نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

بلیزارد بروزرسانی جدیدی برای بازی Diablo II عرضه کرد

پس از گذشت ۱۶ سال از عرضه بازی دیابلو ۲ و پس از ۵ سال از آخرین بروزرسانی بازی، کمپانی بلیزارد آپدیت جدیدی برای این اثر به‌یادماندنی ارائه کرده که پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های جدید را به آن اضافه می‌کند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

معمولا حتی بزرگ‌ترین کمپانی‌ها هم نهایتا دو تا سه سال از بازی‌های خود پشتیبانی می‌کنند و پس از آن اثر قبلی کاملا به دست فراموشی سپرده می‌شود و نسخه‌های جدید جایگزین آن می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد که کمپانی Blizzard Entertainment هرگز قصد ندارد بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز خود را فراموش کند و در همین راستا بروزرسانی جدیدی برای بازی Diablo 2 عرضه کرده است. این در حالی است که ۱۶ سال از عرضه این بازی می‌گذرد و البته در سال ۲۰۱۱ یک بروزرسانی دیگر هم برای آن عرضه شده بود.

بروزرسانی جدید بازی Diablo II در راستای اقدامی است که بلیزارد چند ماه پیش برای استخدام نیرو‌های جدیدی با هدف حفظ «میراث بازی‌های طلایی» خود انجام داد و حال این نیرو‌های تازه استخدام شده در اولین اقدام پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های جدید و مخصوصا نسخه‌های جدید از مک را به بازی اضافه کرده‌اند. پیش از این بروزرسانی، بازی بر روی نسخه‌های جدید‌تر از 10.7 Lion سیستم عامل مک اجرا نمی‌شد که حال و به لطف فایل نصبی جدید، این مشکل رفع شده است.

البته بلیزاد همزمان با انتشار آگهی استخدام مذکور، اعلام کرده بود که هدفش در وحله اول ایجاد امکان اجرای بازی‌ها در سیستم‌عامل‌های جدید و پس از آن رفع مشکلات گیم‌پلی بخش چندنفره خواهد بود. به همین دلیل هم می‌توان انتظار داشت که قدم بعدی عرضه بروزرسانی با هدف بهبود گیم‌پلی باشد. بلیزارد در این مورد با انتشار پستی گفت:

ما کار روی رفع مشکلات تقلب و هک شدن سرور‌های بخش چندنفره را نیز آغاز کرده‌ایم. هنوز زمان زیادی تا رفع این موارد باقی مانده است، با این حال ما هر روز یک قدم رو به جلو برمی‌داریم.

به هر حال اقدام یک بازیساز برای پشتیبانی از بازی که ۱۶ سال از عرضه آن گذشته، کار بسیار پسندیده‌ای است. نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: RockPaperShotgun


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده