بازی The Division کمپانی یوبی‌سافت چند روزی است که عرضه شده و در این مقاله ۱۵ نکته آموزشی را که باید پیش از تجربه بازی بدانید، آماده کرده‌ایم. با زومجی همراه باشید.

بازی Tom Clancy's The Division یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های سال بود که Ubisoft برای عرضه آن نزدیک به سه سال طرفداران را منتظر نگه داشت. حال این بازی عرضه شده و شکست رکورد فروش بازی‌های یوبی‌سافت در ۲۴ ساعت اول، نشان می‌دهد که افراد زیادی در حال تجربه آن هستند. با این حال پیش از شروع کردن بازی، دانستن نکات آموزشی اولیه می‌تواند کمک زیادی به گیمر‌ها در ابتدای راه کند. پس با ما همراه باشید تا ۱۵ مورد از نکات اینچنینی را مرور کنیم:

راهنمای بازی The Division

۱- توجه به درجه سختی بازی

پس از رسیدن به سطح (لول) هشت، درجه سختی بازی بیشتر می‌شود؛ به همین دلیل هم مبارزه با دشمنان بسیار سرسخت‌تر که سطح خیلی بالایی دارند، به هیچ وجه ارزش زمانی را که صرف آن می‌کنید، ندارد. چرا که امتیاز تجربه خیلی زیادی با این کار به گیمر داده نمی‌شود. پس بهتر است فقط سراغ دشمنانی بروید که نهایتا یک سطح بالاتر از شخصیت شما هستند و مبارزه با دشمنان سطوح بالاتر را به زمانی موکول کنید که به حد کافی شخصیت خود را ارتقا داده‌اید.

راهنمای بازی The Division

۲- بازی را تنها یا نهایتا دونفره انجام دهید

برخلاف انتظار، بازی کردن The Division به تنهایی به مراتب راحت‌تر از بازی کردن آن به شکل Co-op یا همکاری تیمی است. چرا که هرچه تیم شما اعضای بیشتری داشته باشد، درجه سختی بازی و سطح دشمنان هم به همان میزان و حتی بیشتر افزایش پیدا می‌کند. پس بهتر است در ابتدای راه بیشتر به صورت انفرادی و نهایتا با یک نفر از دوستان‌تان بازی کنید تا سطح شخصیت شما راحت‌تر بالا برود.

راهنمای بازی The Division

۳- نقش اعضای تیم را حتما مشخص کنید

در نکته قبلی اشاره کردیم که حضور در تیم می‌تواند کار را سخت‌تر کند، با این حال اگر بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی با دوستان‌تان بودید و نمی‌توانید این اشتیاق را به تاخیر بیندازید، حداقل باید هر عضو تیم نقش تعیین شده‌ای داشته باشد. چرا که اگر بدون قانون یا برنامه‌ریزی و هرکس بنا به نوع بازی شخصی وارد مبارزه‌ها شود، نتیجه‌ای جز شکست نخواهید دید. البته دیویژن فاقد کلاس‌های از پیش تعیین شده است و این چکونگی انتخاب Skill‌ها است که شخصیت‌ها را از همدیگر متمایز می‌کند. پس اگر شاخه پزشکی را انتخاب کردید، با داشتن نقش طبیب سلامتی دوستان‌تان را بازیابی کنید یا اگر شاخه امنیتی را انتخاب کردید، با قرار دادن سپر محافظ در جای صحیح نقش تانک را ایفا کنید.

در مجموع بهتر است هرکسی در تیم وظیفه مشخصی داشته باشد و در حین درگیری آن را به خوبی انجام دهد.

راهنمای بازی The Division

۴- خرید سلاح M1A را فراموش نکنید

پس از رسیدن به سطح ۹، حتما سلاح M1A را از فروشنده حاضر در مقر اصلی خریداری کنید. این سلاح ممکن است در رنگ‌های متفاوتی وجود داشته باشد که تفاوتی در عملکرد ندارند. دلیل پیشنهاد کردن این سلاح، آسیب دوبرابری است که شلیک به سر با استفاده از آن وارد می‌کند و به همین دلیل راحت‌تر می‌توان دشمنان را از بین برد. به‌علاوه با این که دوربین روی اسلحه آن را به یک سلاح دوربُرد تبدیل می‌کند، ولی می‌توان در درگیری‌های نزدیک هم روی M1A حساب کرد.

راْهنمای بازی The Division

۵- ماموریت‌های فرعی را حتما بازی کنید

ماموریت‌های اصلی بازی مهم‌ترین بخش آن هستند و کسی منکر این قضیه نیست. با این حال انجام دادن ماموریت‌های فرعی هم مزایایی دارد که در صورت تجربه نکردن، آن‌ها را از دست خواهید داد. با این کار اولا امتیاز تجربه بیشتری دریافت خواهید کرد و در وهله دوم Blueprint‌های مورد نیاز برای ساخت سلاح‌ها را با تمام کردن آن‌ها به دست خواهید آورد.

راْهنمای بازی The Division

۶- آیتم‌ها را بفروشید یا در ساخت و ساز از آن‌ها استفاده کنید

برای استفاده از آیتم‌هایی که به دست می‌آورید، دو راه خواهید داشت. یا اینکه آن‌ها را بفروشید یا از آن‌ها در ساخت و ساز استفاده کنید. از آنجایی که آیتم‌های اولیه خیلی ارزش اضافه کردن ماد را ندارند، بهتر است با فروش آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید. به‌علاوه هنگام خرید آیتم، توجه داشته باشید که رنگ ایکون آن‌ها آبی باشد، چرا که این موارد قوی‌تر از آیتم‌های سبز هستند. در مورد ساخت و ساز هم، می‌توانید از قسمت تبدیل میز ساخت و ساز در مقر فرماندهی، تعدادی از ایتم‌های سبز را به یک آیتم آبی تبدیل کنید. روش بعدی هم خراب کردن آیتم‌های آبی و استفاده از قطعات آن‌ها در ساخت آیتم‌های بعدی و حتی بنفش (بسیار قوی) است.

راْهنمای بازی The Division

۷- محیط اطراف را به دقت بگردید

گشتن محیط برای پیدا کردن لوت یکی از ویژگی‌های اصلی بازی‌های RPG است و شاید نیازی به گفتن آن نباشد. با این حال سعی کنید حتما محیط را به دقت و مخصوصا در حین انجام ماموریت‌های اصلی بگردید؛ چرا که کیف‌ها و کوله‌پشتی‌های مملو از آیتم در محیط پراکنده شده که پیدا کردن آن‌ها آیتم‌های باارزشی نصیب شما می‌کند.

راْهنمای بازی The Division

۸- آپارتمان‌های محیط را بررسی کنید

اگر کمی با حوصله در محیط بازی گردش کنید، متوجه خواهید شد که در برخی از آپارتمان‌ها باز است و می‌توان داخل آن‌ها را جستجو کرد. این کار هم یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن آیتم‌ها است.

راْهنمای بازی The Division

۹- با وصل کردن ماد‌ها به سلاح‌ها فهرست تجهیزات خود را خالی‌تر کنید

Inventory یا لیست تجهیزات شما ظرفیت محدودی دارد و خیلی راحت پُر می‌شود. بهترین کار برای خالی کردن آن، متصل کردن ماد‌ها به سلاح‌هایی است که از آن استفاده نمی‌کنید. ماد‌ها در این حالت جایی اشغال نمی‌کنند و بعدا هنگام فروش سلاح هم می‌توانید به راحتی آن‌ها را جدا کرده و دوباره استفاده کنید.

راْهنمای بازی The Division

۱۰- ارتقا پایگاه را از شاخه امنیتی آغاز کنید

برای شروع کار ارتقا پایگاه، بهتر است سراغ Security Wing بروید. چرا که از این طریق می‌توانید Situation Room را بسازید که ۱۰ درصد XP بیشتری به شما می‌دهد. همچنین Canine Unit هم که از این طریق قابل دسترسی است، بسیار مفید است و پِرک Intel Discovery را فعال می‌کند که به موجب آن پس از تمام کردن تمام ماموریت‌های جانبی یک منطقه، جای تک‌تک Intel‌های موجود در آن روی نقشه مشخص می‌شود.

راْهنمای بازی The Division

۱۱- پس از شاخه امنیتی، سراغ شاخه پزشکی بروید

Medical Wing هم موارد جالبی دارد که فعال کردن آن‌ها امتیازات خوبی به گیمر می‌دهد. در ابتدا ارتقا این بخش، Clinic و Quarantine را ارتقا بدهید تا ماد Reckon Pack به شما داده شود. این ماد باعث می‌شود تا بُرد قابلیت Pulse بیشتر شود و دشمنان و لوت را در فاصله دورتری به شما نشان دهد. پس از ارتقا این بخش‌ها، سراغ Hazmet Unit و Virus Lab بروید که ماد Support Station را به شما خواهند داد و به وسیله آن می‌توانید جایی در میدان نبرد ایجاد کنید که به صورت خودکار سلامتی دوستان‌تان را بازیابی می‌کند و بسیار مفید است.

راْهنمای بازی The Division

۱۲- فعال کردن Safe House‌ها را فراموش نکنید

در حین گشت و گذار در محیط حتما وارد Safe House‌هایی شوید که در راه می‌بینید. این مساله جدا از فعال کردن آن‌ها، باعث می‌شود تا بتوانید برای سفر سریع (Fast Travel) هم از آن‌ها استفاده کنید و به‌علاوه می‌توانید به وسیله صحبت کردن با فرمانده گروه JTF و همچنین استفاده از تابلو موجود در آن‌جا، ماموریت‌های جانبی بیشتری پیدا کنید.

راْهنمای بازی The Division

۱۳- از نردبان‌ها سریع‌تر پایین بروید

شاید این مورد خیلی مسئله اساسی نباشد، ولی تصور کنید که در حین نبرد در دارک زون هستید و صرف زمان زیاد برای پایین آمدن از نردبان قطعا مرگ شما را در پی خواهد داشت. پس با زدن کلید دویدن سریع‌تر از نردبان پایین بروید.

راْهنمای بازی The Division

۱۴- دشمنان را نشانه‌گذاری کنید

برای اینکه همیشه یک دشمن را در تیررس خود داشته باشید، کافی است با زدن کلید بالا آن‌ها را نشانه‌گذاری کنید. به‌علاوه اگر همین کلید را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، هم تیمی‌های خود را متوجه آن دشمن می‌کنید و به نوعی از آن‌ها می‌خواهید تا به وی حمله کنند.

The Division 15

۱۵- کمک به مردم را فراموش نکنید

یگی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن تجهیزات یا آیتم‌های مصرفی، کمک کردن به مردم است. آن‌ها معمولا نیاز به یک کیت کمک‌های اولیه یا غذا دارند که با دادن این آیتم‌ها، می‌توانید علاوه بر کسب امتیاز تجهیزات خوبی هم پیدا کنید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده