نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

دلایل عدم موفقیت The Hunger Games - Mockingjay Part 2 از زبان مدیر کمپانی لاینزگیت

فیلم The Hunger Games - Mockingjay Part 2 (بازی‌های گرسنگی - مرغ مقلد قسمت ۲)، بدترین عملکرد را در گیشه در میان فیلم‌های این مجموعه داشته است و حال یکی از مدیران لاینزگیت، علت این مسئله را قسمت هفتم جنگ ستارگان و تروریسم می‌داند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

قسمت دوم فیلم مرغ مقلد از مجموعه فیلم های آخرالزمانی بازی‌های گرسنگی، در تاریخ ۲۹ آبان سال ۱۳۹۴ اکران شد و ضعیف‌ترین عملکرد را در بین فیلم‌های این مجموعه داشت. کمپانی لاینزگیت، که وظیفه ساخت فیلم را بر عهده داشت، دلایل عدم موفقیت فیلم را در گیشه به اکران فیلم جنگ ستارگان:‌ نیرو بر می‌خیزد و حملات تروریستی پاریس نسبت داد.

مدیر عامل لایتزگیت در جریان جلسه‌ای که چندروز پیش برگزار شد، اعلام کرد با اینکه قسمت دوم مرغ مقلد یک ماه پیش از قسمت هفتم جنگ ستارگان اکران شد، اما اکران نیرو برمی‌خیزد، در حدود ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار به فروش قسمت دوم مرغ مقلد لطمه زد. 

راب فرایدمن، یکی از اعضای هیئت مدیره لاینزگیت، افزود که حملات تروریستی پاریس که در اواسط ماه نوامبر رخ داد، به عملکرد باکس آفیس فیلم در اروپا نیز ضربه زده است:

من فکر می‌کنم مجموعه‌ای از اتفاقات باعث شد که فیلم نسبت به بقیه قسمت‌های این مجموعه، ضعیف‌تر عمل کند. جنگ ستارگان و حملات تروریستی پاریس، علت‌های اصلی عملکرد ضعیف این قسمت از فیلم بودند.

با اینکه فیلم در اولین هفته اکران خود توانست به فروشی معادل با ۱۰۱ میلیون دلار دست پیدا کند و در لیست ۳۴ فیلمی که در هفته اول اکران از مرز صد میلیون دلار فروش را رد کرده‌اند، قرار بگیرد، اما نتوانست به رکورد مرغ مقلد قسمت یک برسد که توانسته بود در هفته اول اکرانش ۱۲۱.۹ میلیون دلار فروش کند. موفق‌ترین فیلم این مجموعه از نظر فروش در هفته اول اکران، Catching Fire، قسمت دوم مجموعه Hunger Games بود که در اولین هفته اکران خود در سال ۲۰۱۳ توانست به فروشی معادل با ۱۵۸ میلیون دلار دست پیدا کند.

با استناد به گزارش وب‌سایت باکس‌آفیس موجو، این فیلم توانست به فروشی معادل با ۶۵۲ میلیون دلار در سرتاسر جهان دست پیدا کند. هزینه ساخت فیلم، ۱۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.

مرغ مقلد - قسمت دوم، آخرین فیلم با اقتباس از کتاب‌های سوزان کالینز است، اما لاینزگیت اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که برنامه دارد پیش‌درآمدهایی برای این مجموعه پرسود و محبوب بسازد.

منبع:‌ Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده