نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

ابزار جدید فیث در Mirror's Edge Catalyst نقش پررنگی در گیم‌پلی بازی دارد

در حالی که زمان زیادی تا انتشار Mirror's Edge Catalyst باقی نمانده است، وبسایت رسمی این بازی با انتشار مطلبی درباره یکی از ابزارهای فیث، شخصیت اصلی بروز شد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

ابزار جدیدی که به «فیث»، قهرمان بازی Mirror's Edge Catalyst در انجام حرکات پارکور و پریدن از روی بام ساختمان‌ها کمک می‌کند، یک گجت پوشیدنی است که روی ساعد او قرار می‌گیرد. این ابزار در واقع یک طناب است که در مواقع نیاز می‌تواند جمع یا پرتاب شود و با متصل شدن به نقاط مشخصی از محیط، فیث را در جابه‌جایی بین دو سکو که فاصله زیادی از هم دارند کمک کند. این گجت که MAG Rope نامیده می‌شود، مهمترین ابزار فیث در Mirror's Edge Catalyst است.

Mirrors-Edge-Catalyst_2016_03-09-16_002

جرمی میلر، تهیه‌کننده بازی،‌ طی یک مصاحبه کوتاه اطلاعات جالبی درباره MAG Rope داده که در ادامه این مصاحبه را مشاهده می‌کنید:

MAG Rope چیست؟

MAG Rope وسیله‌ای است که روی ساعد فیث قرار می‌گیرد و می‌تواند به نقاط مشخصی متصل شود و از این طریق موقعیت‌های منحصربه‌فردی برای جابه‌جایی یا تعامل با محیط به وجود آورد. در ابتدای Mirror's Edge Catalyst فیث از این ابزار برای معلق‌ شدن و تاب خوردن روی شکاف‌ها و فواصل بزرگ که پرش از روی آنها امکان‌پذیر نیست، استفاده می‌کند. MAG Rope پس از فعال‌سازی، یک طناب از جنس فیبر کربن پرتاب می‌کند که به دوربین‌های امنیتی خاصی وصل می‌شود. تاب خوردن نوع جدیدی از حرکات فیث است؛ در این حالت شما همچنان روی سرعت و مسیر حرکت او کنترل خواهید داشت. در ابتدا تاب خوردن تنها قابلیتی است که MAG Rope در اختیار فیث می‌گذارد، اما با پیشروی در داستان، او از طریق ملاقات با برخی افراد می‌تواند قدرت‌های این وسیله را ارتقا دهد.

MAG Rope چطور ارتقا پیدا می‌کند؟

اولین ارتقایی که برای این ابزار در اختیار فیث قرار می‌گیرد VD Torsional Motor نام دارد که در واقع یک موتور بسیار قدرتمند است. این موتور به فیث کمک می‌کند تا خود را بالا بکشد و به نقاط اتصال نزدیک کند. به این ترتیب او می‌تواند از دیوارهای به صورت عمودی صعود کند و به مکان‌های جدیدتری دسترسی داشته باشد. پس از آن، شما می‌توانید یک قلاب به نوک طناب خود اضافه کنید. پس از انجام این ارتقا، MAG Rope قادر است برخی سطوح و اشیا را سوراخ کند و آنها را به سمت شما بکشد.

چرا تصمیم گرفتید تا MAG Rope را به ابزارهای فیث در Mirror's Edge Catalyst اضافه کنید؟

یکی از دلایلش این است که این‌بار شهر بازی بزرگ و بازتر شده است. یک بزرگراه یا حتی یک جاده کوچک دارای عرض زیادی است و برای عبور از روی آن امکان پرش وجود ندارد. MAG Rope این امکان را به ما می‌دهد که یک شهر واقعی و متنوع‌تر داشته باشیم، بدون اینکه فاصله پرش‌های فیث محدودیتی برایمان ایجاد کند. در ابتدا فیث یک دونده آزاد و آسوده‌خاطر است که از وسایلش برای تعامل با شهر استفاده می‌کند، میانبر می‌زند و در مسیر دویدن خود به مناطق ممنوعه قدم می‌گذارد. او با پیشروی در داستان راه‌های بااهمیت‌تری برای استفاده از تکنولوژی‌هایی که در اختیار دارد پیدا می‌کند. البته MAG Rope فقط ابزاری برای افزایش مهارت‌های جابه‌جایی فیث است و قرار نیست او را به یک ابرقهرمان تبدیل کند.

بازیکنانی که می‌خواهند بازی را به سرعت تمام کنند چطور می‌توانند از مزیت MAG Rope سود ببرند؟

من فکر می‌کنم که امکان تاب خوردن برای بازیکنانی که می‌خواهند بازی را با سرعت به پایان برسانند (SpeedRunners) بسیار جالب خواهد بود. در بازی قابلیتی وجود دارد که نقاط اتصال مناسب و امن را به شما نشان می‌دهد، اما همیشه راه‌های بهتر و سریع‌تری هم وجود دارند. برای مثال افرادی که مشغول تست بازی بودند نکته جالبی را کشف کردند؛ آنها فهمیدند که می‌توان با دویدن روی دیوار، یک چرخش سریع،‌ پرش از یک شکاف بزرگ و گرفتن لبه ناحیه فعال‌سازی، یک مسافت طولانی را به شکلی کوتاه و سریع طی کرد. این باعث می‌شود که قابلیت‌های حرکتی بازی دارای عمق و تنوع منحصربه‌فردی باشند. البته این موضوع با ریسک نیز همراه است.

مایلید استفاده از MAG Rope چه تجربه و حسی را به بازیکن‌ها منتقل کند؟

امیدوارم بازیکن‌ها به MAG Rope به عنوان یک ابزار طبیعی برای فیث نگاه کنند. این فقط یک گجت معمولی نیست، بلکه بخشی از خودِ فیث و کاملا وفادار به قوانین حرکتی در Mirror's Edge Catalyst است. بازیکن‌ها در هنگام استفاده از این وسیله لحظات بسیار جذابی را تجربه خواهند کرد.

Mirrors-Edge-Catalyst_2016_03-09-16_001

بازی Mirror's Edge Catalyst که به وسیله استودیوی دایس ساخته می‌شود، بازآفرینی بازی Mirror's Edge است که در سال ۲۰۰۸ عرضه شده بود. در Mirror's Edge Catalyst فیث همچنان تلاش می‌کند تا با تکیه بر مهارت‌های آکروباتیک خود، با مجموعه‌ای از شرکت‌های فاسد و دیکتاتور مقابله کند که کنترل شهر «گلس» را دست دارند. این بازی در تاریخ ۲۴ می ۲۰۱۶ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

منبع: Gematsu


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده