نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

بازی چند نفره ی ترسناک و متفاوت Dead by Daylight معرفی شد

بازی Dead By Daylight یک بازی جدید چندنفره در سبک ترس و بقا است که در آن یک بازیکن نقش قاتل را بر عهده می‌گیرد و سایر بازیکنان باید از این شب کابوس وار جان سالم به در ببرند؛ یک موش و گربه بازی تمام عیار! با جزئیات این بازی و صحبت‌های سازندگان با زومجی همراه باشید.

بازی Day by Daylight جدید‌ترین ساخته‌ی استودیو‌های ناتی بِر و بیهِیویِر اینتراَکتیو (سازنده‌ی بازی Wet) است. این بازی که در همین هفته به طور رسمی معرفی شد، یک بازی چندنفره در سبک ترس و بقا است که از ایده‌ای بسیار جذاب و هیجان انگیز بهره می‌برد. در این بازی یکی از بازیکنان نقش یک قاتل را بازی می‌کند و سایر بازیکنان، که تعداد آن‌ها حداکثر به چهار نفر می‌رسد، نقش قربانیانی را بازی می‌کنند که باید برای بقا و زنده ماندن تلاش کنند و از دست این قاتل جانی جان سالم به در ببرند. سازندگان، این بازی را یک موش و گربه بازی تمام عیار معرفی کرده‌اند.

این بازی با ایده‌ی عجیبش شاید قدری شبیه بازی Friday the 13th باشد (که حدود سه ماه پیش بودجه‌ی مورد نظر خود را از طریق کمپین کیک استارتر جمع‌آوری کرد)، اما Dead by Deadlight پیچیدگی‌ها و نوآوری‌های دیگری را هم در خودش دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به ایجاد شدن دنیای بازی در خلال روند آن اشاره کرد. در بخشی از توضیحات بازی بر روی صفحه‌ی استیم آن می‌خوانیم:

شما هرگز نمی‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد، با چه چیزی رو به رو می‌شوید و چگونه باید از مهلکه بگریزید. شما باید در شرایطی بسیار سخت، انتخاب‌هایی پر اضطراب انجام دهید. هر تصمیم شما بر شانستان برای بقا تاثیر می‌گذارد.

نکته‌ی جالب توجه دیگر در بازی Dead By Daylight این است که شخصیت قاتل درون بازی تنها انسان نیست، بلکه می‌توان از ژانرهای دیگر وحشت هم شخصیت قاتل را انتخاب کرد، از شخصیت‌هایی که انسان ها را قیمه قیمه می‌کنند گرفته تا موجودات فرا طبیعی که از دیوار‌ها عبور می‌کنند!

Dead By Daylight 1325664

بازیکنی که شخصیت قاتل را انتخاب می‌کند در بازی دیدی اول شخص دارد و از قربانیان قوی‌تر است. بازیکنانی هم که کاراکتر قربانی را بر می‌دارند از زاویه‌ی دوربین سوم شخص بازی را انجام می‌دهند که به آنها امکان دیدن کناره‌ها و زاویه‌های مختلف پیش از ورود به آن مکان ها (مانند راهروها و پشت دیوار های کناری) را می‌دهد. بعلاوه، در این بازی چند نفره، بازیکنان نقش قربانی از امکان کار گروهی با سایر قربانیان بهره می‌برند، اما در پایان کار تنها چیزی که اهمیت پیدا می‌کند زنده ماندن است. شما می‌توانید به بازیکنان قربانی دیگر خیانت کنید و آن ها را به کشتن دهید تا خود را نجات دهید، یا با کار گروهی بین خود برای بقا تلاش کنید، انتخاب با شماست. شاید یکی از هیجان‌های بازی هم همین نکته باشد که شما نمی‌دانید بازیکنی که در کنار شما برای بقا تلاش می‌کند آیا در نقطه‌ی حساس سر شما را به باد می‌دهد تا خود نجات پیدا کند یا نه!

سازندگان Dead by Daylight همچنین ادعا کرده‌اند که این بازی از یک سیستم پر جزئیات مربوط به پیشرفت و باز کردن آیتم‌های گوناگون بهره خواهد برد. هنوز اطلاعات بیشتری از این سیستم اعلام نشده است. تصاویر هنری مفهومی منتشر شده از بازی را در ادامه می‌توانید تماشا کنید:

با توجه به اینکه هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی اعلام نشده و تنها یک سری تصاویر هنری مفهومی از آن منتشر شده است می‌توان نتیجه گرفت که این پروژه هنوز در مراحل آغازین ساخت به سر می‌برد و باید منتظر اطلاعات جدیدتری از آن در ماه‌های آینده باشیم. اما چیزی که در این بازی پر رنگ است، تلاش سازندگان برای رو به رو کردن شما با طبیعت واقعی انسان و تلاش حقیقی برای بقا در وحشت و شرایط سخت است. این بازی که فعلا قرار است تنها برای پلتفرم پی‌سی عرضه شود، توسط استودیوی سازنده‌ی بازی Payday یعنی استاربریز منتشر خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده