نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

بازی Forza 6 از قابلیت بین پلتفرمی پی سی و ایکس باکس وان پشتیبانی نخواهد کرد

پس از معرفی نسخه رایگانی از بازی فورزا ۶ با نام Apex برای ویندوز 10، مایکروسافت اعلام کرده این نسخه فاقد قابلیت بازی بین پلتفرمی (Cross Platform) خواهد بود و دارندگان آن نمی‌توانند با کاربران نسخه ایکس‌باکس وان بازی کنند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

خبر عرضه بازی رایگان Forza Motorsport 6: Apex برای ویندوز 10، یکی از اخباری بود که حسابی کاربران رایانه‌های شخصی را خوشحال کرد. چرا که این نسخه علی‌رغم نداشتن تمامی امکانات نسخه اصلی فورزا ۶، هنوز هم اثری شایسته و مهم خواهد بود که رایگان بودن آن هم بیش از پیش ارزشش را بالاتر می‌برد. با این حال اخیرا آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی مایکروسافت، طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که نسخه پی‌سی بازی از قابلیت Cross Platform با نسخه اصلی فورزا ۶ در ایکس‌باکس وان بهره نخواهد برد و دارندگان این دو نسخه نمی‌توانند با یکدیگر بازی کنند. وی در این مورد گفت:

Forza Motorsport 6: Apex یک تجربه متفاوت از فورزا ۶ اصلی است که فقط به صورت اختصاصی برای ویندوز 10 عرضه شده است. البته ما دوست داریم تا امکان بازی بین پلتفرمی را همواره فراهم کنیم، ولی در مورد Apex فعلا مهم عرضه موفق بازی بر روی پلتفرم ویندوز است.

Apex اولین نسخه از سری بازی‌های فورزا است که برای رایانه‌های شخصی هم عرضه خواهد شد؛ ساخت این بازی را هم مثل نسخه اصلی استودیو ترن ۱۰ برعهده دارد و البته این نسخه تفاوت‌های زیادی با نسخه کامل بازی در ایکس‌باکس وان دارد و از تعداد ماشین و پیست‌های کم‌تری بهره می‌برد. به همین دلیل هم امکان بازی مشترک دارندگان دو نسخه باهم فراهم نشده است.

مایکروسافت مدتی است که قصد دارد بازی‌های ایکس‌باکس وان را برای ویندوز 10 عرضه کند و یک پلتفرم جهانی ویندوز بسازد؛ پلتفرمی که البته بازخورد‌های مختلفی از جانب طرفداران و کمپانی‌های دیگر داشته و در یکی از آن‌ها رییس اپیک گیمز شدیدا از Microsoft انتقاد کرده است. از دیگر بازی‌هایی که برای پی‌سی تایید شده‌اند، می‌توان Quantum Break، ReCore، Halo Wars 2 و احتمالا Gears of War 4 و Halo 6 را نام برد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده