نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

رییس ایکس‌باکس علاقه‌مند به معرفی یک بازی بیسبال جدید برای این پلتفرم است

از زمانی که استودیوی 2کی اسپورتس ساخت بازی‌های مجموعه MLB 2K را متوقف کرد، طرفداران ایکس‌باکس همچنان در حسرت یک بازی بیسبال درست و حسابی هستند. حالا رییس ایکس‌باکس اعلام کرده که از بازی‌های جدید در این سبک استقبال می‌کند.

2کی اسپورتس در سال ۲۰۱۴ به انتشار سری MLB 2K پایان داد. از آن زمان تا کنون طرفداران ایکس‌باکس موفق به تجربه یک بازی بیسبال باکیفیت نشده‌اند، اما برعکس، صاحبان پلتفرم پلی‌استیشن با داشتن مجموعه MLB: The Show کمبودی از این بابت حس نمی‌کنند. بعید است این وضعیت به زودی تغییر پیدا کند، ولی خبر خوشحال‌کننده برای هواداران ایکس‌باکس این است که فیل اسپنسر، رییس این پلتفرم به تازگی اعلام کرده که علاقه‌مند است در آینده شاهد ساخته شدن یک بازی دیگر در سبک شبیه‌ساز بیسبال حرفه‌ای باشد.

اسپنسر این صحبت‌ها را در پاسخ به درخواست یکی از طرفداران در توییتر مطرح کرد. این طرفدار گفته بود: «برخی از ما سال‌ها است که خواستار یک بازی بیسبال اصیل هستیم، اما ظاهرا گوش شنوایی وجود ندارد.» اسپنسر با بیان این نکته که مایکروسافت درخواست هواداران را شنیده است گفت که اگر یک شرکت دسته‌سوم (Third-Party) اقدام به ساخت بازی در این سبک کند، مورد حمایت مایکروسافت نیز قرار خواهد گرفت.

mlb2k10a-2

اگرچه خواسته هواداران برای انتشار یک بازی بیسبال خوب روی ایکس‌باکس پس از توقف در عرضه بازی‌های MLB 2K مطرح شده، اما این مجموعه نیز در شماره‌های واپسین خود عملکرد چشمگیری نداشت. MLB 2K13 که آخرین بازی این سری قبل از انحلال بود، مورد انتقاد شدید بازیکن‌ها و منتقدان قرار گرفت، چون به جز تغییراتی که در بخش تیم‌ها و نقل و انتقال بازیکنان به وجود آمده بود، تفاوتی بین این بازی و شماره قبلی مجموعه دیده نمی‌شد.

هم‌زمان با کنار گذاشته شدن MLB 2K، یکی از مجموعه‌های بیسبال قدیمی به نام RBI Baseball در سال ۲۰۱۴ مجددا شروع به کار کرد و با انتشار روی پلتفرم‌های مختلف از جمله ایکس‌باکس وان، صاحبان بیسبال‌دوست این کنسول را بی‌بازی نگذاشت. با این حال RBI Baseball یک بازی بیسبال آرکید است و برای افرادی که به دنبال شبیه‌ساز این ورزش می‌گردند گزینه مناسبی نیست.

البته به نظر می‌رسد که طرفداران ایکس‌باکس علاقه زیادی هم به ورزش بیسبال ندارند؛ تا کنون چندین بار درخواست انتشار این بازی روی کنسول‌های مایکروسافت در انجمن‌های مختلف مطرح شده که موفق‌ترین آنها کمی بیشتر از ۳۵۰ رای کسب کرده است. با این حال صحبت‌های فیل اسپنسر همچنان برای علاقه‌مندان این ورزش امیدوار کننده هستند.

دارندگان ایکس‌باکس امسال فقط بازی RBI Baseball 16 را در سبک بیسبال دارند، اما صاحبان پلی‌استیشن علاوه بر این بازی MLB The Show 16 را نیز تجربه خواهند کرد. هر دوی این بازی‌ها ماه آینده هم‌زمان با آغاز لیگ حرفه‌ای بیسبال (MLB) منتشر می‌شوند.

اگر اسامی بازیکن‌ها و تیم‌ها اهمیت چندانی برایتان ندارند و مایلید یک بازی بیسبال آرکید و جذاب را تجربه کنید Super Mega Baseball یکی از بهترین گزینه‌ها است که روی رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل جدید در دسترس قرار دارد. حتی اگر با ورزش بیسبال آشنایی نداشته باشید هم با Super Mega Baseball لحظات مفرحی‌ را تجربه می‌کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده