// دوشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

بازی مستقل Stardew Valley بیش از ۴۲۵ هزار نسخه فروش داشته است

بر طبق آمار منتشر شده، بازی Stardew Valley که در سبک شبیه‌ساز زندگی- کشاورزی و به تنهایی توسط  اریک بارون ساخته شده است، توانسته در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های استیم قرار بگیرد. با زومجی همراه باشید.

فروش بالای بازی‌های بزرگی که هزینه زیادی را صرف تبلیغات کرده‌اند، چندان دور از انتظار نیست. اما در این بین بازی‌های کوچکی مانند Stardew Valley عرضه می‌شوند که فروشی غیرقابل باور را تجربه می‌کنند. Stardew Valley حاصل تلاش‌ها و زحمات  فردی اریک بارون در طی چهار سال است. وی در این‌ باره می‌گوید:

به طور متوسط من هر روز در حدود ۱۰ ساعت را به ساخت Stardew Valley اختصاص می‌دادم. حال که این بازی عرضه شده است، احتمالا هر روز بیشتر از ۱۵ ساعت را وقف این بازی خواهم کرد.

اریک که هیچ‌گونه تجربه‌ای در زمینه ساخت بازی‌های ویدیویی و به خصوص سبک هنری پیکسلی ندارد، با ساخت بازی Stardew Valley توانست آینده روشنی را برای خود رقم بزند و از یک نشان دهنده جای افراد در سینماها به یک بازی‌ساز مطرح ارتقا درجه پیدا کند. از زمان عرضه Stardew Valley با استقبال علاقه‌مندان و نظر مثبت منتقدین روبه‌رو شده است. این بازی تا کمتر از یک هفته قبل بر روی استیم و جی‌اوجی دات‌کام در حدود ۴۲۵ هزار نسخه فروش داشته است. Stardew Valley در حالی به این میزان از فروش دست یافته است که تنها دو هفته از عرضه این بازی گذشته است. بارون در مصاحبه با وب‌سایت پی‌سی‌گیمر گفته است:

تصور من بر این بود که Stardew Valley مورد استقبال طرفداران بازی‌های Harvest Moon و Rune Factory قرار خواهد گرفت و فکر می‌کردم از Rune Factory هم مثل این دو بازی استقبال شود. اما به هیچ وجه انتظار چنین استقبال گرمی را نداشتم. از این بابت بسیار خوشحال هستم و از بازخوردهای علاقه‌مندان هیجان‌زده‌ام اما در عین حال غافلگیر نیز شده‌ام.

اریک بارون سازنده Stardew Valley اریک بارون سازنده Stardew Valley

Stardew Valley در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۱۶ (۷ اسفند ۱۳۹۴) از طریق استیم بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شد.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده