// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰

گیرباکس: ساخت فیلم Borderlands بدون شک باعث گسترش این مجموعه خواهد شد

مجموعه‌ی Borderlands، ساخته‌ی گیرباکس، در سبک اول شخص و ایفای نقش توانسته جایگاه خود را در بین طرفداران بدست آورد. طبق صحبت‌های گیرباکس، فیلمی که با همین نام در حال ساخته شدن است، بدون شک باعث گسترش این مجموعه خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

با وجود موفقیت نه چندان خوب و چشمگیر فیلم‌هایی که با اقتباس از بازی‌های ویدیویی ساخته می‌شوند، شاید خیلی از افراد از شنیدن اینکه کمپانی گیرباکس قصد ساخت فیلم Borderlands را دارد، زیاد خوشحال نشوند. در این راستا، رندی پیچ‌فورد، مدیر ارشد اجرایی کمپانی Gearbox، صحبت‌هایی در مورد دلایل و اهداف ساخت این فیلم داشته که در طول مطلب به مرور مطالعه می‌کنید. وی در گفتگویی که با وب‌سایت گیمز اینداستری داشته این‌چنین عنوان کرده که بازی مثل Borderlands از لحاظ فروش و محبوبیت در سطح خوبی قرار دارد، اما جای این نگرانی نیز وجود دارد که این مجموعه‌ی به حد نهایی پتانسیل خود نرسیده باشد، آن هم به این دلیل که شاید هنوز خیلی در بین مردم فراگیر و شناخته شده نباشد. وی با بیان این نکته این سوال را مطرح کرد که چطور می‌شود با افرادی غیر از طرفداران این مجموعه که بازی را اجرا می‌کنند ارتباط برقرار کرد و این مجموعه‌ی زیبا را به آنام معرفی کرد؟ بدون شک ساخت فیلمی مبتنی بر این بازی یک راه حل خوب است.

رندی از اینکه قرار است ساخت این فیلم را به کمپانی آراد محول کند احساس غرور و خوشحالی می‌کند.

کمپانی آراد متشکل از پدر و پسر، آوی و آری آراد است

این کمپانی در کارنامه‌ی خود ساخت مجموعه فیلم‌های موفقی مبتنی بر کتاب‌های کمیک Marvel دارد که می‌توان به مرد عنکبوتی (Spider Manمرد آهنی (Iron Man) و مردان ایکس (X-Men) اشاره کرد. رندی طبق گفته‌ی خودش، به این کمپانی ایمان دارد و مطمئن است که قادر هستند فیلم Borderlands را نیز علاوه بر طرفدار پسند بودن، طوری بسازند که بتواند مخاطبان بیشتری را از سراسر دنیا به سمت این مجموعه جذب کند. بخشی از سخنان وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

من به شما می‌گویم که به شدت به آری و آوی اعتماد دارم. آری به دنبال این است که به بهترین شکل یک فیلم را از روی بازی ویدیویی بسازد. افراد بسیاری هستند که انجام این کار و در کل ساخت فیلم با اقتباس از بازی را یک ریسک بزرگ می‌دانند، اگرچه تا حدودی نیز حق دارند چون تا به حال نمونه‌های زیاد موفقی از این دست ندیده‌اند. اما خوشبختانه کمپانی آراد راه حل این مساله را پیدا کرده است. با موفقیت‌هایی که آوی در ساخت مجموعه‌های مبتنی بر کتب مارول مانند مرد عنکبوتی، مرد آهنی و مردان ایکس بدست آورده، بدون شک قادر خواهد بود که مجموعه‌ی محبوب Borderlands و در کل مجموعه‌ بازی‌های ویدیویی را به بهترین شکل ممکن به فیلم تبدیل و طرفداران بسیاری را برای تماشای آن به مقابل پرده‌ی سینما بکشاند. همین مساله نیز به من امید فراوانی می‌دهد که قادر خواهیم بود از این مجموعه یک فیلم طرفدار پسند بسازیم.

فیلم Borderlands مراحل ساخت خود را در استودیو لاینز‌گیت سپری می‌کند. اما هنوز اسامی بازیگران و همچنین تاریخ اکران آن اعلام نشده است. تنها چیز قطعی سبک و بن مایه‌ی فیلم است که حال و هوای کشتن و غارت یا به اختصار Shoot and Loot دارد.

قسمتی از سخنان راب فریدمن و پاتریک واچز‌برگر، دو تن از مسئولان استودیو Lionsgate را که در مراسم معرفی این فیلم در سال ۲۰۱۵ بیان کردند:

مجموعه بازی‌های Borderlands چیزی برای مخفی کردن ندارد و کمپانی Gearbox همه‌ی تلاش خود را برای خوب بودن این بازی انجام داده است. ما نیز به نوبه‌ی خود برای ساخت این فیلم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا فیلمی بسازیم که با آنچه در ذهن طرفداران این مجموعه‌ی محبوب و بزرگ قرار دارد، هم‌خوانی داشته باشد تا بتوانیم انتظارات آنان را به بهترین شکل بر‌آورده کنیم.

اگرچه مفهوم سخنان رندی پیچ‌فورد این بود که وی همه‌ی تلاش خود را خواهد کرد تا این فیلم بتواند تعداد بسیاری زیادی مخاطب را به خود جذب کند، اما به نوعی این حرف وی با پیام قبلی که گفته بود احتمالا این فیلم برای رده‌ی سنی بالای ۱۷ سال ساخته خواهد شد، تناقض دارد. معمولا فیلم‌های بزرگی مانند Borderlands که قصد فروش زیاد دارند، در رده‌ی سنی بالای ۱۷ سال ساخته نمی‌شوند. البته فیلم ددپول (Deadpool) یک استثنا برای این قضیه است. با تمام این تفاسیر، فیلم هنوز در مرحله‌ی ساخت قرار دارد و ممکن است تا پایان فرآیند تولید رده‌ی سنی آن نیز دستخوش تغییر شود. همچنین پیچ‌فورد در سخنان خود بیان کرد که ساخت یک فیلم بر اساس بازی، تنها راه برای افزایش مخاطبان و طرفداران آن نیست. بخشی از سخنان وی را در گردهمایی سالانه‌ی DICE در این راستا مشاهده می‌کنید:

ساخت فیلم تنها یک راه است. سوال من این است که چه راه‌های احتمالی دیگری برای افزایش تعداد مخاطبان بازی‌های ویدیویی ما وجود دارد؟ چه راه حلی وجود دارد برای اینکه بتوانیم غیر از دنبال کنندگان بازی‌های خودمان، افراد بیشتری را متقاعد کنیم تا به سمت محصولات ما بیایند؟ این واقعا مساله‌ی دشواری است که اگر می‌خواهیم تعداد بیشتری را به سمت بازی‌های خود جذب کنیم، باید با آن روبرو شویم و راه حلی برای آن بیابیم.

رندی پیچ‌فورد، اشاره‌ای به سایر راه‌های موجود یا مد نظر خودش نکرده است

سازنده‌ی دیگر این مجموعه کمپانی 2 کی گیمز است که زیر مجموعه‌ی کمپانی بزرگ تیک تو محسوب می‌شود. فیلم Borderlands اولین فیلمی نیست که بر اساس محصولات کمپانی Take-Two ساخته می‌شود. فیلمی از سری مکس پین (Max Payne)، با بازی مارک والبرگ و میلا کونیس که در سال ۲۰۰۸ اکران شد نیز جزو آثار این کمپانی است. از بحث فیلم این مجموعه که خارج شویم، سومین قسمت از سری Borderlands در حال ساخت توسط گیرباکس است که فعلا اطلاعات خاصی از آن منتشر نشده است. پیش‌تر در زومجی خواندید که بازی Borderlands Online لغو شد.

نظر شما در مورد ساخت این فیلم چیست؟ آیا کمپانی آراد خواهد توانست فیلمی را که شایسته‌ی نام Borderlands باشد بسازد؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده