نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰

بازی The Division رکورد بهترین شروع یک مجموعه جدید در هفته اول را شکست

The Division بازی تیراندازی اول‌شخص کمپانی یوبی‌سافت (Ubisoft)، در ۵ روز ابتدایی انتشارش بیش از ۳۳۰ میلیون نسخه فروخت و یک رکورد جدید را برای سازنده‌اش و صنعت بازی به ثبت رساند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

به تازگی شرکت یوبی‌سافت یک کنفرانس خبری ترتیب داد و در آن به تعریف و تمجید از عملکرد تجاری بازی Tom Clancy's The Division پرداخت. یوبی‌سافت قبلا اعلام کرده بود که The Division با شکستن رکورد فروش طی ۲۴ ساعت، سریع‌ترین فروش در بین تمام بازی‌های این کمپانی را به خود اختصاص داده است. حالا این شرکت خبر از ثبت یک رکورد جدید برای بازی چندنفره‌اش می‌دهد. یاوس گیلموت، مدیر عامل یوبی‌سافت گفت:

The Division از نظر میزان فروش هفته اول در بالاترین جایگاه صنعت بازی قرار گرفته و این یک موفقیت شگفت‌انگیز است. در عین حال، The Division آخرین نمونه از توانایی منحصربه‌فرد ما برای ارائه یک بازی جذاب است که بازیکن‌ها می‌توانند مشتاقانه درگیرش شوند و آن را با دوستان‌شان و جامعه به اشتراک بگذارند.

البته The Division فقط از نظر میزان فروش عالی عمل نکرده، بلکه تعداد بازیکنان این بازی هم در نوع خود بی‌نظیر است. یوبی‌سافت می‌گوید که طی هفته گذشته حداکثر حدود ۱.۲ میلیون بازیکن به صورت هم‌زمان مشغول انجام این بازی بودند. تا کنون این افراد بیش از ۱۰۰ میلیون ساعت از وقت خود را در نسخه آخرالزمانی نیویورک گذرانده‌اند.

The-Division_45723567

برای مقایسه آمار ثبت شده به وسیله The Division بد نیست این بازی را با Destiny که یک بازی [تقریبا] مشابه است مقایسه کنیم. اکتیویژن در سال ۲۰۱۴ گزارش داد که Destiny طی پنج روز اولیه عرضه‌اش به فروش ۳۲۵ میلیون دلاری دست یافته است. ضمنا بازیکن‌های این بازی هم مثل The Division در هفته اول ۱۰۰ میلیون ساعت را به انجام آن اختصاص داده بودند.

استفانی پروتی، نایب رییس بخش سرویس‌های آنلاین یوبی‌سافت می‌گوید:

علاوه بر فروش خیره‌کننده، میزان استقبال بازیکن‌ها از The Division بیش از تمام بازی‌های قبلی یوبی‌سافت است. این موضوع در کنار سایر موارد ثابت می‌کند که سرمایه‌گذاری ما روی زیرساخت‌ها و سرویس‌های آنلاین جواب داده است. ما در حال ارائه یک تجربه آنلاین هستیم که هم‌تراز با بهترین‌های این صنعت است و کیفیت مطلوب The Division و بازیکنانش را برآورده می‌کند.

یوبی‌سافت آمار فروش ۳۳۰ میلیون دلاری The Division را با توجه به تخمین‌ها و گزارشات مربوط به میزان فروش فیزیکی و دیجیتالی این بازی در سراسر دنیا اعلام کرده است. البته عملکرد شگفت‌انگیز این بازی خیلی هم دور از انتظار نبود؛ یوبی‌سافت قبلا اعلام کرده بود که The Division می‌تواند مانند Destiny و Watch Dogs و Assassin's Creed به یکی از بهترین مجموعه‌های جدید در دنیای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود. حالا به نظر می‌رسد که The Division همه این مجموعه‌ها را پشت سر گذاشته باشد.

بازی The Division در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۶ (۱۸ اسفند ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد. قرار است در بهار ۱۳۹۵ چند بروزرسانی رایگان برای این بازی عرضه شوند؛ ضمن اینکه یوبی‌سافت محتواهای اضافی پولی را نیز برای انتشار در تابستان برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: Rock Paper Shotgun


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده