نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

اوباما بازی‌های ویدیویی را بخشی از طرح جدید آموزش علوم رایانه‌ای می‌داند

بنا بر اعلام مقامات کاخ سفید، بازی‌های ویدیویی یکی از بخش‌های اصلی و مهم در طرح ۴ میلیارد دلاری باراک اوباما، رییس جمهور ایالات متحده، برای کمک به کودکان در جهت یادگیری علوم کامپیوتری است. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

طی برنامه‌ای سه ساله‌ای که اوباما آن را «دانش کامپیوتر برای همه» نام‌گذاری کرده است، پول‌های دولتی صرف تربیت معلمان و تجهیز کلاس‌های درس خواهد شد. به گزارش وبسایت CNET، این طرح ابتکاری که مخصوصا برای حمایت از اقلیت‌ها و دختران ایجاد شده، بخشی از بودجه‌ی سال ۲۰۱۷ ایالات متحده را به خود اختصاص خواهد داد که البته برای تصویب، نیازمند تایید نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره‌ی امریکا است.

تام خلیل، معاون رییس کاخ سفید در گفتگو با وبسایت Polygon گفت:

مسلما بازی‌های ویدیویی یک نقطه‌ی شروع برای بعضی از جوانان هستند. ممکن است برخی از کودکان به دلیل علاقه‌ای که به بازی کردن دارند، به دانش کامپیوتر علاقه‌مند شوند، اما آنها می‌خواهند که سازنده‌ی بازی هم باشند. بنابراین شما می‌بینید که کمپانی‌هایی مثل مایکروسافت و زینگا از بازی‌های ویدیویی به عنوان راهی برای علاقه‌مند کردن مردم به علم رایانه، گرافیک و برنامه‌نویسی استفاده می‌کنند.

Obama Gaming New Computer Science Education Initiative

به اعلام وبسایت New York Times یکی از مدیران ارشد مایکروسافت به نام برد اسمیت نیز از طرح اوباما استقبال کرد و از برنامه‌‌های آینده‌ی مایکروسافت برای گسترش علم کامپیوتر در تمام ایالت‌های امریکا خبر داد. این کمپانی چندی پیش اعلام کرده بود که به زودی یک نسخه از بازی Minecraft که صرفا برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته می‌شود را منتشر خواهد کرد.

اوباما برای تشریح طرح جدیدش گفت که امروزه مکان و شیوه‌ی کار کردن تغییر کرده است. او توضیح داد:

امروزه تعمیرکارها برای تعویض روغن اتومبیل‌ به زیر آن نمی‌روند؛ آنها روی دستگاه‌هایی کار می‌کنند که ۱۰۰ میلیون خط کد را به اجرا درمی‌آورند. این ۱۰۰ برابر بیشتر از شاتل فضایی است. پرستاران داده‌ها را بررسی کرده و پرونده‌های الکترونیکی سلامت را سامان‌دهی می‌کنند. مکانیک‌ها و ماشین‌سازها در حال نوشتن برنامه‌های رایانه‌ای هستند.

رییس جمهور امریکا فردا اطلاعات بیشتری درباره‌ی طرحش ارائه می‌کنند. ظاهرا توجه اوباما به بازی‌های ویدیویی سابقه‌ی طولانی‌تری دارد. او در سال ۲۰۱۱ سفری به کشور لهستان داشت و نسخه‌ی کالکتور بازی The Witcher 2: Assassins of Kings را از دونالد تاسک، نخست وزیر سابق این کشور هدیه گرفت. اوباما چند ماه پیش نیز مجددا به لهستان سفر کرد و حرف‌های جالبی در این باره زد. او گفت:

اعتراف می‌کنم که خیلی به بازی‌های رایانه‌ای وارد نیستم اما به من گفته شده بود که این بازی، مثالی عالی از جایگاه لهستان در اقتصاد جهانی امروز است. این کار [هدیه‌ی بازی] ادای احترامی است به سازندگان بااستعداد بازی و اخلاق کاری مردم لهستان و همچنین، نشانگر نظارت هوشمندانه‌ی رهبران لهستان مانند نخست‌وزیر تاسک به امور کشورش است.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده