نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

Oddworld: Soulstorm معرفی شد؛ دردسرهای ایب ادامه دارند

یک بازی جدید از سری Oddworld با اسم Soulstorm معرفی شد. این بازی به وسیله آدورلد اینهبیتنتس و با همکاری استودیوی کانادایی فریما مراحل ساخت را پشت سر می‌گذارد و قرار است سال آینده میلادی منتشر شود. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

بازی Oddworld: Soulstorm اواخر سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد، اما هنوز پلتفرم‌های مقصد این بازی مشخص نشده‌اند. در وب‌سایت معرفی این بازی نوشته شده:

Soulstorm ماجرای «ایب» را از ابتدا روایت می‌کند و تا سرنگونی شرکت «رپچر فارمز» و آزادی دوستان بخت‌برگشته‌اش دنبال می‌نماید. ایب پس از اینکه «مولاک»، رییس سابقش و خبیث‌ترین «گلوکن» رپچر فارمز را شکست می‌دهد، خود و ۳۰۰ مودوکن آزاد شده را در وضعیتی سخت، بدون آب و غذا و مکانی برای زندگی می‌بیند. آنها که تک و تنها در بیابان گیر افتاده‌اند، برای تسکین دردهایشان مجبور می‌شوند تا از یک معجون عجیب و غریب استفاده کنند؛ نوعی نوشیدنی گوارا که پیامدهای بدی برای آزادی نوظهورشان دارد.

در وب‌سایت Oddworld: Soulstorm یک تصویر مبهم از ایب دیده می‌شود و توضیحات کلی درباره بازی ارائه شده است. ظاهرا این بازی قرار است نسخه‌ای کاملا متفاوت از Oddworld: Abe's Oddysee (سال ۱۹۹۷) و Oddworld: Abe's Exoddus (سال ۱۹۹۸) باشد و داستانی کاملا جدید را روایت کند. در توضیحات بازی آمده است:

شاهد درگیری هولناک ایب با دسیسه‌ای جدید و وحشتناک باشید. بازی دارای یک داستان جدید است که بر اساس قصه اصلی شکل گرفته. این بازی یک جهش گرافیکی و سینمایی بزرگ برای مجموعه Oddworld محسوب می‌شود؛ با مکانیزم‌های جدید و هوشمندانه و دستگاه‌های پیچیده‌ای که منجر به خلق معماهای عالی و درگیرکننده می‌شوند.

نام بازی به طور مشخص به نوشیدنی اعتیادآوری اشاره می‌کند که در بازی‌های قبلی مجموعه به وسیله گلوکن‌ها ساخته می‌شد. گلوکن‌ها یک نژاد قدرتمند و صاحب صنعت در دنیای Oddworld هستند و به عنوان دشمنان اصلی این مجموعه شناخته می‌شوند. آنها از معجون‌هایی به اسم SoulStorm Brew استفاده می‌کردند تا مودوکن‌ها را به کار کردن وادار کنند.

ایب، شخصیت اصلی مجموعه که یک مودوکن است، در باز‌ی‌های قبلی دارای قدرتی ویژه بود و می‌توانست سایر مودوکن‌ها را از اعتیاد به معجون رهایی بخشد. در وب‌سایت بازی گفته شده که طرفداران سری، این بار ظاهر و شخصیتی کاملا متفاوت از ایب را خواهند دید.

اورن لنینگ، خالق مجموعه Oddworld اعلام کرده که استودیوی Oddworld Inhabitants در بازی جدیدش داستانی به مراتب عمیق‌تر، تاریک‌تر و مصیبت‌بارتر از نسخه‌های قبلی را ارائه خواهد داد.

آدورلد نام سیاره‌ای است که نژادهای مختلف موجودات فضایی در آن زندگی می‌کنند. مودوکن‌ها که پرجمعیت‌ترین نژاد ساکن این سیاره هستند، همواره تلاش می‌کنند تا از اسارت گلوکن‌های تشنه قدرت نجات یابند. بازی‌های سری Oddworld به خاطر ارائه سکوبازی‌های سخت و معماهای چالش‌برانگیزشان معروف هستند. آخرین بازی این مجموعه Oddworld: New 'n' Tasty! نام داشت که یک بازسازی برای شماره اول سری (Oddworld: Abe's Oddysee) محسوب می‌شد.

منبع:‌ Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده