// یکشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

دشمنان بازی Gears of War 4 کاملا جدید خواهند بود

اگر بخواهیم یکی دیگر از نکات بسیار خوب مجموعه بازی‌های Gears of War را نام ببریم، آن نکته چیزی نیست جز دشمنان این سری. اما دشمنان در Gears of War 4 چه موجوداتی هستند و چگونه خواهد بود؟ با زومجی همراه باشید.

لوکاست‌ها و لمبنت‌ها از آن دست موجوداتی بودند که می‌توان آن‌ها را در لیست بهترین دشمنان بازی‌های ویدیویی قرار دارد. آن‌ها بسیار باهوش بودند و خوب می‌دانستند که چگونه با شما رو در رو شوند. اما مسئله مهم این است که همه آن‌ها برای همیشه در پایان بازی Gears of War 3 از بین رفته‌اند. به همین دلیل استودیو کوالیشن راه سختی در پیش داشت. آن‌ها باید موجوداتی خلق می‌کردند که به همان اندازه لوکاست‌ها باهوش باشند و دردسرهای زیادی را برای انسان‌ها به وجود بیاورند. شاید کار راحت این بود که لوکاست‌ها به نوعی دوباره بازگردند و روز از نو، روزی از نو. اما خوشبختانه استودیو کوالیشن دست به چنین کاری نزده و تلاش کرده تا دشمنانی جدید را خلق کند.

اولین دشمنانی که سه قهرمان جدید سری Gears of War با آن‌ها مواجه خواهند شد، موجوداتی هستند که آغازگر به وجود آمدن ارتشی بزرگ خواهند بود. آن‌ها ابتدا در پیله‌هایی عجیب و غریب که هم اندازه پیکر یک انسان هستند قرار می‌گیرند و سپس به شکلی ناگهانی از پیله خود بیرون می‌آیند. هنگامی که جی دی، کیت و دل با آن‌ها مواجه می‌شوند، این موجودات را یووه صدا می‌زنند. کشتن این موجودات آن چنان سخت نیست و و شما را به یاد ریچرهای Gears of War قبلی می‌اندازند. اما تفاوت این یووه‌ها «Juvies»  این است که آن‌ها در طول زمان رشد می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند. هیکلی عضلانی به خود می‌گیرند، پوستشان سخت می‌شود و به رنگ قرمز مایل می‌شوند. این موجودات که اصلا تعداد آن‌ها هم کم نیست بعدها توسط انسان‌ها به نام درون‌ها «Drones» خوانده می‌شوند، زیرا آن‌ها درست همانند همزادهایی از لوکاست‌ها هستند که  جنگ و ویرانی را به همراه خواهند داشت. درون‌ها از هوش بالایی برخوردار هستند و رفته رفته یاد می‌گیرند که چگونه از اسلحه استفاده کنند و حتی برای خود اسلحه بسازند. درون‌ها با پیشرفته شدن، ارتشی به نام سُورم‌ها «Swarms» را تشکیل می‌دهند و آن طور که از ظاهر و رفتار آن‌ها معلوم است، احتمالا با جنگی خونین‌تر از جنگ با لوکاست‌ها در پیش خواهیم داشت.

Gears of War 4 یووه‌ها که با گذشت زمان تبدیل به درون می‌شوند

یکی دیگر از دشمنان بازی پانسرها «Pouncers» نام دارد. آن‌ها همان موجوداتی هستند که جی دی و کیت در نمایش E3 با آن‌ها رو به رو شدند. پاونسرها موجودات باهوشی هستند که بر اساس تاکتیک شما رفتار خود را تغییر می‌دهند. فرض کنید که در یک فضای بزرگ به سرعت در حال دویدن هستید. پانسرها با دم چنگال مانند خود تیرهای زهراگینی را به سمت شما روانه می‌کنند تا مجبور باشید دست از دویدن بردارید و سنگر بگیرید. از طرفی دیگر، اگر در مدت طولانی در سنگر بمانید پانسرها به شکل ناگهانی و به سرعت به سمت شما خواهند پرید.

مطمئنا دشمنان بازی به همین دو مورد ختم نخواهند شد و از تنوع زیادی برخوردار خواهند بود. اما نکته مهم و خوب این ماجرا این است که استودیو کوالیشن سعی نکرده هر آن چیزی که در Gears of Warهای قبلی تجربه کردیم را کپی پیست کند و تکرار مکررات را به بازیکنان ارایه دهد.

Gears of War 4 پاییز امسال برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

تهیه شده در زومجی با اقتباس از آخرین شماره مجله گیم اینفورمر


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده