر مثبت منتقدین را بدست آورد. دو دنباله برای کتاب  Metro 2033 منتشر شده که با نام‌های Metro 2034 و Metro 2035 (مجموعه‌ رمان که توسط نویسنده‌های مختلف نوشته شده است) شناخته می‌شوند. حال بر طبق گزارشات منتشر شده اقتباس سینمایی این رمان نیز در حال ساخت است.

بر طبق گزارش وب‌سایت ورایتی، اقتباس سینمایی رمان Metro 2033 در مراحل پیش تولید به سر می‌برد و مایکل دلوکا، یوجین ایفونی و استفن لورو وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارند. لازم به ذکر است که فیلم‌نامه این فیلم براساس رمان Metro 2033 نوشته شده و اقتباسی از روی بازی ویدیویی با نام مشابه نخواهد بود. گلوخوفسکی در این باره می‌گوید:

در ده سال گذشته من و رمانم در انتظار رخ دادن این اتفاق (ساخت اقتباس سینمایی) بودیم. سابقا نسبت به سپردن «فرزندم» به دست تهیه‌کنندگان هالیوودی بیش از اندازه نگران و مراقب بودم، اما اکنون احساس می‌کنم به افراد مناسب سپرده شده است. دلوکا و لورو درک درستی از این پروژه دارند و معتقدم کار کردن با آن‌ها باعث افتخار است.

رمان علمی تخیلی و پسا آخرالزمانی Metro 2033 جهانی را به تصویر می‌کشد که به دلیل جنگ جهانی سوم و هولوکاست اتمی تنها شبحی از کره زمین سابق است. در این دنیای ویرانه، بقا تنها در زیر زمین و سیستم‌های مترو امکان پذیر است. در رمان Metro 2033 با آرتیوم و حوادث زندگی او در سیستم مترو مسکو همراه خواهیم بود.

منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده