نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: رکورد شکنی The Division در هفته اول انتشار

بازی Tom Clancy's The Division در هفته اول انتشار خود توانست علاوه بر به دست آوردن صدر جدول، رکورد یازده ساله بازی Gran Turismo 4 را جا به جا کند. با زومجی و جدول فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۲ مارس ۲۰۱۶ (۲۲ اسفند) همراه باشید.

بازی The Division در تاریخ ۸ مارس (۱۸ اسفند) منتشر شد و توانست در هفته اول انتشار خود توانست رکورد پرفروش‌ترین بازی منتشر شده در سه ماهه اول سال میلادی را به نام خود ثبت کند. پیش از این، این عنوان در اختیار بازی Gran Turismo 4 بود که در سال ۲۰۰۵ منتشر شده بود. همچنین دیویژن توانست به پرفروش‌ترین بازی یوبی‌سافت نیز تبدیل بشود و بازی‌های Watch Dogs و Assassin's Creed 3 را پشت سر بگذارد. انتشار بازی دیویژن و تصاحب مقام اول جدول این هفته باعث شد که Far Cry Primal، صدر نشین هفته قبل، نیز که باز هم یک بازی متعلق به یوبی‌سافت است، یک پله سقوط کند و در مکان دوم قرار بگیرد.

اما این دو بازی تنها بازی‌های متعلق به Ubisoft در جدول این هفته نبودند و یک بازی دیگر از مجموعه تام کلنسی یعنی Rainbow Six Siege هم از دیگر بازی‌های این کمپانی فرانسوی در جدول این هفته بود هرچند که این بازی با یک پله سقوط و ۳۰ درصد افت فروش در مکان دهم قرار گرفت و به احتمال زیاد در حال سپری کردن هفته آخر خود در جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان است.

دو بازی Call of Duty Black Ops 3 و فیفا ۱۶، هر کدام با یک پله صعود به ترتیب در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند. بازی جدید فانتزی Plants Vs Zombies: Garden Warfare 2 که توسط پاپ‌کپ ساخته و توسط الکترونیک آرتز منتشر شده، با ۳۹ درصد افت فروشی که مواجه شد دو پله سقوط کرد و در مکان پنجم قرار گرفت. مکان‌های ششم و هفتم جدول این هفته نیز دست‌خوش هیچ تغییری نشد و دقیقا مانند هفته گذشته، Lego Marvel Avengers و GTA V به ترتیب در این دو جایگاه قرار گرفتند.

یکی دیگر از صعود کنندگان این هفته، بازی شبیه‌ساز رانندگی انحصاری ایکس‌باکس وان و ساخته ترن تن یعنی Forza Motorsport 6 بود که توانست با ۱۸ درصد افزایش فروش، دو پله به صدر نزدیک‌تر شود و در مکان هشتم قرار بگیرد. در مکان نهم نیز بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess HD، بازی دوم هفته گذشته، دیده می‌شود که با افت فروش ۸۴ درصدی مواجه شد که همین مسئله باعث شد بازی از مکان دوم به مکان نهم تنزل کند.

در ادامه می‌توانید جدول کامل فروش هفتگی انگلستان منتهی به ۱۲ مارس ۲۰۱۶ (۲۲ اسفند) را مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

-
Tom Clancy's The Division
هفته اول انتشار و جا به جا کردن رکوردی ۱۱ ساله

۲

-
Far Cry: Primal
از دست دادن مکان اول پس از دو هفته

۳

۲
Call of Duty Black Ops 3
۱۱ درصد افزایش فروش و یک پله صعود

۴

۴
FIFA 16
۱۲ درصد افت فروش و صعودی یک پله‌ای

۵

۳
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2
۳۹ درصد افت فروش و سقوط به مکان پنجم

۶

۶
Lego Marvel Avengers
۲۱ درصد افت فروش و حفظ مکان هفته قبل

۷

۵

Grand Theft Auto V
۲۱ درصد افت فروش و حفظ مکان هفته قبل و ادامه دادن به حضور پر قدرت در جدول

۸

-
Forza Motorsport 6
رشد فروش ۱۸ درصدی و دو پله صعود

۹

۹
The Legend of Zelda Twilight Princess HD
افت فروش بسیار زیاد ۸۴ درصدی و سقوط ۷ پله‌ای

۱۰

۱۴
Tom Clancy’s Rainbow 6: Siege

افت فروش ۳۰ درصدی،‌ سه پله سقوط و سومین بازی یوبی‌سافت در جدول این هفته

معرفی بازی‌ منتشر شده این هفته:

بازی The Division رده‌بندی سنی شد

Tom Clancy's The Division

بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار، بازی بسیار مورد انتظار The Division از مجموعه محبوب تام کلنسی منتشر شد تا طرفداران بازی‌های جهان‌باز آنلاین نقش‌آفرینی بتوانند خود را در نقش یکی از سربازان گروه دیویژن ببینند و شهر نیویورکی را که توسط یک ویروس در هرج و مرج و آشوب به سر می‌برد، از دست مزدوران نجات دهند.

پیش از انتشار بازی، یوبی‌سافت دو نسخه آزمایشی (یکی مخصوص بازیکنانی که بازی را پیش‌خرید کرده بودند و یکی به صورت عمومی) از آن در دسترس طرفداران قرار داد که با استقبال بسیار خوب بازیکنان روبه‌رو شد. گرافیک بسیار عالی، گیم‌پلی درگیر کننده و قابلیت ارتقای شخصیت به طرق مختلف، از جمله مواردی بود که یوبی‌سافت تاکید به سزایی برروی آنها داشت.

این بازی در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۶ (۱۸ اسفند) برای پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شد.

تهیه شده در زومجی با استفاده از جدول رسمی وب‌سایت چارت ترک


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده