نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵

سونی: فردا منتظر خبرهای مهمی از پلی استیشن VR باشید

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی یا همان GDC از امروز در سن فرانسیسکو شروع به کار کرد. یکی از موضوعات مهم در این کنفرانس، فناوری واقعیت مجازی است و سونی به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه برنامه‌های ویژه‌ای برای GDC امسال دارد.

شاون لیدن، رییس سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی در امریکا، طی مطلبی که در وبسایت رسمی پلی‌استیشن به انتشار رسید، از ظرفیت‌های بالقوه فناوری واقعیت مجازی گفت و اعلام کرد که سونی در GDC چند رونمایی مهم در رابطه با هدست واقعیت مجازی پلی‌ استیشن وی آر (PlayStation VR) خواهد داشت. لیدن توضیح داد:

ما در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی که به زودی در سن فرانسیسکو برگزار می‌شود، حرف‌های زیادی در این رابطه برای گفتن خواهیم داشت.

سونی قصد دارد رویداد ویژه پلی‌استیشن وی‌آر را فردا (۱۵ مارس / ۲۵ اسفند) برگزار نماید. احتمالا سونی اطلاعات زیادی درباره هدست واقعیت مجازی‌اش ارائه خواهد داد، اما طرفداران بیش از هر چیز منتظر اعلام قیمت و تاریخ انتشار پلی‌استیشن وی‌آر هستند. لیدن همچنین درباره پتانسیل‌های واقعیت مجازی گفت:

این یک طوفان کامل برای تکنولوژی واقعیت مجازی است. این مفهومی است که زمانی کنار گذاشته شده بود. بعضی از ما کنسول Virtual Boy را به خاطر داریم؛ کمپانی‌های زیادی برای ورود به حوزه واقعیت مجازی تلاش کردند. من فکر می‌کنم که اکنون ما ترکیبی از توان پردازشی و قدرت گرافیکی را درون دستگاه (پلی‌اسیتشن وی‌آر) داریم. ما از فناوری نمایشگری برخورداریم که می‌تواند این تصاویر را به شکل واقعی نشان بدهد. ما همچنین دارای تکنولوژی تولیدی هستیم که به ما کمک می‌کند تا هدستی برای سرِ انسان بسازیم که هیچ گونه درد و خستگی ایجاد نمی‌کند.

PlayStation-VR

لیدن پیش‌بینی کرد که با عرضه تکنولوژی واقعیت مجازی، شاهد ظهور سبک‌های جدید در بازی‌های ویدئویی خواهیم بود. او همچنین تاکید کرد که این فناوری بر روی سایر رشته‌های سرگرمی مثل فیلم‌ها نیز تاثیرگذار است. لیدن معتقد است که پلی‌استیشن وی‌آر (در کنار سایر هدست‌های مشابه مثل آکیولس ریفت و اچ‌تی‌سی وایو) می‌تواند منجر به یک جهش بزرگ در فناوری واقعیت مجازی شود. او گفت:

تکنولوژی واقعیت مجازی با صنعت بازی‌های کنسولی همان کاری را می‌کند که گوشی‌های هوشمند با تلفن‌ها کردند؛ درست مانند یک جهش. وقتی گوشی‌های هوشمند به بازار آمدند پیش خودمان می‌گفتیم: «خب، این یک iPod است اما می‌توانیم با آن تماس هم بگیریم. یعنی چه؟» من فکر می‌کنم که پنج سال آینده به گذشه و امروز نگاه می‌کنیم و می‌گوییم: «وای، کارهای زیادی هستند که واقعیت مجازی می‌تواند برایمان انجام دهد که ما در گذشته از آنها بی‌اطلاع بودیم اما حالا به خوبی با آنها آشنا هستیم.

چندی پیش شایعه شده بود که هدست واقعیت مجازی سونی در رویداد اختصاصی فردا، با قیمتی معادل ۸۰۰ دلار عرضه خواهد شد. با این حال اکثر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که این دستگاه با قیمت حدود ۴۰۰ دلار منتشر شود. علاوه بر این اخیرا در خبرها داشتیم که سونی از حالا به فکر ساخت نسخه دوم پلی‌استیشن وی‌آر است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده